REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony Michelina najlepsze na zimę

Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia
Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T - 195/65 R 15 T znalazły się wśród zwycięzców i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich ”szczególnie rekomendowany”).

Opony tej firmy są dostosowane do potrzeb różnych aut, począwszy od małych kompaktów a skończywszy na minivanach. Michelin wprowadził 18 nowych rozmiarów swoich opon zimowych Alpin 4. Najnowsza generacja jest przystosowana do jazdy po trasach mokrych, oblodzonych, jak i pokrytych śniegiem.  Test ADAC potwierdził, że Alpin 4 są bardzo dobrymi oponami na zimę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut

Michelin od konkurentów wyróżnia przede wszystkim to, że ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w poprzednich generacjach, a droga hamowania jest o 5% krótsza. Poza tym, nowe opony można użytkować o jeden sezon dłużej. Wiadomo, że trwałość opon jest ważnym kryterium przy zakupie, dlatego francuska firma stara się zapewniać bezpieczeństwo bez obciążania portfela. Dobra przyczepność i zdolność jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa to cechy, które wpłynęły na wysokie oceny.

W Michelinie IV generacji zastosowano aktywny bieżnik – Fulll Active Tread. Spełnia on wiele funkcji, m.in. wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. W nowych bieżnikach pozbyto się kanałów wzdłużnych, czyli nieaktywnych stref, dlatego poprawiło to trakcję, hamowanie i stabilność. Dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika zostało udoskonalone prowadzenie auta z takimi oponami

REKLAMA

Dzięki 71 kanałom (a nie jak w poprzednim modelu - 59) opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów daje efekt gąsienicy. Dzięki takim rozwiązaniom 50% więcej krawędzi przyczepia się do nawierzchni pokrytej śniegiem lub lodem.

Konstruując Michelin Alpin 4, wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°. To znaczy, że w każdej sytuacji, na każdej drodze, opona jest „aktywna”, dzięki czemu kierowca łatwiej prowadzi pojazd i ma nad nim lepszą kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli spełniają funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Bieżnik w Alpin 4 jest samoczyszczący, dlatego sam oczyszcza się ze śniegu i błota pośniegowego, które często wnika w rowki. Dzięki rzeźbie w kształcie V z kanalikami bocznymi łatwiej odprowadzić wodę i śnieg. Lamele mają nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co pozwala dłużej użytkować opony i zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opona została stworzona z czterech mieszanek gum. Podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Mieszanka ta zapewnia wysoki poziom parametrów poprzez:

-dłuższą eksploatację opon,

Zobacz też: Nowa Skoda Rapid sedan już niedługo w sprzedaży

- utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach (lepsza przyczepność na zimowych drogach),
- utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony,
- przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w konsekwencji do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, ponieważ za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.

Sami kierowcy mogli testować opony Michelina. Ponad 70% kierowców było zadowolonych z opon i zauważyło poprawę hamowania na drodze oblodzonej, pokrytej śniegiem i mokrej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA