REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz wie jak wykorzystać zużyte akumulatory

 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Smarta ForTwo EV
Smarta ForTwo EV
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój technologii samochodów elektrycznych wymusza na producentach samochodów m.in. rozwój badań nad magazynowaniem energii. Wciąż powraca też temat - jak wykorzystać zużyte akumulatory?

Pora na nowe modne hasła: „zrównoważona produkcja energii”, „akumulatory litowo-jonowe mają przyszłość”, „magazynowanie energii”, „stabilizacja sieci energetycznych”. Oto czym kierują się menedżerowie Mercedesa, którzy poprzez osobną firmę Deutsche ACCUmotive inwestują w rozwiązanie związane z magazynowaniem energii. To nie pomyłka: energii.

REKLAMA

Zobacz też: Co może spowodować awarię akumulatora?

Do użytku oddano już pierwsze magazynowane zasoby: 500 kWh. Docelowo, przy współpracy z partnerami Mercedes-Benz zamierza zwiększyć swoje możliwości do 3000 kWh. Wszystko po to, by zapewnić stabilność sieci energetycznych w sytuacjach szczytu poboru mocy (np. upalne dni, gdy zwiększa się pobór energii za sprawą klimatyzatorów). A ponadto zapewnić zasilanie nie tylko dla klientów przemysłowych. Niemcy tworzą także komercyjne usługi dla średnich i małych firm (supermarkety, małe zakłady i manufaktury) a nawet użytkowników prywatnych. Specjalne szafy z modułami wyposażonymi w akumulatory litowo-jonowe (od 2, 5 kWh do 5,9 kWh) są już produkowane w zakładach w Kamenz w Saksonii. Niemcy podkreślają przy tym modne hasło „Made in Germany”. I nawet słowem nie wspominają o tym, że wśród dostawców baterii jest koreańskie LG Chem. Ładniej brzmi „Made in Germany” aniżeli „Made in Korea”?

Zobacz też: Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

REKLAMA

Nie trudno zadawać sobie pytanie: po co "Mercedesowi" biznes energetyczny? Budowanie specjalnych zakładów magazynujących prąd? Czyż nie lepiej skoncentrować się na tym, co firma świetnie robi od lat: projektowaniu i produkcji samochodów? By znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania warto przyjrzeć się współczesnym trendom w motoryzacji i technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na naszych oczach odbywa się cicha rewolucja: aut elektrycznych. Z miesiąca na miesiąc przybywa ich coraz więcej. W ciągu pierwszych 6 miesięcy sprzedaż samochodów na prąd w USA wzrosła o ponad 30 proc. W Wielkiej Brytanii o 83 proc (a auta hybrydowe z opcją ładowania zewnętrznego aż o ponad 520 proc). W tym samym czasie w Norwegii odnotowano 46 proc wzrost a we Francji aż 57 proc. Według danych brytyjskiego Automotive Industry Data w ciągu czterech pierwszych miesięcy sprzedano w Europie ponad 50 000 aut elektrycznych i hybrydowych.

REKLAMA

Hybryda czy auto elektryczne, którym jeździsz, będziesz jeździć bądź jeździłeś z czasem trafi na złom. Przynajmniej pod względem karoserii. Kluczowa zawartość, czyli akumulatory trafią do producentów. Mercedes-Benz przewiduje, że akumulatory zdemontowane ze złomowanych aut trafią potem do kolejnych magazynów energii. Wbrew pozorom to nic odkrywczego. Podobne rozwiązania wdrażają w życie japońscy producenci hybryd, którzy mogą poszczycić się ogromnym doświadczeniem w zakresie technologii baterii.

Z perspektywy statystycznego Niemca nowy biznes "Mercedesa" może zatem oznaczać przysłowiową szansę na życie po życiu. Jeśli bowiem jakimś cudem wypieszczony hybrydowy wóz przeciętnego Helmuta, (który wedle legend porusza się głównie w niedzielę do kościoła), z czasem trafi na złom (a nie np. do Polski czy na Litwę), to wówczas ma szansę wrócić do właściciela w formie baterii. Baterii ukrytej w eleganckiej puszce z logo Mercedes-Benz. A bez gwiazdy nie ma… prądu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA