Czy warto zakładać dystanse do felg?
REKLAMA
REKLAMA
Montaż dystansów diametralnie zmienia wygląd naszego samochodu. Taka zmiana, połączona z ładnymi felgami, sprawia, że nasz samochód od razu rzuca się w oczy. Jednak, montaż dystansów to nie tylko ładny wygląd. Zdarzają się przypadki, że jest to wręcz konieczne, np. kiedy decydujemy się na montaż większych hamulców. Zaleca się również stosowanie dystansów wtedy, gdy felga charakteryzuję się zbyt głębokim osadzeniem (wysokie ET). Jeśli zdecydujemy się na montaż dystansów warto zastosować się do kilku wskazówek, odnośnie wyboru i montażu dystansu do felg. Zaczynamy od wyboru odpowiedniego egzemplarza. Najlepiej pomierzyć odległość między oponą a błotnikiem.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wygląda racjonalna eksploatacja ogumienia?
Należy pamiętać o tym, żeby nie montować dystansu, który sprawi, że krawędź opony znajdzie się na wysokości rantu błotnika. Spowoduje to uszkodzenie opony i błotnika podczas jazdy.
Typy dystansów
Pierwszy z nich to dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego, są na tyle cienkie, że felga może być centrowana za pomocą oryginalnego kołnierza na piaście.
Drugi typ to dystanse przelotowe z kołnierzem centrującym, stosowane, jeśli chcemy poszerzyć ponad 6mm. Wtedy nie będzie możliwości centrowania na kołnierzu piasty.
Ostatni typ, dystans przykręcany do felgi, najdroższy i poniekąd najlepszy model. Daje duże możliwości modyfikacji. Przykręcony dodatkowymi śrubami do piasty samochodu.
Zobacz również: Jak rozpoznać przyczyny nadmiernego zużycia opon?
REKLAMA
Najlepiej kupować dystanse dobrych i sprawdzonych firm. Kiepskiej jakości zamiennik może się okazać bardzo groźny podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Podczas montażu zwracamy uwagę na to, aby dystans był dopasowany do piasty. Te dwa elementy mają tworzyć całość. Jeśli jest, nie ma mowy o dalszym montażu. Kolejny warunek to dopasowanie dystansu, nie może on wchodzić "na ścisk". Do przykręcenia używamy dłuższych śrub, jednak muszą one spełniać warunek.
Nie mogą być za długie, gdyż mogą uszkodzić elementy wewnątrz piasty, po drugie nie mogą być na tyle długie, żeby wystawały poza felgę. Zły dobór i montaż dystansu może doprowadzić do szybszego zużycia łożysk, piasty, czy nawet drążków kierowniczych. O konieczności ich montażu musimy zadecydować sami.
REKLAMA
REKLAMA