REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią - nowy sposób na ogrzewanie samochodu

Subskrybuj nas na Youtube
Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią pozwala na bezpośrednie ogrzewanie pasażerów, zamiast powietrza znajdującego się w pojeździe.
Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią pozwala na bezpośrednie ogrzewanie pasażerów, zamiast powietrza znajdującego się w pojeździe.
www.bmw.com

REKLAMA

REKLAMA

Nowe rozwiązanie stosowane przez BMW czyli powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią ma znaleźć zastosowanie przede wszystkim w samochodach elektrycznych. Już po jednej minucie można będzie się cieszyć ciepłem w kabinie, nawet zimą!

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią – oszczędzanie energii

Integralnym elementem strategii Efficient Dynamics jest system inteligentnego zarządzania energią, który pomaga ograniczyć zużycie energii, szczególnie w zakresie układów pomocniczych pojazdu. Jest to nowe rozwiązanie w dziedzinie układów ogrzewania, które nie tylko zużywa mniej mocy, ale również zapewnia wyższy komfort podróżowania. Używane obecnie konwencjonalne nagrzewnice i klimatyzatory podgrzewają powietrze wewnątrz pojazdu, które następnie rozgrzewa kierowcę i pasażerów. Inaczej rzecz się ma w systemach powierzchniowego ogrzewania podczerwienią, gdzie energia zostaje przekształcona w promieniowanie podczerwone, które bezpośrednio ogrzewa ciała podróżnych.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodowa pompa ciepła czyli klimatyzacja w elektrycznych autach BMW

Ogrzewanie pasażerów – 1 minuta wystarczy

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią emituje „zdrowe” ciepło promieniowania. Podobnie jak ciepło kominka, promieniowanie cieplne generowane przez systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią zostawia bardzo przyjemne wrażenie ciepła w porównaniu z lampami podczerwieni. Wykorzystywane w pojazdach systemu ogrzewania podczerwienią niosą za sobą szereg dodatkowych korzyści. Ciepłem można się cieszyć już w minutę po włączeniu ogrzewania, co w miesiącach zimowych stanowi ogromną zaletę.

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią – punktowe kierowanie ciepła

Ponadto system nie wymaga kanałów wentylacyjnych i działa bezszelestnie, a strumień ciepła można skierować punktowo i niezwykle precyzyjnie. Teoretycznie możliwe jest skierowanie ogrzewania jedynie na kierowcę jeśli podróżuje on sam, co pozwala na dalszą oszczędność energii. Obecnie systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią mogą być montowane w panelach drzwiowych, zagłębieniach na nogi oraz punktowo na desce rozdzielczej.

Zobacz też: Samochody z niebezpiecznym czynnikiem chłodniczym R1234yf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią w przyszłości

Systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią mogą być bardzo przydatne we wsparciu konwencjonalnych układów ogrzewania. Szybkie działanie systemów podczerwonych byłoby szczególnie korzystne podczas fazy rozgrzewania się konwencjonalnego układu. Kolejną możliwością są indywidualnie regulowane obwody, na wzór systemu podgrzewanych foteli, których ustawienia podróżni będą mogli dostosować do własnych potrzeb. Rozwiązanie to będzie szczególnie przydatne w akumulatorowych pojazdach elektrycznych, gdzie brak silnika spalinowego nie pozwala wykorzystać generowanego przezeń ciepła do ogrzania kabiny. System ogrzewania musi zatem korzystać z energii elektrycznej.

Źródło: materiały prasowe BMW

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA