REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Krzysztof Hołowczyc pomaga stworzyć wyczynowe klocki hamulcowe

Subskrybuj nas na Youtube
Test wyczynowych klocków hamulcowych
Test wyczynowych klocków hamulcowych
Marcin Łuniewski
Breck

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca kierowców rajdowych z producentami poszczególnych podzespołów to nic nowego. Przykład możemy także znaleźć na własnym podwórku. Polski producent klocków hamulcowych firma Breck korzysta z doświadczenia rajdowego Krzysztofa Hołowczyca i ściśle z nim współpracuje przy tworzeniu klocków hamulcowych do aut sportowych.

Motorsport to dla wielu producentów aut i części samochodowych najtrudniejszy poligon doświadczalny, na którym testują nowe, innowacyjne rozwiązania wprowadzane później do seryjnej produkcji. Breck, polska marka klocków hamulcowych, w mijającym roku bardzo mocno zaangażowała się we wsparcie startów swojego ambasadora Krzysztofa Hołowczyca w Rajdzie Polski oraz Baja Poland. W międzyczasie inżynierowie marki oraz team Hołka ściśle współpracowali nad stworzeniem nowego produktu przeznaczonego do wyczynowych aut sportowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Rodzaje klocków hamulcowych - które wybrać?

Wiedza zebrana podczas ponad 13 lat opracowywania i produkcji klocków hamulcowych dla aut osobowych i dostawczych została połączona z unikalnym doświadczeniem zdobytym podczas setek przejechanych rajdów. W rezultacie na szutrowych, mazurskich bezdrożach oraz w nowoczesnym Dziale Badań i Rozwoju Lumag od kilku miesięcy trwają testy nowych produktów marki Breck, przeznaczonych dla zupełnie nowej grupy odbiorców.

„Ścisła współpraca z tak znakomitym zawodnikiem jakim jest Krzysztof Hołowczyc stwarza całemu naszemu zespołowi wyjątkową możliwość poznania od podszewki tajników motorsportu oraz wymagań zawodowych kierowców. W połączeniu z naszym unikalnym know-how w zakresie produkcji klocków hamulcowych pozwala to na stworzenie wysokiej jakości części samochodowych, które w przyszłości będą mogły być wybierane zarówno przez profesjonalnych kierowców, jak i zawodników startujących w bardziej amatorskich seriach rajdowych” – mówi Łukasz Żak, kierownik działu handlowego Lumag, producenta klocków hamulcowych Breck.

REKLAMA

Zobacz też: Czy montaż wyczynowych klocków hamulcowych jest dozwolony?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pierwszy rzut oka klocki hamulcowe przeznaczone do tradycyjnych pojazdów osobowych, nawet tych o zwiększonych osiągach, są bardzo podobne do części montowanych w autach wyczynowych. Jednakże, poza analogicznym zastosowaniem i wyglądem zewnętrznym, różnią się one właściwie w każdym aspekcie. Tak jak samochód rajdowy ze swoimi cywilnym odpowiednikiem ma podobne jedynie pewne elementy karoserii.

„Kierowcy rajdowi stawiają montowanym w swoich autach częściom zupełnie inne wymagania niż osoby poruszające się najczęściej na trasie dom-szkoła-praca. Przede wszystkim liczy się dla nich efektywność, która jest kluczowym elementem przy opóźnionym do maksimum momencie hamowania. Warto pamiętać, że w czasie rajdów klocki hamulcowe nieustannie pracują w zakresach osiąganych przez auta cywilne wyłącznie w sytuacjach kryzysowych, jak np. awaryjne hamowanie na autostradzie. W rezultacie w tego rodzaju produktach wykorzystujemy m.in. inny materiał cierny. Nie stosujemy również nakładek antypiskowych, a sam okres eksploatacji liczony jest w setkach, a nie dziesiątkach tysięcy kilometrów” – dodaje Tomasz Orłowski, kierownik w Dziale Badań i Rozwoju Lumag, odpowiedzialny za rozwój klocków hamulcowych Breck.

Ambasador jako doradca

W wyniku działań realizowanych przy opracowywaniu nowego produktu współpraca pomiędzy Krzysztofem Hołowczycem a marką Breck nabrała bardziej kompleksowego charakteru. W większości przypadków rola ambasadora danej marki ogranicza się do wystąpienia w reklamach oraz udziału w szeregu promocyjnych wydarzeń. W przypadku współpracy z marką Breck, Krzysztof Hołowczyc dodatkowo wcielił się w rolę konsultanta.

„Uczestniczenie w takim projekcie jest niezwykle inspirującym wyzwaniem. Wspólnie tworzymy polskie klocki hamulcowe, które w przyszłości będą mogły być montowane w profesjonalnych pojazdach sportowych. Pierwsze realizowane przez nas testy na szutrze wypadły bardzo obiecująco. Wspólnie z moimi kolegami z Działu Badań i Rozwoju jesteśmy na bardzo dobrej drodze do stworzenia bardzo dobrego produktu, który mam nadzieję w przyszłym sezonie będę mógł zamontować w swoim startowym aucie” – dodaje Krzysztof Hołowczyc, ambasador marki Breck.

Zobacz też: Jak wybrać klocki i tarcze hamulcowe

Były rajdowy Mistrz Europy oraz zdobywca 3. miejsca w Dakarze został ambasadorem polskiej marki klocków hamulcowych na początku obecnego roku. Od rozpoczęcia współpracy wystąpił w kampanii reklamowej „Breck. Świadomy bezpieczeństwa” oraz wystartował w samochodach z logotypem marki w najważniejszych motorsportowych imprezach w naszym kraju – Rajdzie Polskim oraz Baja Poland.


Źródło: Materiały prasowe Breck

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA