REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fleet manager –profesjonalista zarządzający flotą

Fleet manager –profesjonalista zarządzający flotą. Fot. Fotolia
Fleet manager –profesjonalista zarządzający flotą. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firmy dysponujące flotą kilkudziesięciu pojazdów powinny zatrudniać profesjonalistów, którzy we właściwy sposób potrafią zarządzać flotą. Taka osoba wie jak efektywnie i ekonomicznie wykorzystać auta służbowe. Zatrudnienie Fleet managera może przynieść firmie duże oszczędności.

Jak ważna jest optymalizacja kosztów związanych z posiadaniem floty samochodowej wie zarząd każdej dużej firmy. Prędzej czy później powstaje zapotrzebowanie na zatrudnienie kompetentnej osoby, która stworzy odpowiednią politykę zarządzania flotą. Dobry fleet manager potrafi bowiem zaoszczędzić dla firmy kwoty liczone w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy złotych. Fleet managerami zazwyczaj zostają mężczyźni (89% - badanie przeprowadzone przez Flota Auto Biznes 2012), jednak myli się ten, kto twierdzi, że jest to zawód zarezerwowany wyłącznie dla nich, bo także coraz więcej kobiet decyduje się na wykonywanie tego zawodu. Wśród zarządzających flotami najwięcej posiada wykształcenie licencjackie, wyższe lub doktoranckie (83%).

REKLAMA

Zobacz też: Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie

REKLAMA

Najczęściej kończonymi studiami są marketing i zarządzanie, ekonomia, bankowość, ubezpieczenia, administracja i logistyka. Czy osoba zarządzająca flotą musi posiadać też wiedzę z zakresu mechaniki samochodowej? Nie ma konieczności by była w tej kwestii ekspertem, ale na tym stanowisku podstawowe wiadomości z tej dziedziny na pewno sie przydadzą. Większość fleet managerów to pasjonaci motoryzacji, a na pytanie dlaczego pracują w tym zawodzie, aż 83% badanych opowiedziało, że po prostu lubi to co robi.

Jakie są najważniejsze cechy dobrego fleet managera? Przede wszystkim wielozadaniowość. - mówi Agnieszka Kaźmierczak z Flotis.pl - Zarządzający flotą musi umieć robić kilka rzeczy naraz i dopilnować wszelkich terminów. Bardzo ważna jest też odporność na stres i umiejętności analityczne, ocena kosztów i zysków, to na jego barkach spoczywa przecież obniżanie koszów przy jednoczesnym zachowaniu  maksymalnej efektywności. Fleet manager powienien odznaczać się też umiejętnością zarządzania zasobami ludzkimi i dużą komunikatywnością.

Zobacz też: Kiedy warto nie przyjąć mandatu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musi być w dobrym kontakcie ze wszystkimi działami firmy, umieć dotrzeć do pracowników i egzekwować należyte wypełnianie przez nich obowiązków, a także kontaktować się z dostawcami usług flotowych. To do niego należy załatwianie wszelkich spraw związanych z zakupem aut, kartami paliwowymi, kontakt z serwisantami, brokerami, czuwanie na realizacją zamówień, likwidowaniem szkód i przeglądami. Przydatne są więc także umiejętności negocjacyjne. Istotna jest też samodzielność i umiejętność pracy projektowej.

Fleet manager musi ponadto dysponować rozległą wiedzą z zakresu prowadzenia floty. Jest więc chodzącą encyklopedią nt. ubezpieczeń, zagadnień prawnych, reguł dotyczących przewozu różnego rodzaju ładunków, czasu pracy kierowców, tachografow, likwidacji szkód itd.

Zobacz też: Kto odpowiada za wypadek z udziałem auta służbowego?

W mniejszych firmach fleet managerowie często zajmują się też rzeczami niebezpośrednio związanymi z flotą, jak np. opieka nad telefonami komórkowymi, zaopatrzenie produkcji, sprawy BHP czy zarządzanie nieruchomościami firmy.

REKLAMA

Największe trudności jakie napotykają na swojej drodze fleet managerzy to częste zmiany prawa na rynku motoryzacyjnym, wypadki z udziałem pracowników i nieodpowiednie użytkowanie przez nich aut, nadużycia firmowych samochodów oraz zachowanie równowagi między efektywnością, a kosztami. Dlatego wiele firm decyduje się na korzystanie z systemów informatycznych wspomagających zarządzanie flotą, jak np. monitoring pojazdów GPS. Rozwiązanie to umożliwia nie tylko podgląd pozycji auta w czasie rzeczywistym, ale także generowanie różnego rodzaju raportów, które stanowią materiał do analizy dla fleet managera. - mówi Agnieszka Kaźmierczak z firmy Flotis, zajmującej się monitoringiem – Jest świetnym narzędziem służącym do optymalizacji kosztów w zakresie zużycia paliwa, chociażby przez kontrolę wykorzystania pojazdów służbowych w celach prywatnych, a to przekłada się na realne oszczędności dla firmy.

Ile zarabia fleet manager? Jak wynika z danych opublikowanych przez serwis GazetaPraca.pl, w Polsce jest to kwota średnio ok. 4-5 tys. złotych brutto, ale wynagrodzenie zależy od wielu czynników, m. in. od wielkości firmy, branży i oczywiście doświadczenia. Młody pracownik świeżo po studiach zarabia mniej więcej tyle ile wynosi średnia krajowa, z kolei zarobki doświadczonych fleet managerów, zarządząjących dużymi flotami pojazdów mogą sięgać nawet i kilkunastu tys. złotych miesięcznie.

Źródło: Creandi.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA