REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz wie jak wykorzystać zużyte akumulatory

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Smarta ForTwo EV
Smarta ForTwo EV
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój technologii samochodów elektrycznych wymusza na producentach samochodów m.in. rozwój badań nad magazynowaniem energii. Wciąż powraca też temat - jak wykorzystać zużyte akumulatory?

Pora na nowe modne hasła: „zrównoważona produkcja energii”, „akumulatory litowo-jonowe mają przyszłość”, „magazynowanie energii”, „stabilizacja sieci energetycznych”. Oto czym kierują się menedżerowie Mercedesa, którzy poprzez osobną firmę Deutsche ACCUmotive inwestują w rozwiązanie związane z magazynowaniem energii. To nie pomyłka: energii.

REKLAMA

Zobacz też: Co może spowodować awarię akumulatora?

Do użytku oddano już pierwsze magazynowane zasoby: 500 kWh. Docelowo, przy współpracy z partnerami Mercedes-Benz zamierza zwiększyć swoje możliwości do 3000 kWh. Wszystko po to, by zapewnić stabilność sieci energetycznych w sytuacjach szczytu poboru mocy (np. upalne dni, gdy zwiększa się pobór energii za sprawą klimatyzatorów). A ponadto zapewnić zasilanie nie tylko dla klientów przemysłowych. Niemcy tworzą także komercyjne usługi dla średnich i małych firm (supermarkety, małe zakłady i manufaktury) a nawet użytkowników prywatnych. Specjalne szafy z modułami wyposażonymi w akumulatory litowo-jonowe (od 2, 5 kWh do 5,9 kWh) są już produkowane w zakładach w Kamenz w Saksonii. Niemcy podkreślają przy tym modne hasło „Made in Germany”. I nawet słowem nie wspominają o tym, że wśród dostawców baterii jest koreańskie LG Chem. Ładniej brzmi „Made in Germany” aniżeli „Made in Korea”?

Zobacz też: Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

REKLAMA

Nie trudno zadawać sobie pytanie: po co "Mercedesowi" biznes energetyczny? Budowanie specjalnych zakładów magazynujących prąd? Czyż nie lepiej skoncentrować się na tym, co firma świetnie robi od lat: projektowaniu i produkcji samochodów? By znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania warto przyjrzeć się współczesnym trendom w motoryzacji i technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na naszych oczach odbywa się cicha rewolucja: aut elektrycznych. Z miesiąca na miesiąc przybywa ich coraz więcej. W ciągu pierwszych 6 miesięcy sprzedaż samochodów na prąd w USA wzrosła o ponad 30 proc. W Wielkiej Brytanii o 83 proc (a auta hybrydowe z opcją ładowania zewnętrznego aż o ponad 520 proc). W tym samym czasie w Norwegii odnotowano 46 proc wzrost a we Francji aż 57 proc. Według danych brytyjskiego Automotive Industry Data w ciągu czterech pierwszych miesięcy sprzedano w Europie ponad 50 000 aut elektrycznych i hybrydowych.

REKLAMA

Hybryda czy auto elektryczne, którym jeździsz, będziesz jeździć bądź jeździłeś z czasem trafi na złom. Przynajmniej pod względem karoserii. Kluczowa zawartość, czyli akumulatory trafią do producentów. Mercedes-Benz przewiduje, że akumulatory zdemontowane ze złomowanych aut trafią potem do kolejnych magazynów energii. Wbrew pozorom to nic odkrywczego. Podobne rozwiązania wdrażają w życie japońscy producenci hybryd, którzy mogą poszczycić się ogromnym doświadczeniem w zakresie technologii baterii.

Z perspektywy statystycznego Niemca nowy biznes "Mercedesa" może zatem oznaczać przysłowiową szansę na życie po życiu. Jeśli bowiem jakimś cudem wypieszczony hybrydowy wóz przeciętnego Helmuta, (który wedle legend porusza się głównie w niedzielę do kościoła), z czasem trafi na złom (a nie np. do Polski czy na Litwę), to wówczas ma szansę wrócić do właściciela w formie baterii. Baterii ukrytej w eleganckiej puszce z logo Mercedes-Benz. A bez gwiazdy nie ma… prądu?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA