REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zaskakujące wyniki testów zderzeniowych IIHS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa crash-test IIHS, którego nie zaliczył m.in. nowy Mercedes C250 rzucił cień na rzetelność testów organizacji Euro NCAP.
Nowa crash-test IIHS, którego nie zaliczył m.in. nowy Mercedes C250 rzucił cień na rzetelność testów organizacji Euro NCAP.
IIHS

REKLAMA

REKLAMA

Testy zderzeniowe IIHS to alternatywa dla tych przeprowadzanych przez europejską organizację Euro NCAP. Nowa próba zderzeniowa zastosowana przez IIHS wprowadziła spory zamęt w kwestii faktycznego poziomu bezpieczeństwa, jaki oferują samochody osobowe.

Do tej pory większość Europejczyków zainteresowanych kupnem bezpiecznego samochodu, sprawdzała jego kompetencje poprzez wgląd do badań przeprowadzanych przez organizację Euro NCAP. Odkąd jednak amerykański Instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) opublikował wyniki swojego najnowszego testu zderzeniowego, niektórzy klienci zaczęli z dystansem podchodzić do ocen wydawanych przez Euro NCAP.

REKLAMA

Nowy test zderzeniowy IIHS

IIHS wprowadził bowiem do swych testów nową próbę. Polega ona na tym, że auto rozpędzone do 64km/h uderza czołowo w sztywną przeszkodę ¼ szerokości swojego przodu (do tej pory było to 40 % czyli 2/5 szerokości auta). Wyniki tego testu są w kilku przypadkach zadziwiająco słabe. Testu tego nie zaliczyły m.in. najnowsze Audi A4 czy Mercedes klasy C. Najgorzej z próbą poradził sobie Lexus IS250/350.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

klasa średnia wyższa
Model 2013' czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Acura TL dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Audi A4 dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
BMW 3 dobrze  dobrze dobrze  dobrze warunkowo
Infinity G dobrze dobrze akceptowalnie warunkowo akcetpowalnie
Mercedes C-class dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
Lexus IS250 dobrze dobrze akceptowalnie akceptowalnie źle
VW Passat CC dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Volvo S60 dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze

Świetnie za to wypadło Volvo S60, które potwierdziło tym samym wysokie przywiązanie szwedzkiego koncernu do prac na poprawą bezpieczeństwa na drodze. Równie dobrze spisała się niewystępująca na europejskim rynku Acura TL. Oba auta zyskały maksymalną notę w próbach przeprowadzonych przez IIHS.

klasa średnia
model czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Honda Accord 4d USA dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Chevrolet Malibu dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Dodge Avenger dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Ford Fusion (Mondeo) dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Hyundai Sonata dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Kia Optima dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Subaru Legacy dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Suzuki Kizashi dobrze dobrze akceptowalnie dobrze dobrze
Toyota Camry dobrze dobrze dobrze dobrze źle
Toyota Prius V dobrze dobrze dobrze dobrze źle

Zobacz też: Nowe technologie Forda nagrodzone przez Euro NCAP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyniki amerykańskich testów nie były zaskoczeniem dla niemieckiego automobilklub ADAC, który już kilka lat temu dostrzegł w swoich testach ten sam problem. Zdaniem fachowców wprowadzenie nowej próby zderzeniowej przez IIHS jest krokiem w dobrą stroną. Tego typu wypadki są bowiem bardzo częstym zjawiskiem na drogach, dlatego warto demaskować wszelkie niedoskonałości aut, nawet tych o najlepszej renomie. Pozostawanie przy niezmiennie tych samych testach, jak robi to Euro NCAP, nie pozwala ocenić autentycznego poziomu bezpieczeństwa jaki zapewniają nowe samochody osobowe.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA