REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub nadmiernego zużycia paska konieczna jest jego wymiana. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić i wyregulować paski napędowe w silniku 1.6 w Nissanie Primera P10/P11.

Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód naszego Nissana Primery P10/P11. Podkładamy pod niego kobyłki i zdejmujemy prawe koło. Od dołu wykręcamy śruby mocujące i wymontowujemy pokrywę spod błotnika. Robimy to w celu uzyskania dostępu do koła pasowego wału korbowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy wykręcić dolną osłonę silnika.

REKLAMA

Zaczynamy od paska napędu sprężarki klimatyzacji. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą zestaw koła pasowego napinacza do silnika. Następnie obracamy w ten sposób śrubę regulacyjną, żeby odsunąć koło pasowe napinacza od paska napędowego. Robimy to do momentu aż będzie odpowiednio dużo miejsca na jego zdjęcie.

Zobacz też: Nissan Primera P10 i P11: wymiana filtra paliwa

REKLAMA

Zakładamy nowy pasek napędowy i przechodzimy do regulacji. Należy pamiętać, żeby nie zrobić tego zbyt mocno. Spowoduje to szybsze zużycie łożysk. Naciąg paska sprawdzamy w połowie odległości pomiędzy kołami w jego górnej części. Dopuszczalne ugięcie to 9.5mm. W celu regulacji musimy mieć poluzowaną nakrętkę mocująca zestaw koła napinacza. Wówczas obracamy śrubę regulacyjną do uzyskania odpowiedniej wartości. Dokręcamy śruby, zakładamy osłony i podłączamy akumulator.

Przechodzimy do paska pompy wspomagania. Jeżeli mamy klimatyzację na początku demontujemy pasek klimatyzacji. Następny krok to poluzowanie śruby mocującej pompę wspomagania i regulacyjnej. Zsuwamy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce mocującej pompę wspomagania a przy poluzowanej drugiej (mocującej). Regulacja przebiega w ten sam sposób jak w przypadku paska sprężarki klimatyzacji. Ugięcie, jakie powinno być to 7.5mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Raport awaryjności TUV 2011

Na końcu pozostaje pasek alternatora. W zależności od wyposażenia auta, demontujemy pasek klimatyzacji i wspomagania. Nie zapominamy o odpięciu klemy akumulatora. Teraz luzujemy górną i dolną śrubę mocująca alternator oraz regulacyjną. Zdejmujemy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce i przy poluzowanej dolnej.

Jeżeli mamy każdy z elementów wyposażenia warto pomyśleć o wymianie wszystkich pasków. Wymianę powinno się przeprowadzać, co 30 000km. Jeżeli naciąg i stan pasków wskazuje na możliwość ich dalszej eksploatacji nie ma takiej potrzeby. Paski nie są drogie w zakupie. W zależności od rodzaju firmy możemy mieć komplet za ok. 100zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA