REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przywileje dla właścicieli aut hybrydowych i elektrycznych w Polsce

Mitsubishi Outlander PHEV to SUV wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka domowego.
Mitsubishi Outlander PHEV to SUV wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka domowego.
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele aut elektrycznych i hybrydowych mogą coraz częściej poruszać się po polskich miastach na specjalnych przywilejach. Jakie korzyści niesie posiadanie pojazdu z ekologicznym napędem?

Korzyści z posiadania auta elektrycznego lub hybrydowego w Polsce

W odpowiedzi na alarmujące raporty dotyczące zanieczyszczenia powietrza w wielu metropoliach naszego kraju, polskie miasta wprowadzają udogodnienia dla właścicieli samochodów hybrydowych i elektrycznych. Kierowcy niskoemisyjnych pojazdów mogą już korzystać z przywilejów w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Szczecinie, Gdańsku, Toruniu i Tarnowie.

REKLAMA

REKLAMA

Polskie miasta dołączają do szybko rosnącej grupy światowych metropolii, które premiują właścicieli aut przyjaznych środowisku. Przywileje obejmują uprawnienia do wjazdu w strefę objętą zakazem ruchu, jak na przykład teren warszawskiego Traktu Królewskiego. Posiadacze samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym, zarejestrowanych w Warszawie, takich, jak Mitsubishi i-MiEV czy Mitsubishi Outlander PHEV mogą wjechać do tej strefy dzięki posiadaniu identyfikatora wydawanego przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy (oto link z informacjami na temat tej przepustki http://www.zdm.waw.pl/sprawy-w-zdm/identyfikatory/identyfikatory-tk/)

Jakość powietrza lepsza dzięki pojazdom elektrycznym?

Mieszkańcy Wrocławia, którzy zdecydowali się na zakup samochodów elektrycznych lub hybrydowych mogą bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania i są zwolnieni z opłat za parkowanie, niezależnie od czasu i miejsca swego postoju. Z opłat parkingowych zwolnieni są także właściciele takich pojazdów w Gdańsku http://www.gdansk.pl/bip/subpages/akty_prawne/pliki/2013/URM_2013_6_1033.pdf,Katowicachhttps://bip.um.katowice.pl/dokumenty/2013/3/13/1363163979.pdf) i Toruniu http://www.bip.torun.pl/files/doc/557_13_01.pdf) a jedynie symboliczna opłata jest pobierana w Szczecinie (http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinBIP/files/C030B7373CFA4FAD8F24DC7070B3C309/564.pdf) i Tarnowie http://bip.malopolska.pl/umtarnow/Article/get/id,907189.html. W Krakowie parkowanie dla posiadaczy miesięcznych abonamentów jest o połowę tańsze.

REKLAMA

Zobacz też: Sprzedaż aut hybrydowych rośnie, liczba ich kradzieży także!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy przyjazne środowisku w polskich miastach są stopniowo rozwijane – w ich ramach planuje się rozbudowę sieci stacji ładowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych oraz włączane takich aut do flot komunikacji miejskiej i służb komunalnych a także kolejne przywileje dla posiadaczy: korzystanie z pasów dla autobusów, dostęp do stref wyłączonych z ruchu kołowego lub z ograniczonym ruchem czy całkowicie bezpłatne parkowanie.

Mitsubishi rozwija technologie aut elektrycznych i ekologicznych

Warto przypomnieć, że korporacja Mitsubishi Motors jest pionierem w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych. Prace nad takimi pojazdami trwały ponad 40 lat a testy przeprowadzono na dystansie pół miliona kilometrów. W rezultacie w 2009 Mitsubishi Motors Corporation jako pierwsza firma na świecie wprowadziła na rynek seryjnie produkowany model elektryczny Mitsubishi i-MiEV.

4 lata później zadebiutowało Mitsubishi Outlander PHEV - pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła. Samochód odniósł ogromny sukces – w niespełna 2 lata Mitsubishi Outlander PHEV stał się najpopularniejszym na rynku samochodem z napędem PHEV w Europie a salony opuściło aż 40 000 takich pojazdów. Ponad 10.000 egzemplarzy sprzedanych w Wielkiej Brytanii w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy to więcej, niż sprzedaż Nissana LEAF łącznie przez cztery lata. Fenomenalny sukces Outlandera PHEV przekształcił się też w sukces Mitsubishi na rynku flotowym. Dwie trzecie sprzedanych w Wielkiej Brytanii Outlanderów PHEV trafiło do użytkowników biznesowych. Mitsubishi Motors UK uważa, że przy systematycznych inwestycjach w sieć dealerską i w rozbudowę bazy produkcyjnej w Japonii, uzyskany wynik, to dopiero początek.

Zobacz też: Dlaczego warto mieć we flocie auta hybrydowe?

Mitsubishi Outlander PHEV (www.outlanderphev.pl) zawdzięcza swoją popularność nowoczesnej technice połączonej z funkcjonalnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi a nie jedynie faktowi, iż - podobnie, jak w pozostałych, mniej popularnych hybrydach plug-in - nabywca może uzyskać ulgi podatkowe związane z zakupem takiego auta. Jako SUV z napędem 4WD, dwoma silnikami, układem automatycznego ładowania oraz wieloma dostępnymi trybami jazdy, przestronną kabiną pasażerską dla 5 osób i bagażnikiem o pojemności 463 litrów Mitsubishi Outlander PHEV zapewnia wyjątkową praktyczność i wielką radość z jazdy.

Źródło: materiały prasowe Mitsubishi

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA