REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Liechtensteinie?

Kajetan Puszek
Liechtenstein to malutkie, lecz bardzo bogate państwo. fot. Lamborghini Miura
Liechtenstein to malutkie, lecz bardzo bogate państwo. fot. Lamborghini Miura

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy odwiedzamy Szwajcarię możemy wybrać się samochodem do księstwa Liechtenstein, który dzieli od niektórych miast szwajcarskich zaledwie kilkadziesiąt minut drogi. Warto poznać przed tym panujące tam zwyczaje i przepisy drogowe, aby uniknąć trudności w podróżowaniu.

Aby poruszać się po drogach w Liechtensteinie nie trzeba mieć międzynarodowego prawa jazdy. Jeśli ktoś planuje pozostać tam dłużej, niż rok to należy wówczas wyrobić sobie szwajcarskiej prawo jazdy. Jeśli chodzi o znaki drogowe to są one analogiczne do znaków w innych krajach. Większość dróg jest krętych i wąskich, więc poruszając się nimi należy zachować szczególna ostrożność. Kraj pokryty jest dużą siatka tuneli, umiejscowionych pod przełęczami. Można przez nie przejeżdżać za uiszczeniem opłaty. Inną możliwością jest skorzystanie z platformy kolejowej. Zimą bezwzględnie wymaga się jazdy na oponach zimowych.

REKLAMA

Jak dojechać do Liechtensteinu

Kierowcy mają ze Szwajcarii kilka możliwości dojazdu do Liechtensteinu. Jedną z nich jest przejazd autostradą A13 z St. Gallen. Czas podróży wynosi zaledwie 45 minut. Drugą z możliwości jest przejazd autostradą A3 do Sargans, a następnie udanie się na miejsce autostradą A13. Z Innsbrucku możemy przedostać się na miejsce autostradą A12, S16 a potem na A14. Dojazd zajmuje ok. dwie i pół godziny.

Zobacz również: Co to jest zasada LKM i jak ją stosować?

Podstawowe przepisy

REKLAMA

Na autostradach możemy jechać z dozwoloną prędkością 120 km/ h, na drogach szybkiego ruchu natomiast ograniczenie jest do 100 km/h, na drogach krajowych maksymalna prędkość to 80 km/h, zaś w terenie zabudowanym ograniczenie to wynosi natomiast 50 km/h. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi wynosi 0,5 promili. Rozmawianie przez telefon komórkowy podczas jazdy jest zabronione. Wyjątek stanowi zestaw głośnomówiący. Autostrady w tym kraju są oznakowane zielonymi znakami.

Korzystanie z autostrad w Liechtensteinie jest  bezpłatne. Jednak musimy uważać, żeby nie przekroczyć granicy szwajcarskiej, w której musimy uiszczać opłaty za przejazd w postaci winietek. Wyprzedzanie z prawej strony jest surowo zabronione. Pierwszeństwo mają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony. Wyjątkiem jest znak drogowy, który mówi inaczej. Obowiązkowe jest jeżdżenie w zapiętych pasach bezpieczeństwa. Ten nakaz dotyczy wszystkich pasażerów. Dzieci poniżej 7 roku życia muszą być przewożone w specjalnych fotelikach. Natomiast te w wieku od 7-12 lat muszą być przypięte pasami bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zanim wyruszysz w długą trasę - poradnik

Liechtenstein tak, jak Szwajcaria zakazuje używania antyradarów. Karą za nieprzestrzeganie tego przepisu jest konfiskata sprzętu i grzywna w wysokości 1000 CHF. Ceny paliwa są zbliżone do tych w Szwajcarii, ale za to niższe niż w Niemczech.

Przeszkodę stanowić może fakt, że gaz LPG nie jest w tym kraju rozpowszechniony, więc użytkownicy samochodów na gaz mogą mieć problemy z zatankowaniem. Wybierając się do Liechtensteinu zalecamy zatankowanie samochodu benzyną w celu uniknięciu problemów ze znalezieniem stacji LPG.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA