REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6

Robert Kuśpiel
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.
Wymiana i regulacja pasków napędowych w silniku 1.6 Nissana Primery P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub nadmiernego zużycia paska konieczna jest jego wymiana. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić i wyregulować paski napędowe w silniku 1.6 w Nissanie Primera P10/P11.

Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód naszego Nissana Primery P10/P11. Podkładamy pod niego kobyłki i zdejmujemy prawe koło. Od dołu wykręcamy śruby mocujące i wymontowujemy pokrywę spod błotnika. Robimy to w celu uzyskania dostępu do koła pasowego wału korbowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy wykręcić dolną osłonę silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od paska napędu sprężarki klimatyzacji. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą zestaw koła pasowego napinacza do silnika. Następnie obracamy w ten sposób śrubę regulacyjną, żeby odsunąć koło pasowe napinacza od paska napędowego. Robimy to do momentu aż będzie odpowiednio dużo miejsca na jego zdjęcie.

Zobacz też: Nissan Primera P10 i P11: wymiana filtra paliwa

Zakładamy nowy pasek napędowy i przechodzimy do regulacji. Należy pamiętać, żeby nie zrobić tego zbyt mocno. Spowoduje to szybsze zużycie łożysk. Naciąg paska sprawdzamy w połowie odległości pomiędzy kołami w jego górnej części. Dopuszczalne ugięcie to 9.5mm. W celu regulacji musimy mieć poluzowaną nakrętkę mocująca zestaw koła napinacza. Wówczas obracamy śrubę regulacyjną do uzyskania odpowiedniej wartości. Dokręcamy śruby, zakładamy osłony i podłączamy akumulator.

REKLAMA

Przechodzimy do paska pompy wspomagania. Jeżeli mamy klimatyzację na początku demontujemy pasek klimatyzacji. Następny krok to poluzowanie śruby mocującej pompę wspomagania i regulacyjnej. Zsuwamy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce mocującej pompę wspomagania a przy poluzowanej drugiej (mocującej). Regulacja przebiega w ten sam sposób jak w przypadku paska sprężarki klimatyzacji. Ugięcie, jakie powinno być to 7.5mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Raport awaryjności TUV 2011

Na końcu pozostaje pasek alternatora. W zależności od wyposażenia auta, demontujemy pasek klimatyzacji i wspomagania. Nie zapominamy o odpięciu klemy akumulatora. Teraz luzujemy górną i dolną śrubę mocująca alternator oraz regulacyjną. Zdejmujemy pasek i zakładamy nowy. Naciąg paska regulujemy przy dokręconej górnej nakrętce i przy poluzowanej dolnej.

Jeżeli mamy każdy z elementów wyposażenia warto pomyśleć o wymianie wszystkich pasków. Wymianę powinno się przeprowadzać, co 30 000km. Jeżeli naciąg i stan pasków wskazuje na możliwość ich dalszej eksploatacji nie ma takiej potrzeby. Paski nie są drogie w zakupie. W zależności od rodzaju firmy możemy mieć komplet za ok. 100zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA