REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub nadmiernego zużycia paska konieczna jest jego wymiana. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić i wyregulować paski napędowe w silniku 1.6 w Nissanie Primera P10/P11.

Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód naszego Nissana Primery P10/P11. Podkładamy pod niego kobyłki i zdejmujemy prawe koło. Od dołu wykręcamy śruby mocujące i wymontowujemy pokrywę spod błotnika. Robimy to w celu uzyskania dostępu do koła pasowego wału korbowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy wykręcić dolną osłonę silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od paska napędu sprężarki klimatyzacji. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą zestaw koła pasowego napinacza do silnika. Następnie obracamy w ten sposób śrubę regulacyjną, żeby odsunąć koło pasowe napinacza od paska napędowego. Robimy to do momentu aż będzie odpowiednio dużo miejsca na jego zdjęcie.

Zobacz też: Nissan Primera P10 i P11: wymiana filtra paliwa

Zakładamy nowy pasek napędowy i przechodzimy do regulacji. Należy pamiętać, żeby nie zrobić tego zbyt mocno. Spowoduje to szybsze zużycie łożysk. Naciąg paska sprawdzamy w połowie odległości pomiędzy kołami w jego górnej części. Dopuszczalne ugięcie to 9.5mm. W celu regulacji musimy mieć poluzowaną nakrętkę mocująca zestaw koła napinacza. Wówczas obracamy śrubę regulacyjną do uzyskania odpowiedniej wartości. Dokręcamy śruby, zakładamy osłony i podłączamy akumulator.

REKLAMA

Przechodzimy do paska pompy wspomagania. Jeżeli mamy klimatyzację na początku demontujemy pasek klimatyzacji. Następny krok to poluzowanie śruby mocującej pompę wspomagania i regulacyjnej. Zsuwamy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce mocującej pompę wspomagania a przy poluzowanej drugiej (mocującej). Regulacja przebiega w ten sam sposób jak w przypadku paska sprężarki klimatyzacji. Ugięcie, jakie powinno być to 7.5mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Raport awaryjności TUV 2011

Na końcu pozostaje pasek alternatora. W zależności od wyposażenia auta, demontujemy pasek klimatyzacji i wspomagania. Nie zapominamy o odpięciu klemy akumulatora. Teraz luzujemy górną i dolną śrubę mocująca alternator oraz regulacyjną. Zdejmujemy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce i przy poluzowanej dolnej.

Jeżeli mamy każdy z elementów wyposażenia warto pomyśleć o wymianie wszystkich pasków. Wymianę powinno się przeprowadzać, co 30 000km. Jeżeli naciąg i stan pasków wskazuje na możliwość ich dalszej eksploatacji nie ma takiej potrzeby. Paski nie są drogie w zakupie. W zależności od rodzaju firmy możemy mieć komplet za ok. 100zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA