REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony Michelina najlepsze na zimę

Subskrybuj nas na Youtube
Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia
Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T - 195/65 R 15 T znalazły się wśród zwycięzców i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich ”szczególnie rekomendowany”).

Opony tej firmy są dostosowane do potrzeb różnych aut, począwszy od małych kompaktów a skończywszy na minivanach. Michelin wprowadził 18 nowych rozmiarów swoich opon zimowych Alpin 4. Najnowsza generacja jest przystosowana do jazdy po trasach mokrych, oblodzonych, jak i pokrytych śniegiem.  Test ADAC potwierdził, że Alpin 4 są bardzo dobrymi oponami na zimę.

REKLAMA

Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut

REKLAMA

Michelin od konkurentów wyróżnia przede wszystkim to, że ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w poprzednich generacjach, a droga hamowania jest o 5% krótsza. Poza tym, nowe opony można użytkować o jeden sezon dłużej. Wiadomo, że trwałość opon jest ważnym kryterium przy zakupie, dlatego francuska firma stara się zapewniać bezpieczeństwo bez obciążania portfela. Dobra przyczepność i zdolność jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa to cechy, które wpłynęły na wysokie oceny.

REKLAMA

W Michelinie IV generacji zastosowano aktywny bieżnik – Fulll Active Tread. Spełnia on wiele funkcji, m.in. wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. W nowych bieżnikach pozbyto się kanałów wzdłużnych, czyli nieaktywnych stref, dlatego poprawiło to trakcję, hamowanie i stabilność. Dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika zostało udoskonalone prowadzenie auta z takimi oponami

Dzięki 71 kanałom (a nie jak w poprzednim modelu - 59) opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów daje efekt gąsienicy. Dzięki takim rozwiązaniom 50% więcej krawędzi przyczepia się do nawierzchni pokrytej śniegiem lub lodem.

Konstruując Michelin Alpin 4, wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°. To znaczy, że w każdej sytuacji, na każdej drodze, opona jest „aktywna”, dzięki czemu kierowca łatwiej prowadzi pojazd i ma nad nim lepszą kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli spełniają funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Bieżnik w Alpin 4 jest samoczyszczący, dlatego sam oczyszcza się ze śniegu i błota pośniegowego, które często wnika w rowki. Dzięki rzeźbie w kształcie V z kanalikami bocznymi łatwiej odprowadzić wodę i śnieg. Lamele mają nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co pozwala dłużej użytkować opony i zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opona została stworzona z czterech mieszanek gum. Podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Mieszanka ta zapewnia wysoki poziom parametrów poprzez:

-dłuższą eksploatację opon,

Zobacz też: Nowa Skoda Rapid sedan już niedługo w sprzedaży

- utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach (lepsza przyczepność na zimowych drogach),
- utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony,
- przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w konsekwencji do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, ponieważ za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.

Sami kierowcy mogli testować opony Michelina. Ponad 70% kierowców było zadowolonych z opon i zauważyło poprawę hamowania na drodze oblodzonej, pokrytej śniegiem i mokrej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA