REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmarł Niki Lauda. Legenda F1 miała 70 lat.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmarł Niki Lauda. Legenda F1 miała 70 lat.
Zmarł Niki Lauda. Legenda F1 miała 70 lat.
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

W wieku 70 lat zmarł Niki Lauda. To trzykrotny mistrz świata Formuły 1, którego kariera pełna była nie tylko spektakularnych zwycięstw, ale również nieoczekiwanych zwrotów akcji.

REKLAMA

Gdy ten młody Austriak o nieśmiałym uśmiechu pojawił się w Formule 1 w roku 1973, nie śniły mu się ani tytuły mistrza, ani nawet możliwość prowadzenia bolidu Ferrari. Już po kilku miesiącach wybrał go jednak sam Enzo Ferrari. Tym samym od sezonu 1974 zaczęła się typologia wielkich sukcesów Laudy. Początkowo Niki pokazał się jako wielki bojownik - walczył i ze swoimi słabościami, i niedoskonałościami auta. Trud został jednak doceniony już rok później - w sezonie 1975 został mistrzem świata Formuły 1!

REKLAMA

W sezonie 1976 Niki Lauda był już świetnie znanym zawodnikiem, który jak burza szedł po kolejny tytuł mistrzowski. Niestety los chciał inaczej. Podczas zawodów rozgrywanych na torze Nurburgring Ferrari prowadzone przez Austriaka wypadło z drogi. Po zderzeniu z innym bolidem stanęło w płomieniach, a świat zamarł. Inni kierowcy F1 - Arturo Merzario i Guy Edwards co prawda wyciągnęli Laudę z bolidu, mimo wszystko ten doznał ciężkich poparzeń.

Niki Lauda - wielka wola walki

REKLAMA

Lauda po wypadku był w stanie ciężkim. To jednak nie przeszkodziło mu już 6 tygodni później... zasiąść za kierownicą bolidu. Chciał dalej walczyć o drugi tytuł mistrzowski! Los miał jednak inny plan. W roku 1976 Niki przegrał z Jamesem Huntem zaledwie 1 punktem. Kolejny sezon skończył się zwycięstwem Austriaka. Niedługo później mistrz rozstał z teamem Ferrari. W kolejnym - Brabham nie szło mu już równie dobrze. W roku 1979 Lauda wycofał się z F1 po to, aby w roku 1982... ponownie pojawić się na torze wraz z McLarenem.

Decyzja dotycząca powrotu na tor była strzałem w dziesiątkę. Niki Lauda w roku 1984 zdobył trzeci tytuł mistrza świata. 35-letni Austriak pokonał tym samym o zaledwie pół punktu innego zawodnika - Alaina Prosta. I choć od połowy lat osiemdziesiątych Lauda nie był już zawodnikiem podczas wyścigów, cały czas był obecny w F1. Dla przykładu od roku 2012 wspierał swoim doświadczeniem zespół Mercedesa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA