REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Liechtensteinie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Liechtenstein to malutkie, lecz bardzo bogate państwo. fot. Lamborghini Miura
Liechtenstein to malutkie, lecz bardzo bogate państwo. fot. Lamborghini Miura

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy odwiedzamy Szwajcarię możemy wybrać się samochodem do księstwa Liechtenstein, który dzieli od niektórych miast szwajcarskich zaledwie kilkadziesiąt minut drogi. Warto poznać przed tym panujące tam zwyczaje i przepisy drogowe, aby uniknąć trudności w podróżowaniu.

Aby poruszać się po drogach w Liechtensteinie nie trzeba mieć międzynarodowego prawa jazdy. Jeśli ktoś planuje pozostać tam dłużej, niż rok to należy wówczas wyrobić sobie szwajcarskiej prawo jazdy. Jeśli chodzi o znaki drogowe to są one analogiczne do znaków w innych krajach. Większość dróg jest krętych i wąskich, więc poruszając się nimi należy zachować szczególna ostrożność. Kraj pokryty jest dużą siatka tuneli, umiejscowionych pod przełęczami. Można przez nie przejeżdżać za uiszczeniem opłaty. Inną możliwością jest skorzystanie z platformy kolejowej. Zimą bezwzględnie wymaga się jazdy na oponach zimowych.

REKLAMA

Jak dojechać do Liechtensteinu

Kierowcy mają ze Szwajcarii kilka możliwości dojazdu do Liechtensteinu. Jedną z nich jest przejazd autostradą A13 z St. Gallen. Czas podróży wynosi zaledwie 45 minut. Drugą z możliwości jest przejazd autostradą A3 do Sargans, a następnie udanie się na miejsce autostradą A13. Z Innsbrucku możemy przedostać się na miejsce autostradą A12, S16 a potem na A14. Dojazd zajmuje ok. dwie i pół godziny.

Zobacz również: Co to jest zasada LKM i jak ją stosować?

Podstawowe przepisy

REKLAMA

Na autostradach możemy jechać z dozwoloną prędkością 120 km/ h, na drogach szybkiego ruchu natomiast ograniczenie jest do 100 km/h, na drogach krajowych maksymalna prędkość to 80 km/h, zaś w terenie zabudowanym ograniczenie to wynosi natomiast 50 km/h. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi wynosi 0,5 promili. Rozmawianie przez telefon komórkowy podczas jazdy jest zabronione. Wyjątek stanowi zestaw głośnomówiący. Autostrady w tym kraju są oznakowane zielonymi znakami.

Korzystanie z autostrad w Liechtensteinie jest  bezpłatne. Jednak musimy uważać, żeby nie przekroczyć granicy szwajcarskiej, w której musimy uiszczać opłaty za przejazd w postaci winietek. Wyprzedzanie z prawej strony jest surowo zabronione. Pierwszeństwo mają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony. Wyjątkiem jest znak drogowy, który mówi inaczej. Obowiązkowe jest jeżdżenie w zapiętych pasach bezpieczeństwa. Ten nakaz dotyczy wszystkich pasażerów. Dzieci poniżej 7 roku życia muszą być przewożone w specjalnych fotelikach. Natomiast te w wieku od 7-12 lat muszą być przypięte pasami bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zanim wyruszysz w długą trasę - poradnik

Liechtenstein tak, jak Szwajcaria zakazuje używania antyradarów. Karą za nieprzestrzeganie tego przepisu jest konfiskata sprzętu i grzywna w wysokości 1000 CHF. Ceny paliwa są zbliżone do tych w Szwajcarii, ale za to niższe niż w Niemczech.

Przeszkodę stanowić może fakt, że gaz LPG nie jest w tym kraju rozpowszechniony, więc użytkownicy samochodów na gaz mogą mieć problemy z zatankowaniem. Wybierając się do Liechtensteinu zalecamy zatankowanie samochodu benzyną w celu uniknięciu problemów ze znalezieniem stacji LPG.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA