REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zaskakujące wyniki testów zderzeniowych IIHS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa crash-test IIHS, którego nie zaliczył m.in. nowy Mercedes C250 rzucił cień na rzetelność testów organizacji Euro NCAP.
Nowa crash-test IIHS, którego nie zaliczył m.in. nowy Mercedes C250 rzucił cień na rzetelność testów organizacji Euro NCAP.
IIHS

REKLAMA

REKLAMA

Testy zderzeniowe IIHS to alternatywa dla tych przeprowadzanych przez europejską organizację Euro NCAP. Nowa próba zderzeniowa zastosowana przez IIHS wprowadziła spory zamęt w kwestii faktycznego poziomu bezpieczeństwa, jaki oferują samochody osobowe.

Do tej pory większość Europejczyków zainteresowanych kupnem bezpiecznego samochodu, sprawdzała jego kompetencje poprzez wgląd do badań przeprowadzanych przez organizację Euro NCAP. Odkąd jednak amerykański Instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) opublikował wyniki swojego najnowszego testu zderzeniowego, niektórzy klienci zaczęli z dystansem podchodzić do ocen wydawanych przez Euro NCAP.

REKLAMA

Nowy test zderzeniowy IIHS

IIHS wprowadził bowiem do swych testów nową próbę. Polega ona na tym, że auto rozpędzone do 64km/h uderza czołowo w sztywną przeszkodę ¼ szerokości swojego przodu (do tej pory było to 40 % czyli 2/5 szerokości auta). Wyniki tego testu są w kilku przypadkach zadziwiająco słabe. Testu tego nie zaliczyły m.in. najnowsze Audi A4 czy Mercedes klasy C. Najgorzej z próbą poradził sobie Lexus IS250/350.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

klasa średnia wyższa
Model 2013' czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Acura TL dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Audi A4 dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
BMW 3 dobrze  dobrze dobrze  dobrze warunkowo
Infinity G dobrze dobrze akceptowalnie warunkowo akcetpowalnie
Mercedes C-class dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
Lexus IS250 dobrze dobrze akceptowalnie akceptowalnie źle
VW Passat CC dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Volvo S60 dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze

Świetnie za to wypadło Volvo S60, które potwierdziło tym samym wysokie przywiązanie szwedzkiego koncernu do prac na poprawą bezpieczeństwa na drodze. Równie dobrze spisała się niewystępująca na europejskim rynku Acura TL. Oba auta zyskały maksymalną notę w próbach przeprowadzonych przez IIHS.

klasa średnia
model czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Honda Accord 4d USA dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Chevrolet Malibu dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Dodge Avenger dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Ford Fusion (Mondeo) dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Hyundai Sonata dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Kia Optima dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Subaru Legacy dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Suzuki Kizashi dobrze dobrze akceptowalnie dobrze dobrze
Toyota Camry dobrze dobrze dobrze dobrze źle
Toyota Prius V dobrze dobrze dobrze dobrze źle

Zobacz też: Nowe technologie Forda nagrodzone przez Euro NCAP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyniki amerykańskich testów nie były zaskoczeniem dla niemieckiego automobilklub ADAC, który już kilka lat temu dostrzegł w swoich testach ten sam problem. Zdaniem fachowców wprowadzenie nowej próby zderzeniowej przez IIHS jest krokiem w dobrą stroną. Tego typu wypadki są bowiem bardzo częstym zjawiskiem na drogach, dlatego warto demaskować wszelkie niedoskonałości aut, nawet tych o najlepszej renomie. Pozostawanie przy niezmiennie tych samych testach, jak robi to Euro NCAP, nie pozwala ocenić autentycznego poziomu bezpieczeństwa jaki zapewniają nowe samochody osobowe.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA