REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.

Robert Kuśpiel
Montaż świateł w modelu Volkswagen Passat B5
Montaż świateł w modelu Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej kierowców decyduje się na montaż świateł DRL w swoich samochodach. W poradniku tym, pokażemy jak wykonać to w Passacie B5. Postaramy się przedstawić jak najlepszą instalację lamp DRLi.

Lampy zamontujemy w kratkach zderzaka. Według nas jest to najlepsze miejsce na montaż takich lamp. Przystępujemy do wyjęcia kratek ze zderzaka. Zaczynamy od lewej kratki, jest krótsza. Wystarczy ją normalnie wyjąć z zatrzasków. Prawa kratka, przykręcona jest na środku dwoma śrubami typu Torx. Kiedy wykręcimy dwa wkręty, wypinamy zatrzaski ramki rejestracyjnej i podobnie, jak po lewej stronie wyciągamy kratkę z zatrzasków.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Dobra żarówka, czyli jaka?

Teraz przystępujemy do przygotowania miejsca pod lampy. Usuwamy pierwsze górne żeberko. Zalecamy wcześniej przymierzyć lampy. Wycinamy je razem z tylną ścianką, na wymiar naszych nowych lamp. Kolejny krok, to przymiarka uchwytów. Jeżeli wszystko pasuje, wiercimy dwie dziury u góry kratek i przykręcamy uchwyty. Zostało nam tylko przykręcić lampy.

Kiedy mamy zamontowane lampy, pozostaje nam podłączenie instalacji elektrycznej. Zazwyczaj do kompletu lamp dodawany jest przekaźnik. W naszym przypadku jest on zupełnie niepotrzebny. Najpierw demontujemy osłonę pod kierownicą. Zamocowana jest za pomocą dwóch śrub przy skrzynce bezpieczników, dwóch na dole, w schowkach na okulary i książkę serwisową. Teraz ciągniemy osłonę do siebie, żeby uwolnić ją z zaczepów.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż czujników parkowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bierzemy pin ISO i zaciskamy w nim kabel, który ma byś do zasilania świateł, w naszym przypadku kolor czerwony. Wkładamy go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Nie będzie z tym problemu, gdyż znajduje się tam wolne miejsce, gdzie można go włożyć. Teraz musimy przeciągnąć kabel na drugą stronę auta. W celu dalszego montażu musimy zdjąć schowek. Odkręcamy trzy śruby na górze schowka, dwie na dole – będą widoczne po otwarciu oraz 2 na dole – będą widoczne po zamknięciu.

Zobacz również: Czy martwić się zaparowanymi reflektorami?

Prowadzimy kable w miejscu, gdzie znajdują się przewody od klimatyzacji. Jest to najlepszy wybór. Unikniemy potrzeby dziurawienia gumek, chociażby od linki do otwierania maski. Konsekwencją ich przedziurawienia może być pojawienie się wody w samochodzie. Przeciągamy kabel do komory silnika. Prowadzimy pod maską kabel wedle naszego pomysłu. Pozostaje nam podpięcie go do czerwonego kabla w światłach. W ten oto sposób mamy działające światła do jazdy dziennej. Masę najlepiej podpiąć na dolną śrubkę belki pod zderzakiem.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA