REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz wie jak wykorzystać zużyte akumulatory

 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Smarta ForTwo EV
Smarta ForTwo EV
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój technologii samochodów elektrycznych wymusza na producentach samochodów m.in. rozwój badań nad magazynowaniem energii. Wciąż powraca też temat - jak wykorzystać zużyte akumulatory?

Pora na nowe modne hasła: „zrównoważona produkcja energii”, „akumulatory litowo-jonowe mają przyszłość”, „magazynowanie energii”, „stabilizacja sieci energetycznych”. Oto czym kierują się menedżerowie Mercedesa, którzy poprzez osobną firmę Deutsche ACCUmotive inwestują w rozwiązanie związane z magazynowaniem energii. To nie pomyłka: energii.

REKLAMA

Zobacz też: Co może spowodować awarię akumulatora?

Do użytku oddano już pierwsze magazynowane zasoby: 500 kWh. Docelowo, przy współpracy z partnerami Mercedes-Benz zamierza zwiększyć swoje możliwości do 3000 kWh. Wszystko po to, by zapewnić stabilność sieci energetycznych w sytuacjach szczytu poboru mocy (np. upalne dni, gdy zwiększa się pobór energii za sprawą klimatyzatorów). A ponadto zapewnić zasilanie nie tylko dla klientów przemysłowych. Niemcy tworzą także komercyjne usługi dla średnich i małych firm (supermarkety, małe zakłady i manufaktury) a nawet użytkowników prywatnych. Specjalne szafy z modułami wyposażonymi w akumulatory litowo-jonowe (od 2, 5 kWh do 5,9 kWh) są już produkowane w zakładach w Kamenz w Saksonii. Niemcy podkreślają przy tym modne hasło „Made in Germany”. I nawet słowem nie wspominają o tym, że wśród dostawców baterii jest koreańskie LG Chem. Ładniej brzmi „Made in Germany” aniżeli „Made in Korea”?

Zobacz też: Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

REKLAMA

Nie trudno zadawać sobie pytanie: po co "Mercedesowi" biznes energetyczny? Budowanie specjalnych zakładów magazynujących prąd? Czyż nie lepiej skoncentrować się na tym, co firma świetnie robi od lat: projektowaniu i produkcji samochodów? By znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania warto przyjrzeć się współczesnym trendom w motoryzacji i technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na naszych oczach odbywa się cicha rewolucja: aut elektrycznych. Z miesiąca na miesiąc przybywa ich coraz więcej. W ciągu pierwszych 6 miesięcy sprzedaż samochodów na prąd w USA wzrosła o ponad 30 proc. W Wielkiej Brytanii o 83 proc (a auta hybrydowe z opcją ładowania zewnętrznego aż o ponad 520 proc). W tym samym czasie w Norwegii odnotowano 46 proc wzrost a we Francji aż 57 proc. Według danych brytyjskiego Automotive Industry Data w ciągu czterech pierwszych miesięcy sprzedano w Europie ponad 50 000 aut elektrycznych i hybrydowych.

REKLAMA

Hybryda czy auto elektryczne, którym jeździsz, będziesz jeździć bądź jeździłeś z czasem trafi na złom. Przynajmniej pod względem karoserii. Kluczowa zawartość, czyli akumulatory trafią do producentów. Mercedes-Benz przewiduje, że akumulatory zdemontowane ze złomowanych aut trafią potem do kolejnych magazynów energii. Wbrew pozorom to nic odkrywczego. Podobne rozwiązania wdrażają w życie japońscy producenci hybryd, którzy mogą poszczycić się ogromnym doświadczeniem w zakresie technologii baterii.

Z perspektywy statystycznego Niemca nowy biznes "Mercedesa" może zatem oznaczać przysłowiową szansę na życie po życiu. Jeśli bowiem jakimś cudem wypieszczony hybrydowy wóz przeciętnego Helmuta, (który wedle legend porusza się głównie w niedzielę do kościoła), z czasem trafi na złom (a nie np. do Polski czy na Litwę), to wówczas ma szansę wrócić do właściciela w formie baterii. Baterii ukrytej w eleganckiej puszce z logo Mercedes-Benz. A bez gwiazdy nie ma… prądu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

REKLAMA

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA