REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, sporą ilość mocy i właściwe nasycenie nowoczesną technologią. I choć został opatrzony koreańskim logo, motor powstał i był produkowany w Europie. A to stanowi ciekawy wstęp do pięknej historii.

Kia i Hyundai na początku nowego millenium chciały z nową siłą uderzyć w europejski segment C. A do tego potrzebny był im nie tylko od nowa zaprojektowany model, ale też i paleta nowoczesnych silników. Obydwa zadania zostały powierzone europejskiemu centrum badawczemu. Skutek? Tak narodziły się Cee`d i i30 pierwszej generacji oraz małolitrażowy diesel 1.6 CRDi o oznaczeniu D4FB. Silnik z serii U ma wtrysk typu common rail i 4 cylindrową głowicę. Poza tym może się pochwalić zastosowaniem trwałego łańcucha rozrządu oraz europejską produkcją. Motory są składane na Słowacji.

REKLAMA

REKLAMA

CRDi co to znaczy? Nic innego jak Common Rail Direct Injection.

Zobacz również: Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

Początkowo diesel 1.6 CRDi D4FB występował w dwóch wariantach mocy - 90 i 115 koni mechanicznych. Słabszy miał proste turbo bez zmiennej geometrii łopatek, obydwa nie otrzymywały koła dwumasowego, a mocniejszy miał filtr cząstek stałych tylko w niektórych wersjach wprowadzanych na rynek po 2010 roku. W roku 2009 jednostka została zmodernizowana. W sprzedaży zadebiutowała wersja 128-konna, w której pojawiło się koło dwumasowe. Kolejne stadium rozwojowe nadeszło w roku 2015. To wtedy Koreańczycy zaprezentowali silnik 1.6 CRDi o mocy 136 koni mechanicznych.

REKLAMA

Silnik 1.6 CRDi D4FB - modele samochodów:

  • Hyundai Accent, i30
  • Kia: Cee`d, Soul, Stonic, Venga

Silnik 1.6 CRDi trafiał pod maskę wszystkich tych modeli, które nie były zbyt ciężkie, a do tego ich właściciel mógł nastawiać się na niskie zużycie paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Silnik 1.6 CRDi D4FB - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Cee`d I 90 KM 235 Nm 14,0 s. 172 km/h 4,3
Cee`d I 115 KM 255 Nm 11,5 s. 188 km/h 4,7
Cee`d II 128 KM 260 Nm 10,9 s. 197 km/h 4,1
Cee`d II 136 KM 280 Nm 11,1 s. 197 km/h 4,0

Koreański diesel o pojemności 1582 cm3 miał serię zalet. Był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy, dość dobrą dynamikę jazdy oraz wyjątkową oszczędność. To jednak nie koniec, bo motor bardzo dobrze spisywał się również w czasie codziennej eksploatacji. Główny problem? Modele diesla 1.6 CRDi D4FB wyprodukowane między rokiem 2006 a 2009 miewały problemy z krótką trwałością turbosprężarek. Mechanizmy były jednak w większości wymieniane na gwarancji. Poza tym Koreańczycy postanowili je dodatkowo chronić - wprowadzili oprogramowanie zmniejszające ilość obrotów w cyklu pracy.

Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - proste turbo tanie w naprawach

Co jeżeli problem z turbo powróci? Silnik 1.6 CRDi D4FB wykorzystuje prosty mechanizm Garretta. A o oznacza, że bazową wersję bez zmiennej geometrii łopatek można postarać się regenerować już za jakieś 600 - 700 złotych. Na listę problemów koreańskiego diesla warto też wpisać filtr cząstek stałych. Ten idealnie spisuje się w autach eksploatowanych w trasie. Identycznie jak w konstrukcjach niemieckich czy japońskich nie znosi ciągłej jazdy w mieście. Czy od razu DPF w silniku 1.6 CRDi trzeba wymieniać? Absolutnie. Początkowo można starać się go czyścić serwisowo, ewentualnie regenerować (ceny startują już od 350 złotych).

Poza tym silnik Kia Ceed 1.6 CRDi miewał też kłopoty m.in. z wysokociśnieniową pompą paliwową. Poza tym zdarzały się niesprawne regulatory ciśnienia paliwa czy czujniki prędkości obrotowej wału korbowego. Warto jednak podkreślić, że tego typu usterki dotyczyły przede wszystkim dużych przebiegów. We flotach eksploatacja była naprawdę intensywna. W efekcie potęgowano stopień zużycia. Kia Ceed 1.6 CRDi: opinie kierowców prywatnych rzadziej jeżdżących są zatem dużo bardziej pozytywne.

Zobacz również: Używane: Hyundai i30 GD (2012 - 2017) - godny uwagi i… trwały!

Silnik 1.6 CRDi Kii i Hyundaia to w dzisiejszych realiach niezwykle prosta konstrukcja, której życie w dużej mierze przedłuża dbałość serwisowa. Jeżeli poprzedni właściciel dbał o regularną wymianę oleju i filtrów, motor bez zasadniczych awarii będzie w stanie pokonać przebiegi dochodzące nawet do 300 - 350 tysięcy kilometrów. I żeby się przekonać o tym że to prawda, nie trzeba długo szukać przykładów. Wystarczy przyjrzeć się policyjnym Cee`dom, które do dnia dzisiejszego są intensywnie eksploatowane w całej Polsce i w większości przypadków korzystają z napędu diesla 1.6 CRDi.

Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - podsumowanie:

Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych technologia motoryzacyjna z Korei nie była mocno ceniona. W nowym millenium przeszła jednak zasadniczą przemianę. Zyskała na nowoczesnych charakterze, a do tego na jakości. Tezę tą potwierdza m.in. diesel 1.6 CRDi. Jednostka o oznaczeniu D4FB montowana pod maską Kii i Hyundai jest oszczędna, ma wysoką kulturę pracy, a do tego okazuje się trwała. A to wartości, które musiały zadecydować o jej sukcesie także na rynku wtórnym. Zastrzeżenia? Wyłącznie standardowe - wybrany egzemplarz warto dokładnie sprawdzić przed zakupem. Wtedy z pewnością kierowca uniknie rozczarowania.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 CRDi D4FB - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 26 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 752 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • sprzęgło komplet - od 401 zł
  • koło dwumasowe - od 1482 zł
  • zawór EGR - od 599 zł
  • świeca żarowa - od 49 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 343 zł
  • turbosprężarka - od 2885 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA