REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak badana jest żywotność i trwałość nadwozi samochodowych?

Nowe Audi A4 zostało sprawdzone w testach INKA.
Nowe Audi A4 zostało sprawdzone w testach INKA.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Korozja nadwozia to wyjątkowo trudny do usunięcia problem. Jeśli już się pojawi na danym elemencie, to prawie na pewno będzie się na nim odnawiać co jakiś czas. Z tego powodu nadwozia aut są obecnie prawie zawsze pokrywane ocynkiem. Jak sprawdza się jednak jakość takiej powłoki?

Ocynkowane nadwozie - jak sprawdzana jest jakość powłoki ochronnej?

REKLAMA

Dwanaście lat w dziewiętnaście tygodni: Dział Zapewnienia Jakości Audi przeprowadził setny już test INKA. Tym razem badanym autem było Audi A4. Test opracowany przez koncern z Ingolstadt, skupiający się na zagadnieniach korodowania i starzenia się pojazdu, jest jednym z najcięższych sprawdzianów, jakie musi przejść samochód marki Audi. Sprawdzian, w przyspieszonym teście trwającym dziewiętnaście tygodni, symuluje wyzwania dwunastu lat życia auta. Podczas tego procesu, Dział Zapewnienia Jakości sprawdza skuteczność ochrony przeciwkorozyjnej i trwałość danego egzemplarza Audi.

REKLAMA

Sto testów INKA, to dla Działu Zapewnienia Jakości Audi 322 500 godzin pracy, ponad milion kilometrów jazd, 2800 przejazdów przez błoto i 1900 przez słoną wodę. Sylvia Droll, szefowa Działu ds. Badań Materiałowych, podkreśla: „Audi oznacza najwyższą jakość wykonania, wysokiej klasy materiały i niezawodność – również, a raczej przede wszystkim, wiele lat od pierwszej rejestracji. Test INKA jest istotnym instrumentem sprawdzania jakości naszych modeli, dającym wskazówki do dalszej optymalizacji procesu produkcji.” 

Audi A4 Allroad 2016

Audi A4 Allroad 2016

Audi

Audi

Zobacz też: Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

REKLAMA

Test wytrzymałości obejmuje pięć etapów. Najpierw auto zostaje pokryte mgiełką soli w komorze klimatyzacyjnej przy temperaturze 35 stopni Celsjusza. Następnie wystawiane jest na działanie klimatu tropikalnego w temperaturze max. 50 stopni i w powietrzu o wilgotności maksymalnie 100 procent. W trzecim etapie, 80 lamp halogenowych o mocy 1200 wat każda, wytwarzających opary metali, rozgrzewa karoserię do 90 stopni. Kolory we wnętrzu nie mogą w tym procesie wyblaknąć, a tworzywa skruszeć. 

Czwarty etap symuluje warunki zimowe za kręgiem polarnym. Przy temperaturze minus 35 stopni, czteropunktowy hydropulsator potrząsa autem, by odtworzyć odkształcenia karoserii i napięcia materiałowe w poszczególnych częściach oraz w łożyskach silnika na złych nawierzchniach dróg. W etapie piątym, kierowcy testowi jeżdżą samochodem w otwartym terenie, po specjalnie przygotowanych torach. Każdy model przejeżdża łącznie 12 000 kilometrów, również po nawierzchni szutrowej oraz przez zbiorniki z błotem i słoną wodą. Na końcu testu kontrolerzy jakości rozkładają cały samochód na około 600 części i sprawdzają je pod kątem słabych punktów. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie auta mają problemy z korozją?

Pierwszy test INKA, Dział Zapewnienia Jakości Audi przeprowadził w roku 2002. Dział Rozwoju Technicznego, już od 40 lat, używając takich samych metod, sprawdza auta przed wprowadzeniem ich do produkcji seryjnej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA