REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody na ogniwa paliwowe niedługo staną się powszechne

Subskrybuj nas na Youtube
Samochody na ogniwa paliwowe niedługo staną się powszechne.
Samochody na ogniwa paliwowe niedługo staną się powszechne.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Samochody zasilane wodorem już za chwilę trafią do produkcji seryjnej. To nie pieśń przyszłości, Toyota właśnie została pierwszym producentem zarejestrowanym przez Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii, uprawnionym do wytwarzania zbiorników magazynujących wodór sprężony do 700 barów.

Toyota Motor Corporation otrzymała zgodę Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii (METI) na produkcję i wewnętrznie prowadzoną inspekcję zbiorników sprężonego wodoru, które będą wykorzystywane w samochodach na ogniwa paliwowe. Tym samym Toyota została pierwszym producentem zarejestrowanym przez METI, uprawnionym do wytwarzania zbiorników magazynujących wodór sprężony do 70 MPa (700 barów). Dzięki temu firma może teraz przyspieszyć proces wytwarzania zbiorników, spełniających najbardziej wyśrubowane normy bezpieczeństwa, które reguluje japońska ustawa o bezpieczeństwie magazynowania gazów sprężonych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mazda MX-5 czwartej generacji

Magazynowanie wodoru, a japońskie prawo

Jak zapisano w ustawie, wszystkie zbiorniki i akcesoria przeznaczone do przechowywania gazu o ciśnieniu 1 MPa (10 barów) i powyżej muszą otrzymać certyfikat METI oraz przejść inspekcję dedykowanego instytutu (KHK) już w trakcie procesu produkcyjnego.

Zbiorniki przeznaczone do magazynowania wodoru objęte są dodatkowymi regulacjami. Japońskie prawo nie dopuszcza montażu zbiorników w pojeździe do czasu ich certyfikacji. Dlatego też do tej pory inspektorzy KHK musieli uczestniczyć w produkcji wszystkich zbiorników wodoru, wykorzystywanych przez Toyotę w pojazdach testowych, takich jak np. FCHV, co miało istotne znaczenie w kontekście planowania produkcji seryjnej modelu FCV. Obecnie, po uzyskaniu certyfikatu, Toyota jest uprawniona do przeprowadzania inspekcji samodzielnie, przez przeszkolonych inspektorów firmy.

REKLAMA

Zobacz też: Alternatywne źródła napędu: co będzie paliwem przyszłości?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seryjnie produkowane pojazdy na ogniwa paliwowe w 2015 r.?

Toyota planuje wprowadzenie na rynek pierwszego na świecie seryjnego modelu na ogniwa paliwowe (FCV) w kwietniu 2015 roku, dlatego też uzyskanie niezbędnych pozwoleń i certyfikatów było niezbędnym elementem uruchomienia produkcji. W procesie certyfikacji firma była zobowiązana do spełnienia 194 kryteriów KHKS0102 oraz udowodnienia urzędnikom najwyższej jakości wykonania i bezpieczeństwa produkcji. W tym celu Toyota stworzyła nowe procedury kontroli oraz uruchomiła w pełni transparentny proces zarządzania jakością, dedykowany wyłącznie do produkcji zbiorników wodoru.

Źródło: Materiały prasowe Toyota

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA