REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, sporą ilość mocy i właściwe nasycenie nowoczesną technologią. I choć został opatrzony koreańskim logo, motor powstał i był produkowany w Europie. A to stanowi ciekawy wstęp do pięknej historii.

Kia i Hyundai na początku nowego millenium chciały z nową siłą uderzyć w europejski segment C. A do tego potrzebny był im nie tylko od nowa zaprojektowany model, ale też i paleta nowoczesnych silników. Obydwa zadania zostały powierzone europejskiemu centrum badawczemu. Skutek? Tak narodziły się Cee`d i i30 pierwszej generacji oraz małolitrażowy diesel 1.6 CRDi o oznaczeniu D4FB. Silnik z serii U ma wtrysk typu common rail i 4 cylindrową głowicę. Poza tym może się pochwalić zastosowaniem trwałego łańcucha rozrządu oraz europejską produkcją. Motory są składane na Słowacji.

REKLAMA

REKLAMA

CRDi co to znaczy? Nic innego jak Common Rail Direct Injection.

Zobacz również: Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

Początkowo diesel 1.6 CRDi D4FB występował w dwóch wariantach mocy - 90 i 115 koni mechanicznych. Słabszy miał proste turbo bez zmiennej geometrii łopatek, obydwa nie otrzymywały koła dwumasowego, a mocniejszy miał filtr cząstek stałych tylko w niektórych wersjach wprowadzanych na rynek po 2010 roku. W roku 2009 jednostka została zmodernizowana. W sprzedaży zadebiutowała wersja 128-konna, w której pojawiło się koło dwumasowe. Kolejne stadium rozwojowe nadeszło w roku 2015. To wtedy Koreańczycy zaprezentowali silnik 1.6 CRDi o mocy 136 koni mechanicznych.

REKLAMA

Silnik 1.6 CRDi D4FB - modele samochodów:

  • Hyundai Accent, i30
  • Kia: Cee`d, Soul, Stonic, Venga

Silnik 1.6 CRDi trafiał pod maskę wszystkich tych modeli, które nie były zbyt ciężkie, a do tego ich właściciel mógł nastawiać się na niskie zużycie paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Silnik 1.6 CRDi D4FB - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Cee`d I 90 KM 235 Nm 14,0 s. 172 km/h 4,3
Cee`d I 115 KM 255 Nm 11,5 s. 188 km/h 4,7
Cee`d II 128 KM 260 Nm 10,9 s. 197 km/h 4,1
Cee`d II 136 KM 280 Nm 11,1 s. 197 km/h 4,0

Koreański diesel o pojemności 1582 cm3 miał serię zalet. Był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy, dość dobrą dynamikę jazdy oraz wyjątkową oszczędność. To jednak nie koniec, bo motor bardzo dobrze spisywał się również w czasie codziennej eksploatacji. Główny problem? Modele diesla 1.6 CRDi D4FB wyprodukowane między rokiem 2006 a 2009 miewały problemy z krótką trwałością turbosprężarek. Mechanizmy były jednak w większości wymieniane na gwarancji. Poza tym Koreańczycy postanowili je dodatkowo chronić - wprowadzili oprogramowanie zmniejszające ilość obrotów w cyklu pracy.

Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - proste turbo tanie w naprawach

Co jeżeli problem z turbo powróci? Silnik 1.6 CRDi D4FB wykorzystuje prosty mechanizm Garretta. A o oznacza, że bazową wersję bez zmiennej geometrii łopatek można postarać się regenerować już za jakieś 600 - 700 złotych. Na listę problemów koreańskiego diesla warto też wpisać filtr cząstek stałych. Ten idealnie spisuje się w autach eksploatowanych w trasie. Identycznie jak w konstrukcjach niemieckich czy japońskich nie znosi ciągłej jazdy w mieście. Czy od razu DPF w silniku 1.6 CRDi trzeba wymieniać? Absolutnie. Początkowo można starać się go czyścić serwisowo, ewentualnie regenerować (ceny startują już od 350 złotych).

Poza tym silnik Kia Ceed 1.6 CRDi miewał też kłopoty m.in. z wysokociśnieniową pompą paliwową. Poza tym zdarzały się niesprawne regulatory ciśnienia paliwa czy czujniki prędkości obrotowej wału korbowego. Warto jednak podkreślić, że tego typu usterki dotyczyły przede wszystkim dużych przebiegów. We flotach eksploatacja była naprawdę intensywna. W efekcie potęgowano stopień zużycia. Kia Ceed 1.6 CRDi: opinie kierowców prywatnych rzadziej jeżdżących są zatem dużo bardziej pozytywne.

Zobacz również: Używane: Hyundai i30 GD (2012 - 2017) - godny uwagi i… trwały!

Silnik 1.6 CRDi Kii i Hyundaia to w dzisiejszych realiach niezwykle prosta konstrukcja, której życie w dużej mierze przedłuża dbałość serwisowa. Jeżeli poprzedni właściciel dbał o regularną wymianę oleju i filtrów, motor bez zasadniczych awarii będzie w stanie pokonać przebiegi dochodzące nawet do 300 - 350 tysięcy kilometrów. I żeby się przekonać o tym że to prawda, nie trzeba długo szukać przykładów. Wystarczy przyjrzeć się policyjnym Cee`dom, które do dnia dzisiejszego są intensywnie eksploatowane w całej Polsce i w większości przypadków korzystają z napędu diesla 1.6 CRDi.

Silnik 1.6 CRDi Kia Hyundai - podsumowanie:

Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych technologia motoryzacyjna z Korei nie była mocno ceniona. W nowym millenium przeszła jednak zasadniczą przemianę. Zyskała na nowoczesnych charakterze, a do tego na jakości. Tezę tą potwierdza m.in. diesel 1.6 CRDi. Jednostka o oznaczeniu D4FB montowana pod maską Kii i Hyundai jest oszczędna, ma wysoką kulturę pracy, a do tego okazuje się trwała. A to wartości, które musiały zadecydować o jej sukcesie także na rynku wtórnym. Zastrzeżenia? Wyłącznie standardowe - wybrany egzemplarz warto dokładnie sprawdzić przed zakupem. Wtedy z pewnością kierowca uniknie rozczarowania.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 CRDi D4FB - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 26 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 752 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • sprzęgło komplet - od 401 zł
  • koło dwumasowe - od 1482 zł
  • zawór EGR - od 599 zł
  • świeca żarowa - od 49 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 343 zł
  • turbosprężarka - od 2885 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA