Międzynarodowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa
REKLAMA
REKLAMA
Jest to pierwsza, międzynarodowa kampania społeczna połączona z platformą szkoleniową, na temat właściwego użytkowania fotelików dla niemowląt. Ma na celu edukację rodziców niemowląt, personelu medycznego oraz pracowników szkół rodzenia w zakresie bezpieczeństwa niemowląt przewożonych w aucie. Z badań wynika, że aż 70% niemowląt jest przewożonych nieprawidłowo.
REKLAMA
Zobacz też: Ubezpieczenia: zaoszczędzisz przeglądając oferty
REKLAMA
W ramach inicjatywy zostanie uruchomiona specjalna platforma e-learninigowa w trzech krajach dostępna po polsku, angielsku, węgiersku, rosyjsku i ukraińsku (adres w Polsce: www.pierwszy.fotelik.info). Internetowa platforma szkoleniowa składa się z oddzielnych lekcji oraz testów, które umożliwiają zdobycie i ugruntowanie wiedzy, a także dają możliwość zdobywania punktów – dla najlepszych będą czekały nagrody rzeczowe.
Profesjonalne przygotowanie materiałów zapewnili eksperci inżynierii i biomechaniki zderzeń z serwisu fotelik.info, którzy od lat prowadzą badania, szkolenia i wiedzą „prawie” wszystko o fotelikach. Serwis fotelik.info od 7 lat prowadzi działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Są to m.in. szkolenia Policji, pielęgniarek i położnych, sprzedawców i importerów fotelików, współpraca z konstruktorami i projektantami. Popularyzuje także najnowsze osiągnięcia z dziedziny biomechaniki zderzeń wśród rodziców, publikując je w serwisie oraz uczestnicząc w ogólnopolskich kampaniach społecznych. Przeprowadza inspekcje fotelików oraz promuje niezależne testy zderzeniowe fotelików.
Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów
REKLAMA
We wszystkich krajach objętych tą akcją, rozpocznie się szereg działań mających na celu wzrost wiedzy i świadomości o prawidłowym zabezpieczaniu niemowląt w pojazdach. Idea bezpiecznego transportu najmłodszych będzie propagowana poprzez szkolenia, internetową platformę edukacyjną, pokazy zderzeniowe i lobbing na rzecz wprowadzenia odpowiednich przepisów. Uruchomiony zostanie także punkt konsultacyjny dla rodziców i przeprowadzone inspekcje fotelików. Akcja będzie promowana poprzez zarówno przez plakaty, ulotki wręczane w szkołach rodzenia oraz na oddziałach położniczych, jak i działania na portalach internetowych i w mediach.
Kampania wpisuje się w działania podejmowane przez Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wspólnie z partnerami na całym świecie w ramach Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020 zainicjowanej i oficjalnie rozpoczętej w maju tego roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Światową Organizację Zdrowia. Ulica Sezamkowa popierając światowe wysiłki na rzecz zmniejszenia liczby wypadków drogowych z udziałem dzieci stworzyła specjalne materiały promujące bezpieczne zachowania najmłodszych oraz wybrała jednego ze swoich bohaterów – niebieskiego Grover’a, na ambasadora bezpieczeństwa na drodze. Nasze partnerstwo w działaniach i innowacyjność kampanii informacyjno – edukacyjnej „Pierwszy fotelik” dały możliwość wsparcia przekazu postaciami Elmo i Grover’a.
Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe
Partnerami akcji w Polsce są także: Polski Czerwony Krzyż, Komitet na rzecz Dzieci w Polsce KONARD oraz Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. Świętej Rodziny w Warszawie. Akcja na temat bezpieczeństwa noworodków jest nam szczególnie bliska, ponieważ w naszym Szpitalu rodzi się ponad 4500 dzieci rocznie i zależny nam, aby wszystkie maluszki opuściły w bezpieczny sposób Szpital – w ten sposób dyrekcja szpitala podkreśla swoje zaangażowanie w ten projekt.
Kampanię poparła Pani Poseł Beata Bublewicz – założycielka Parlamentarnej Grupy na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Sejmie oraz wieloletnia ambasadorka inicjatyw w tym zakresie.
Zobacz też: Pierwsze ceny nowej Lancii Themy
Grupa Raben, jako partner Global Road Safety Partnership (GRSP) i Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego współorganizuje kampanię w Polsce na Węgrzech oraz na Ukrainie. W roku obchodów 20-lecia istnienia Grupy Raben na polskim rynku oraz 80-lecia powstania jej w Holandii firma postanowiła wesprzeć akcję promującą właściwe używanie fotelików samochodowych, a przez to bezpieczeństwo dzieci w podróży. Jest to kolejna inicjatywa Grupy Raben propagująca bezpieczeństwo na drodze.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.