REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Choroba lokomocyjna: jak sobie poradzić?

Kajetan Puszek
Choroba lokomocyjna daje o sobie znać nie tylko podczas jazdy samochodem. Skutki choroby lokomocyjnej odczuwalne są także na pokładzie statku i samolotu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Choroba lokomocyjna daje o sobie znać nie tylko podczas jazdy samochodem. Skutki choroby lokomocyjnej odczuwalne są także na pokładzie statku i samolotu. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nie dla wszystkich podróż samochodem to miłe przeżycie. Dla części z podróżnych jazda samochodem kojarzy się tylko z nudnościami czy zawrotami głowy. Choroba lokomocyjna daje o sobie znać nie tylko podczas jazdy samochodem. Skutki choroby lokomocyjnej odczuwalne są także na pokładzie statku i samolotu.

Ludzie cierpiący na chorobę lokomocyjną odczuwają jej objawy w okolicznościach szybkiej jazdy samochodem. Nie tylko trzymanie nogi na gazie sprzyja rozwojowi objawów tej choroby. Nasilają się one wraz z jazdą po nierównej powierzchni, z dużą różnicą poziomów, wieloma zakrętami czy serpentynami. Ponadto spadek bądź wzrost objawów ma związek z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem.

REKLAMA

Dyskomfort odczuwany na skutek choroby lokomocyjnej rośnie wraz ze wzrostem odczuwania woni spalin oraz smarów. Skutki choroby lokomocyjnej daje się odczuć również na morzu. Kołysanie statku, wodolotu czy jachtu, w wyniku zmieniającej się ciągle fali, jest wynikiem choroby morskiej.

Przyczyny choroby lokomocyjnej

Chorobie lokomocyjnej winny jest błędnik, który nie nadąża z przekazywaniem informacji. Powodem choroby lokomocyjnej jest konflikt pomiędzy zmysłem wzroku a zmysłem równowagi. Wówczas organizm nie nadąża z powiązaniem sprzecznych sygnałów płynących od różnych zmysłów.

Do najczęściej występujących objawów choroby lokomocyjnej należą: ból i zawroty głowy, bladość, nudności i wymioty oraz wzmożona potliwość.

Zobacz również: Jak pokonać chorobę lokomocyjną? Ekspert radzi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Objawy choroby lokomocyjnej możemy łagodzić, siadając przodem do kierunku jazdy bądź zajmując miejsce z przodu przy fotelu kierowcy. W tym przypadku będziemy widzieć wzniesienia i zakręty. Pamiętajmy o zajmowaniu miejsca, czy to w autobusie, czy w samochodzie, jak najdalej od osi kół. Jest to punkt newralgiczny, jeśli chodzi o częstotliwość wstrząsów podczas podróży.

Podczas lotu samolotem należy wybierać miejsce w okolicy skrzydeł, najlepiej po prawej stronie pokładu. Na statku powinno się siadać jak najbliżej środka pokładu. Ograniczeniu objawów choroby lokomocyjnej sprzyja wybór przedziału dla niepalących w pociągu. Największy komfort odczujemy zajmując miejsce przy oknie.

Jeżeli zaczniemy odczuwać skutki choroby lokomocyjnej, to zastosujmy się do poniższych porad.Po pierwsze, patrzmy na horyzont. Będzie stanowił stabilny punkt krajobrazu. Unikajmy obserwacji migających drzew, słupów oraz innych znajdujących się blisko obiektów. Należy przybrać pozycję półleżącą ze stabilnym podparciem głowy. Ważny jest dopływ świeżego powietrza, o ile jest to w danym momencie możliwe.

Zobacz również: Co grozi za niefachowo udzieloną pierwszą pomoc?

Jeżeli cierpimy na chorobę lokomocyjną to podczas podróży nie pracujmy z laptopem, ponieważ czytanie może zaostrzyć przykre doznania. Warto zaopatrzyć się w cukierki imbirowe, gdyż imbir ma działanie przeciwwymiotne. Przed wyjazdem nie należy jeść ciężkostrawnych posiłków oraz pić napojów gazowanych. Bezwzględnie należy pamiętać o zażyciu środka przeciwdziałającego chorobie lokomocyjnej. Najbardziej rozpowszechnionym lekiem jest Aviomarin.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA