Opony Michelina najlepsze na zimę
REKLAMA
REKLAMA
Opony tej firmy są dostosowane do potrzeb różnych aut, począwszy od małych kompaktów a skończywszy na minivanach. Michelin wprowadził 18 nowych rozmiarów swoich opon zimowych Alpin 4. Najnowsza generacja jest przystosowana do jazdy po trasach mokrych, oblodzonych, jak i pokrytych śniegiem. Test ADAC potwierdził, że Alpin 4 są bardzo dobrymi oponami na zimę.
REKLAMA
Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut
REKLAMA
Michelin od konkurentów wyróżnia przede wszystkim to, że ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w poprzednich generacjach, a droga hamowania jest o 5% krótsza. Poza tym, nowe opony można użytkować o jeden sezon dłużej. Wiadomo, że trwałość opon jest ważnym kryterium przy zakupie, dlatego francuska firma stara się zapewniać bezpieczeństwo bez obciążania portfela. Dobra przyczepność i zdolność jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa to cechy, które wpłynęły na wysokie oceny.
REKLAMA
W Michelinie IV generacji zastosowano aktywny bieżnik – Fulll Active Tread. Spełnia on wiele funkcji, m.in. wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. W nowych bieżnikach pozbyto się kanałów wzdłużnych, czyli nieaktywnych stref, dlatego poprawiło to trakcję, hamowanie i stabilność. Dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika zostało udoskonalone prowadzenie auta z takimi oponami
Dzięki 71 kanałom (a nie jak w poprzednim modelu - 59) opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów daje efekt gąsienicy. Dzięki takim rozwiązaniom 50% więcej krawędzi przyczepia się do nawierzchni pokrytej śniegiem lub lodem.
Konstruując Michelin Alpin 4, wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°. To znaczy, że w każdej sytuacji, na każdej drodze, opona jest „aktywna”, dzięki czemu kierowca łatwiej prowadzi pojazd i ma nad nim lepszą kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli spełniają funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.
Bieżnik w Alpin 4 jest samoczyszczący, dlatego sam oczyszcza się ze śniegu i błota pośniegowego, które często wnika w rowki. Dzięki rzeźbie w kształcie V z kanalikami bocznymi łatwiej odprowadzić wodę i śnieg. Lamele mają nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co pozwala dłużej użytkować opony i zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres użytkowania.
Opona została stworzona z czterech mieszanek gum. Podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Mieszanka ta zapewnia wysoki poziom parametrów poprzez:
-dłuższą eksploatację opon,
Zobacz też: Nowa Skoda Rapid sedan już niedługo w sprzedaży
- utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach (lepsza przyczepność na zimowych drogach),
- utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony,
- przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w konsekwencji do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, ponieważ za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.
Sami kierowcy mogli testować opony Michelina. Ponad 70% kierowców było zadowolonych z opon i zauważyło poprawę hamowania na drodze oblodzonej, pokrytej śniegiem i mokrej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.