REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

oprac. Kuba Brzeziński
Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?
Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

Serwis lub diagnostyka niedziałającej klimatyzacji to najczęściej wykonywane usługi  przez kierowców w okresie letnim. Cena różni się w zależności od czynnika i modelu samochodu, ale w 2023 kierowcy powinni nastawić się na średni wydatek na klimatyzację samochodową w okolicy 431 zł.

REKLAMA

Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku? Dużo zależy od czynnika

REKLAMA

Z analizy zleceń umawianych przez portal DobryMechanik.pl w 2023 roku wynika, że serwis klimatyzacji w przypadku starego czynnika (R134a, zwykle samochody wyprodukowane do 2017 roku) to średni koszt 328 zł. Przy nowym czynniku (R-1234yf, auta wyprodukowane po 2017) koszt jest wyższy i średnio serwis klimatyzacji samochodowej to 516 zł. Liczby również jasno pokazują, że taniej regularnie serwisować niż naprawiać. Zwłaszcza że diagnostyka niedziałającej klimatyzacji może oznaczać wydatek rzędu 1 000 – 1 500 zł.

Najbardziej powszechnym symptomem problemu z klimatyzacją jest słabsze chłodzenie lub nawet kompletny brak zimnego powietrza z kratek wentylacyjnych. Warto zwrócić uwagę też na tak zwane "syczenie", które może świadczyć o zbyt małej ilości czynnika w aucie, co z kolei może wskazywać na nieszczelność układu – komentuje Mateusz Gołębiowski, Doradca Serwisowy i ekspert portalu DobryMechanik.pl.

Jak często wykonywać serwis klimatyzacji?

Mechanicy zalecają, by serwis klimatyzacji wykonywać przynajmniej raz w roku.  Mowa tu głównie o uzupełnieniu czynnika chłodzącego oraz odgrzybianiu całego układu. Zalecana jest również wymiana filtra kabinowego. Średni koszt usługi to 76 zł.

Całe powietrze, którym oddychamy w samochodzie, filtrowane jest przez filtr przestrzeni pasażerskiej, więc dobrą praktyką przy serwisie klimatyzacji jest wymiana filtra kabinowego. Dodatkowo dezynfekcja, czyli ozonowanie, odgrzybianie czy czyszczenie chemiczne mają zabijać wszelkiego rodzaju grzyby i bakterie – podsumowuje Mateusz Gołębiowski, Doradca Serwisowy i ekspert portalu DobryMechanik.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co się najczęściej psuje w klimatyzacji samochodowej?

Najczęściej spotykane usługi związane z naprawą klimatyzacją samochodową to wymiana chłodnicy klimatyzacji, filtra osuszacza klimatyzacji, osuszacza klimatyzacji, oleju w sprężarce klimatyzacji, sprężarki klimatyzacji, parownika klimatyzacji, przewodów klimatyzacji czy zaworu klimatyzacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA