REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy samochody z instalacją LPG są bardziej ekologiczne?

Samochody zasilane LPG emitują znacznie mniej szkodliwych związków do atmosfery niż samochody zasilane tradycyjnym paliwem.
Samochody zasilane LPG emitują znacznie mniej szkodliwych związków do atmosfery niż samochody zasilane tradycyjnym paliwem.

REKLAMA

REKLAMA

Samochody zasilane LPG nie tylko zużywają dużo tańsze paliwo. Są również bardziej ekologiczne, bo podczas spalania propan-butanu wydobywa się nawet trzykrotnie mniej zanieczyszczeń niż podczas spalania benzyny.

Niewątpliwą zaletą samochodów zasilanych LPG jest drastycznie niższy koszt przejechania 100 km w porównaniu do samochodów zasilanych benzyną. Różnica w kosztach jest tym większa im bardziej paliwożerny jest silnik benzynowy.

REKLAMA

Koszt zakupu jednego litra porpanu-butanu jest o około połowę niższy niż zakupu jednego litra benzyny bezołowiowej. Co więcej ceny LPG nie ulegają tak dużym podwyżkom w skali roku oraz tak dużym wahaniom, jak ceny litra benzyny bezołowiowej. Dodatkowym atutem eksploatacji pojazdu z instalacją LPG jest dużo mniejsza ilość zanieczyszczeń, która jest emitowana podczas spalania porpanu-butanu niż w przypadku spalania benzyny.

Zobacz też: LPG zabójcze dla silnika? Bzdura!

Podczas wyliczeń kosztów eksploatacji samochodu zasilanego LPG nie można pominąć kosztu zakupu i montażu instalacji gazowej. Przeciętny koszt przystosowania samochodu do zasilania LPG to 2,5 tys. zł. Zakładając przeciętny przebieg samochodu na poziomie tysiąca kilometrów miesięcznie, koszt montażu przeciętnej instalacji LPG zwraca się zwykle po około 12 miesiącach.

To o wiele szybciej niż w przypadku zakupu samochodu z silnikiem Diesla.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza aspektem ekonomicznym istnieje jeszcze argument przemawiający za eksploatacją samochodu na LPG ze względu na ekologię. Jeżeli samochód porusza się zasilany propanem-butanem, z rury wydechowej wydobywa się nawet 40% mniej tlenków azotu, do 75% mniej tlenków węgla oraz do 85% mniej ciężkich węglowodorów. Z kolei potencjał ozonotwórczy zmniejsza się o 87%.

Zobacz też: Czy instalacja LPG pogarsza osiągi samochodu?

Spalanie LPG z pożytkiem dla oleju silnikowego

Eksploatacja samochodu zasilanego LPG wiąże się również z tym, że gaz spala się wydajniej niż benzyna bezołowiowa. Oznacza to, że do oleju silnikowego przedostaje się mniej resztek paliwa niż ma to miejsce w przypadku samochodu zasilanego benzyną. W efekcie olej silnikowy jest mniej rozrzedzany i można go użytkować dłużej niż w przypadku silnika zasilanego benzyną.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA