REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochodem po Polsce: motele

Kajetan Puszek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podróżując dużo po Polsce często zatrzymujemy się w motelach. Są to przydrożne punkty noclegowe, które świadczą usługi na rzecz kierowców.

Motele są to ośrodki hotelarskie o ograniczonym zasięgu. Jednak jeśli mamy za sobą kilkaset kilometrów drogi to ich wybór jest błogosławieństwem. Często usytuowane są nie przy głównych szlakach motoryzacyjnych i na obrzeżach dużych miast. Dlatego też główną ich klientelą są zmotoryzowani. Udogodnieniem dla kierowców jest duży parking, myjnia samochodowa czy też punkt gastronomiczny, który pomoże zabić wilczy apetyt kierowcy. Motele posiadają zwykle 10 pokoi, które są jedno lub dwu – osobowe. Ponadto motel musi posiadać bar, który będzie otwarty nie tylko dla gości, ale i dla klientów z zewnątrz.

REKLAMA

Zobacz również: Polecane hotele świata

REKLAMA

Ważną zaletą moteli jest to , że nie jest konieczna rezerwacja pokoi wcześniej. Właśnie tym m.in. się różnią od hoteli czy pensjonatów. Wybór motelu to świetny pomysł podczas wycieczki samochodowej na weekend czy też w przypadku awarii, która niespodziewanie spotka nas na mało uczęszczanej drodze.

Motele rezerwują pokoje bardziej krótkoterminowo – rzadko ktoś decyduje się na kilkudniowy pobyt w motelu, najczęściej goście nie spędzają w nim dłużej niż dwa dni. Koszty pobytu w motelu zależne są od standardu i jego położenia. Jeśli znajduje się w dość dobrym punkcie komunikacyjnym to automatycznie cena wynajmu wzrasta. Przydrożne motele są dużo tańsze, lecz nie zawsze trafimy w nich na odpowiadający nam standard. W kwestii funkcjonalności tego typu placówek noclegowych, mają one najczęściej minimum 10 pokoi, które w większości są jedno i dwuosobowe. Poza tym każdy motel musi świadczyć usługi gastronomiczne nie tylko swym gościom, ale również osobom nie nocującym. Oczywiście standard moteli jest różny i nie ma co oczekiwać luksusów. Dużą zaletą moteli jest fakt, iż nie konieczne jest rezerwowanie noclegu, chyba że ktoś jest osobą zapobiegliwą i boi się braku miejsc. W motelu podróżni w większości przypadków zatrzymują się na jedną dobę bądź dwie, bardzo rzadko na dłuższy pobyt.

Zobacz również: Hotele inne od wszystkich

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszt takiego noclegu zależy od standardu, a także położenia motelu. Jeśli znajduje się w dość obleganym punkcie, widomym jest, że nocleg automatycznie będzie droższy. Mniejsze przydrożne moteliki są tańsze, a czasami nawet zdarzy się domowa atmosfera.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA