REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

Nissan Leaf - przód
Nissan Leaf - przód
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawują się akumulatory w samochodach elektrycznych po kilku latach eksploatacji? Jaka jest ich awaryjność? Nissan twierdzi, że jego elektryczny model Leaf jest okazuje się bardziej trwały niż przeciętne auto z konwencjonalnym napędem.

Nissan Leaf - trwałość baterii

Po pięciu latach od wprowadzenia na rynek i sprzedaży ponad 35 000 egzemplarzy elektrycznego modelu LEAF w Europie, Nissan po raz pierwszy opublikował wewnętrzne dane, z których wynika, że 99,99% akumulatorów w tych samochodach wciąż w pełni nadaje się do użytku.

REKLAMA

Ustalenia te odbierają głos malkontentom, którzy w 2010 r. twierdzili, że „po trzech latach akumulatory trzeba będzie wymieniać" albo że „w LEAFach z dużym przebiegiem w pierwszym roku eksploatacji będzie następował zauważalny spadek pojemności akumulatorów". W rzeczywistości wskaźnik awaryjności akumulatorów wynosi mniej niż 0,01 procenta. To oznacza, że awarii uległy akumulatory w zaledwie trzech samochodach, co stanowi ułamek liczby usterek występujących w tradycyjnych silnikach spalinowych w skali całej branży.

REKLAMA

W celu potwierdzenia niezawodności akumulatorów w długim okresie, Nissan odnalazł jeden z wczesnych egzemplarzy modelu LEAF. Jego właścicielka jeździ nim od trzech lat i jak dotąd samochód nigdy jej nie zawiódł: http://youtu.be/6V1bJJwJhEg.

Robert Llewellyn, zwolennik samochodów elektrycznych i prezenter internetowego kanału telewizyjnego Fully Charged, powiedział: „Nie jest to żadną niespodzianką. Na początku technologia elektryczna wzbudzała spore obawy i nieufność, ale w miarę jak z miesiąca na miesiąc sprzedaż rośnie, coraz rzadziej słyszę bezmyślnie powtarzane opinie".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2014 r. Nissan LEAF pobił własny rekord sprzedaży aż o 33% w porównaniu z poprzednim rokiem, opanowując ponad jedną czwartą błyskawicznie rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to 15 098 sprzedanych egzemplarzy. Jean-Pierre Diernaz, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Fakty mówią same za siebie. Liczba usterek akumulatorów w naszych samochodach jest bliska zeru - to fakt, z którym nie mogą dyskutować nawet najbardziej zatwardziali krytycy".

Technologia akumulatorów to część naszego sukcesu. Ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie dowodzi, że nie jesteśmy jedynymi ludźmi pasjonującymi się sukcesem tego bardzo nowoczesnego rozwiązania".

Nissan LEAF, który ma tylko trzy główne podzespoły - pokładową ładowarkę, inwertor oraz silnik elektryczny - jest też o 40% tańszy w eksploatacji w porównaniu z podobnymi samochodami wyposażonym w silniki benzynowe lub wysokoprężne.

LEAF został wprowadzony na rynek ponad 4 lata temu, w 2010 r., jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie jest on najlepiej sprzedającym się samochodem bezemisyjnym w historii. Z ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 35 000 kupili klienci z Europy. W skali globalnej łączny przebieg wszystkich Nissanów LEAF przekroczył już miliard kilometrów.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - tył
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA