REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż świateł w modelu Volkswagen Passat B5
Montaż świateł w modelu Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej kierowców decyduje się na montaż świateł DRL w swoich samochodach. W poradniku tym, pokażemy jak wykonać to w Passacie B5. Postaramy się przedstawić jak najlepszą instalację lamp DRLi.

Lampy zamontujemy w kratkach zderzaka. Według nas jest to najlepsze miejsce na montaż takich lamp. Przystępujemy do wyjęcia kratek ze zderzaka. Zaczynamy od lewej kratki, jest krótsza. Wystarczy ją normalnie wyjąć z zatrzasków. Prawa kratka, przykręcona jest na środku dwoma śrubami typu Torx. Kiedy wykręcimy dwa wkręty, wypinamy zatrzaski ramki rejestracyjnej i podobnie, jak po lewej stronie wyciągamy kratkę z zatrzasków.

REKLAMA

Zobacz również: Dobra żarówka, czyli jaka?

REKLAMA

Teraz przystępujemy do przygotowania miejsca pod lampy. Usuwamy pierwsze górne żeberko. Zalecamy wcześniej przymierzyć lampy. Wycinamy je razem z tylną ścianką, na wymiar naszych nowych lamp. Kolejny krok, to przymiarka uchwytów. Jeżeli wszystko pasuje, wiercimy dwie dziury u góry kratek i przykręcamy uchwyty. Zostało nam tylko przykręcić lampy.

Kiedy mamy zamontowane lampy, pozostaje nam podłączenie instalacji elektrycznej. Zazwyczaj do kompletu lamp dodawany jest przekaźnik. W naszym przypadku jest on zupełnie niepotrzebny. Najpierw demontujemy osłonę pod kierownicą. Zamocowana jest za pomocą dwóch śrub przy skrzynce bezpieczników, dwóch na dole, w schowkach na okulary i książkę serwisową. Teraz ciągniemy osłonę do siebie, żeby uwolnić ją z zaczepów.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż czujników parkowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bierzemy pin ISO i zaciskamy w nim kabel, który ma byś do zasilania świateł, w naszym przypadku kolor czerwony. Wkładamy go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Nie będzie z tym problemu, gdyż znajduje się tam wolne miejsce, gdzie można go włożyć. Teraz musimy przeciągnąć kabel na drugą stronę auta. W celu dalszego montażu musimy zdjąć schowek. Odkręcamy trzy śruby na górze schowka, dwie na dole – będą widoczne po otwarciu oraz 2 na dole – będą widoczne po zamknięciu.

Zobacz również: Czy martwić się zaparowanymi reflektorami?

Prowadzimy kable w miejscu, gdzie znajdują się przewody od klimatyzacji. Jest to najlepszy wybór. Unikniemy potrzeby dziurawienia gumek, chociażby od linki do otwierania maski. Konsekwencją ich przedziurawienia może być pojawienie się wody w samochodzie. Przeciągamy kabel do komory silnika. Prowadzimy pod maską kabel wedle naszego pomysłu. Pozostaje nam podpięcie go do czerwonego kabla w światłach. W ten oto sposób mamy działające światła do jazdy dziennej. Masę najlepiej podpiąć na dolną śrubkę belki pod zderzakiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA