Więcej luksusu w nowym Nissanie Murano
REKLAMA
REKLAMA
Najwięcej zmian dokonano w przedziale pasażerskim. Czcionka cyfr w zestawie wskaźników została zmieniona, a dotychczasowe pomarańczowe podświetlenie zastąpiono bardziej eleganckim - białym. Centralna konsola ma teraz ten sam kolor, co deska rozdzielcza, dlatego lepiej komponuje się z resztą kabiny.
REKLAMA
W tylnej części kabiny ekran DVD montowany wcześniej w podsufitce zastąpiono dwoma oddzielnymi wyświetlaczami zintegrowanymi z zagłówkami przednich foteli. Zmieniono także tapicerkę drzwi i foteli, na skórę z przeszyciami.
Zobacz też: Nissan Juke-R – ekstremalny crossover
REKLAMA
Do zmian zewnętrznych należą nowe tylne światła, kształtem nawiązujące do lamp Qashqaia, z przezroczystym elementem w kształcie grota strzały otaczającym czerwoną część klosza. Dostępne są dwa nowe, metalizowane lakiery - Pearl White i Graphite Blue.
Murano to trzeci i jednocześnie najdroższy model w ofercie crossoverów Nissana, obok Juke i Qashqaia. W Europie samochód cieszy się ogromna popularnością. Najwięcej modeli sprzedaje się na rynku rosyjskim, ale znaczący wzrost sprzedaży odnotowano dopiero w 2010 roku, wraz z wprowadzeniem wersji z silnikiem Diesla.
Silnik 2.5 dCi został opracowany z myślą o europejskich kierowcach, przy znaczącym udziale inżynierów z Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE). Czterocylindrowy silnik współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią z układem Adaptive Shift Control, modyfikującym algorytm przełączania biegów w zależności od stylu i warunków jazdy, zapewnia osiągi przy oszczędnej eksploatacji. Silnik rozwija moc 190 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min. Emisja CO2 wynosi 210g/km przy imponująco niskim zużyciu paliwa 10,6 l/100km.
Egzemplarze z silnikiem wysokoprężnym cieszą się popularnością w zachodniej Europie. Pozostali klienci wybierają elastyczny i potężny silnik benzynowy 3.5 V6 o mocy 256 KM i maksymalnym momencie obrotowym 334 Nm.
Zobacz też: Nissan Juke to "auto z seksem". Tak zdecydował Włodzimierz Zientarski
REKLAMA
Elegancki i wygodny Murano słynie z bogatego wyposażenia. Na większości rynków standardem są 20-calowe aluminiowe obręcze kół, elektryczne siłowniki tylnej klapy oraz kolorowe kamery systemu ułatwiającego parkowanie z tyłu i z boku pojazdu. Można także zamówić system nawigacji satelitarnej Nissan Connect Premium z 7-calowym ekranem dotykowym, serwerem muzycznym z twardym dyskiem o pojemności 9,3 GB, gniazdami do podłączenia iPoda, modułu Bluetooth oraz innych urządzeń zewnętrznych, a także wysokiej klasy 11-elementowym zestawem głośników BOSE i opcjonalnym odtwarzaczy DVD dla pasażerów tylnych foteli.
W Murano zastosowano powłokę lakierniczą Scratch Shield o podwyższonej odporności na uszkodzenia, a także mocno przyciemniane szyby z tyłu, biksenonowe reflektory, tempomat oraz unikatowy system elektrycznego składania tylnych foteli sterowany z bagażnika. Murano jest sterowany przez napęd All-More 4x4.
„Murano pozostaje flagowym crossoverem Nissana. Jego wysoka jakość, komfort i bogactwo wyposażenia zostały jeszcze silniej podkreślone wprowadzonymi przez nas subtelnymi modyfikacjami" – chwali Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale Nissana.
Zobacz też: Nissan Leaf zdobył tytuł European Car of the Year 2011
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA