REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy filtr paliwa do silników Diesla

Flashlube Diesel Filtr
Flashlube Diesel Filtr
Flashlube

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne układy wtryskowe w silnikach Diesla wymagają odpowiedniej jakości paliwa. Stąd istotna ze względu na prawidłową eksploatację silników wysokoprężnych rola filtra paliwa. Producenci nie ustają w próbach, by także filtry były coraz doskonalsze.

Układy wtryskowe są "wrażliwe" na zabrudzenia

Nowoczesne układy wtrysku bezpośredniego Common Rail w silnikach Diesla to korzyść dla użytkowników nowoczesnych pojazdów. Jednostki napędowe działają ciszej, zużywają mniej paliwa, czy wytwarzają mniej substancji szkodliwych. Jednak do prawidłowego działania wtrysków typu common rail niezbędne jest dobrze oczyszczone paliwo.

REKLAMA

REKLAMA

Olej napędowy może zostać zanieczyszczony m.in. przez cząstki rdzy i brudu z dna zbiornika paliwa lub poprzez cząsteczki wody. Silniki Diesla są szczególnie "wrażliwe" na tego typu zanieczyszczenia, ponieważ wilgoć lub zanieczyszczenia w łatwy sposób mogą się dostać do układu paliwowego. A wtedy zachodzi ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy, pompy paliwa lub innego kosztownego mechanizmu.

Zobacz też: Aerodynamiczne wycieraczki - w czym płaskie wycieraczki są lepsze od klasycznych?

Dodatkowy filtr dla lepszego zabezpieczenia

Firma Flashlube opracowała nowy filtr paliwa do silników Diesla, z prefiltrem 30 mikron. Urządzenie zaprojektowano, by zminimalizować ryzyko poważnego uszkodzenia silnika w przypadku, gdy zanieczyszczenia mogące uszkodzić układ wtryskowy "przejdą" przez oryginalny filtr pojazdu (4 mikrony), który jest stosowany w większości nowoczesnych silników Diesla.

REKLAMA

Flashlube Diesel Filtr można zamontować w każdym nowoczesnym układzie wtrysku bezpośredniego Common Rail, jako pierwotny filtr do czyszczenia brudnego paliwa. Flashlube Diesel Filtr został skompletowany z Flashlube Common Rail Diesel Conditioner (50ml) by z większą efektywnością oczyścić, nasmarować i ochronić system common rail oraz wesprzeć dalszą bezawaryjną pracę i zmniejszyć koszty operacyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System pre-filtru powoduje, że wilgoć z paliwa  jest zbierana do miski spustowej z pleksiglasu. Oddzielona woda gromadzi się właśnie w tej misce dzięki temu nie wyrządza szkód.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Flashlube rozpoczął również rozwój dodatkowych zestawów montażowych towarzyszących filtrom, które obejmują uchwyty oraz wszelkie niezbędne śruby i nakrętki potrzebne do montażu urządzenia w pewnych typach silników, a także przewód wtryskowy zaprojektowany, aby wytrzymać długotrwałe korzystanie z wszystkich mieszanek paliwowych, w tym agresywnych mieszanek, takich jak biodiesel i etanol. Są one teraz dostępne dla coraz większej gamy pojazdów. Dostępne są również filtry zamienne i liczne części, w tym uszczelki, korki spustowe i czujnik wody w desce rozdzielczej, zaprojektowany aby migać na czerwono, gdy miska spustowa filtra jest już prawie napełniona.

Gwarancje większości największych producentów pojazdów nie oferują pokrycia szkód  wynikających z zanieczyszczonego paliwa, firmy ubezpieczeniowe wymagają odrębnych klauzul dlatego Flashlube Diesel Filtr to stosunkowo niedrogie rozwiązanie do potencjalnie katastrofalnej sytuacji.

Źródło: Materiały prasowe Don Kyatt Group

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA