REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podgrzewacze paliwa

REKLAMA

Podgrzewacz paliwa to urządzenie, które podwyższa temperaturę paliwa w celu zmniejszenia jego gęstości i ułatwieniu pracy wtryskiwaczom.

W czasach, gdy paliwa silnikowe nie miały dzisiejszych parametrów użytkowych, uruchomienie zimą silnika , zwłaszcza o zapłonie samoczynnym, po dłuższym postoju stanowiło nie lada problem.

REKLAMA

REKLAMA

Co gorsza, nawet, gdy silnik w końcu zaczynał pracę, dość szybko ją przerywał, ponieważ gęste, zimne paliwo nie było w stanie przepłynąć przez filtry, zwłaszcza papierowe i filcowe. Aby temu zaradzić, stosowano podgrzewacze paliwa, zazwyczaj montowane samodzielnie przez użytkowników pojazdów.

Najprostszym podgrzewaczem oleju napędowego była miedziana rurka, przymocowana specjalnymi obejmami do śrub, mocujących pokrywę rozrządu. Bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia miały grzałki elektryczne, sterowane termostatem. Zimne paliwo, zawierające wiele wytrąconych, wskutek mrozu, półpłynnych składników, trafiało do podgrzewacza, tam osiągało temperaturę nieco wyższą od zera stopni, dzięki czemu było na tyle rzadkie, że swobodnie przeciskało się przez mikropory filtra.

Producenci podgrzewaczy zapewniali o ich cudownym wpływie na oszczędność paliwa. Niestety, była to najczęściej oszczędność bardzo iluzoryczna.

W silnikach gaźnikowych elektryczne podgrzewacze paliwa montowano w gaźnikach albo tuż przy nich, dzięki czemu paliwo zawarte w mieszance paliwowo-powietrznej łatwiej parowało, co przyspieszało rozruch zimnego silnika i ułatwiało jego pracę do chwili osiągnięcia temperatury roboczej. Potem zaczęto umieszczać elektryczne podgrzewacze w kolektorze dolotowym tuż pod wlotem mieszanki z gaźnika, dzięki czemu część z zawartego w niej paliwa zamieniała się w parę, co miało wymierny wpływ na ekonomię użytkowania silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zastosowaniu elektronicznego sterowania zasilaniem silnika i podniesieniu jakości paliw, podgrzewanie paliwa lub mieszanki paliwowo-powietrznej stopniowo odchodzi do lamusa, choć nadal jest stosowane w silnikach pojazdów, przeznaczonych do pracy w warunkach arktycznych.

Zobacz też: Układ paliwowy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA