Czy wiesz jak rozpoznać, że auto było naprawiane?
REKLAMA
REKLAMA
lakierowi. Najlepiej przy użyciu specjalnego miernika. Grubość lakieru waha się w zależności od producenta i części od 80 do 200 mikrometrów. Jeśli warstwa jest grubsza, znaczy to, że auto było naprawiane. Być może była to lekka obcierka, a może coś poważniejszego. Grunt, że jest inny lakier, a może nawet szpachla.
REKLAMA
nadrukom na szybach. Powinny być oznakowane jednakowo i mieć takie same daty. Jeśli się różnią, były wymieniane, co nie znaczy, że są na pewno gorsze, ale jeśli sprzedawca nic o tym nie wspominał – to każe się nad tym zastanowić.
Zobacz też: Czy wiesz jak wyeliminować drgania kierownicy?
kierownicy. Jeśli jest przekrzywiona przy wyprostowanych kołach, oznacza to poważne problemy z układem kierowniczym lub strukturą nadwozia. Jednym słowem auto zaliczyło solidny „dzwon”.
wnętrzu. Krzywo spasowane elementy najpewniej były zdejmowane.
oponom. Nierówno wytarty bieżnik może wskazywać na mały problem ze zbieżnością lub duży – z nadwoziem.
Zobacz też: Czy wiesz co robić, gdy samochód „ściąga”?
drzwiom. Nierówno spasowane wskazują na naprawę. Fabrycznie montowane mają równe szczeliny.
spawom i innym miejscom zespolenia elementów nadwozia. Powinny być w równych odległościach i symetrycznie rozmieszczone po obu bokach samochodu. Łatwo to sprawdzić oglądając na przykład boczne słupki.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.