REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Krzysztof Hołowczyc pomaga stworzyć wyczynowe klocki hamulcowe

Test wyczynowych klocków hamulcowych
Test wyczynowych klocków hamulcowych
Marcin Łuniewski
Breck

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca kierowców rajdowych z producentami poszczególnych podzespołów to nic nowego. Przykład możemy także znaleźć na własnym podwórku. Polski producent klocków hamulcowych firma Breck korzysta z doświadczenia rajdowego Krzysztofa Hołowczyca i ściśle z nim współpracuje przy tworzeniu klocków hamulcowych do aut sportowych.

Motorsport to dla wielu producentów aut i części samochodowych najtrudniejszy poligon doświadczalny, na którym testują nowe, innowacyjne rozwiązania wprowadzane później do seryjnej produkcji. Breck, polska marka klocków hamulcowych, w mijającym roku bardzo mocno zaangażowała się we wsparcie startów swojego ambasadora Krzysztofa Hołowczyca w Rajdzie Polski oraz Baja Poland. W międzyczasie inżynierowie marki oraz team Hołka ściśle współpracowali nad stworzeniem nowego produktu przeznaczonego do wyczynowych aut sportowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Rodzaje klocków hamulcowych - które wybrać?

Wiedza zebrana podczas ponad 13 lat opracowywania i produkcji klocków hamulcowych dla aut osobowych i dostawczych została połączona z unikalnym doświadczeniem zdobytym podczas setek przejechanych rajdów. W rezultacie na szutrowych, mazurskich bezdrożach oraz w nowoczesnym Dziale Badań i Rozwoju Lumag od kilku miesięcy trwają testy nowych produktów marki Breck, przeznaczonych dla zupełnie nowej grupy odbiorców.

„Ścisła współpraca z tak znakomitym zawodnikiem jakim jest Krzysztof Hołowczyc stwarza całemu naszemu zespołowi wyjątkową możliwość poznania od podszewki tajników motorsportu oraz wymagań zawodowych kierowców. W połączeniu z naszym unikalnym know-how w zakresie produkcji klocków hamulcowych pozwala to na stworzenie wysokiej jakości części samochodowych, które w przyszłości będą mogły być wybierane zarówno przez profesjonalnych kierowców, jak i zawodników startujących w bardziej amatorskich seriach rajdowych” – mówi Łukasz Żak, kierownik działu handlowego Lumag, producenta klocków hamulcowych Breck.

REKLAMA

Zobacz też: Czy montaż wyczynowych klocków hamulcowych jest dozwolony?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pierwszy rzut oka klocki hamulcowe przeznaczone do tradycyjnych pojazdów osobowych, nawet tych o zwiększonych osiągach, są bardzo podobne do części montowanych w autach wyczynowych. Jednakże, poza analogicznym zastosowaniem i wyglądem zewnętrznym, różnią się one właściwie w każdym aspekcie. Tak jak samochód rajdowy ze swoimi cywilnym odpowiednikiem ma podobne jedynie pewne elementy karoserii.

„Kierowcy rajdowi stawiają montowanym w swoich autach częściom zupełnie inne wymagania niż osoby poruszające się najczęściej na trasie dom-szkoła-praca. Przede wszystkim liczy się dla nich efektywność, która jest kluczowym elementem przy opóźnionym do maksimum momencie hamowania. Warto pamiętać, że w czasie rajdów klocki hamulcowe nieustannie pracują w zakresach osiąganych przez auta cywilne wyłącznie w sytuacjach kryzysowych, jak np. awaryjne hamowanie na autostradzie. W rezultacie w tego rodzaju produktach wykorzystujemy m.in. inny materiał cierny. Nie stosujemy również nakładek antypiskowych, a sam okres eksploatacji liczony jest w setkach, a nie dziesiątkach tysięcy kilometrów” – dodaje Tomasz Orłowski, kierownik w Dziale Badań i Rozwoju Lumag, odpowiedzialny za rozwój klocków hamulcowych Breck.

Ambasador jako doradca

W wyniku działań realizowanych przy opracowywaniu nowego produktu współpraca pomiędzy Krzysztofem Hołowczycem a marką Breck nabrała bardziej kompleksowego charakteru. W większości przypadków rola ambasadora danej marki ogranicza się do wystąpienia w reklamach oraz udziału w szeregu promocyjnych wydarzeń. W przypadku współpracy z marką Breck, Krzysztof Hołowczyc dodatkowo wcielił się w rolę konsultanta.

„Uczestniczenie w takim projekcie jest niezwykle inspirującym wyzwaniem. Wspólnie tworzymy polskie klocki hamulcowe, które w przyszłości będą mogły być montowane w profesjonalnych pojazdach sportowych. Pierwsze realizowane przez nas testy na szutrze wypadły bardzo obiecująco. Wspólnie z moimi kolegami z Działu Badań i Rozwoju jesteśmy na bardzo dobrej drodze do stworzenia bardzo dobrego produktu, który mam nadzieję w przyszłym sezonie będę mógł zamontować w swoim startowym aucie” – dodaje Krzysztof Hołowczyc, ambasador marki Breck.

Zobacz też: Jak wybrać klocki i tarcze hamulcowe

Były rajdowy Mistrz Europy oraz zdobywca 3. miejsca w Dakarze został ambasadorem polskiej marki klocków hamulcowych na początku obecnego roku. Od rozpoczęcia współpracy wystąpił w kampanii reklamowej „Breck. Świadomy bezpieczeństwa” oraz wystartował w samochodach z logotypem marki w najważniejszych motorsportowych imprezach w naszym kraju – Rajdzie Polskim oraz Baja Poland.


Źródło: Materiały prasowe Breck

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA