REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na co zwrócić uwagę wybierając fotelik dla dziecka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dota Szymborska
fotelik
fotelik

REKLAMA

REKLAMA

By zapewnić dziecku bezpieczeństwo, trzeba je przewozić w foteliku dobranym do jego wieku i wagi. Tylko wtedy maluszek będzie bezpieczny w aucie.

Przerażające są wyniki badań OBOP, z których wynika, że jedynie połowa rodziców dba o bezpieczeństwo swoich dzieci, przewożąc je w specjalnych fotelikach. Druga połowa lekceważy bezpieczeństwo maluszków, dorośli ignorują zalecenia, wolą zapłacić jeden mandat niż wydawać pieniądze na fotelik, który w czasie wypadku może uratować dziecku życie. Rodzice często pozwalają dzieciom siedzieć na tylnej kanapie auta bez żadnego zabezpieczenia, czasem kładą najmniejsze dzieci w wózkowej gondolce, innym razem trzymają malucha na swoich kolanach.

REKLAMA

Zobacz również: Jak ciężarna powinna zapinać pasy bezpieczeństwa?

Nie zdają sobie sprawy, że maluch, który nie podróżuje w foteliku ma małe szanse by przeżyć nawet niezbyt poważny wypadek. By to sobie lepiej wyobrazić pomyślmy, że w czasie wypadku, gdy auto jedzie z prędkością około 50 km na godzinę to skutek wypadku dla malucha może być podobny jak upadek z wysokości 10m! Dodatkowo niezabezpieczony pasami maluszek w czasie zderzenia leci jakby był wystrzelony z katapulty, nagle z tylnego siedzenia „przelatuje“ przez przednią szybę.

Czym kierować się przy wyborze fotelika?

Pamiętajmy, że aż do 12 roku życia dziecko, nieprzekraczające wzrostem 150 cm, powinno być przewożone w foteliku. Jak wybierać? Po pierwsze należy dobrać fotelik do masy ciała dziecka. Jeżeli maluch waży do 13kg warto kupić kołyskę, nosidełko dla niemowląt, kolejny rozmiar to fotelik dla małego dziecka (o wadze od 9 do 18 kg), następny większy fotelik to taki dla przedszkolaka, czyli dla malucha o wadze od 15 do 25 kg, wreszcie dla starszego (i cięższego dziecka) kupujemy podwyższenie, podstawkę i zapinamy normalnym „dorosłym“ pasem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane foteliki

Po drugie; nie można kupować używanych fotelików, które posiadają jakiekolwiek znamiona uczestnictwa w wypadku. Fotelik to taka kapsuła bezpieczeństwa, w której będziemy przewozić malca, czy chcielibyśmy kupić nieotwierający się spadochron? Podobnie z fotelikiem, jeżeli decydujemy się na zakup używanego, to przyjrzyjmy się mu bardzo dokładnie, czy w żadnym z miejsc nie jest uszkodzona styropianowa czy piankowa wyściółka. Przyjrzyjmy się starannie czy w miejscach, gdzie przewleka się pas bezpieczeństwa, fotelik nie ma uszkodzeń, niestety nie zawsze można liczyć na uczciwość sprzedającego, dlatego samo pytanie czy fotelik jest bezwypadkowy nie wystarczy. Niestety wielu rodziców kupuje foteliki po to by uniknąć mandatu a nie po to by zapewnić maluszkowi bezpieczeństwo. To bezsensowne zachowanie nie prowadzi do niczego dobrego!

Zobacz również: ISOFIX - co to jest?

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wybierając fotelik kierujmy się wynikami testów przeprowadzanych przez producentów, sprawdźmy oznaczenia. Dużo ważniejsze jest bezpieczeństwo niż wygląd fotelika. Nie zawsze najładniejszy model oznacza, najlepszy, czasem nie najlepiej prezentujący się model ma najwięcej zalet. Pamiętajmy, że nie wystarczy kupić fotelik, trzeba w nim prawidłowo przypinać dziecko! W czasie nawet najkrótszych przejazdów!

Nigdy nie kupuj używanego fotelika, który nosi oznaki uczestnictwa w wypadku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA