Saab odbija się od dna... znowu
REKLAMA
REKLAMA
Gwarantuje ono średnioterminowe środki finansowe oraz objęcie akcji o łącznej wartości 150 mln euro. Zawiera się w nim również sojusz strategiczny, który określa zakres produkcji, wymiany technologi i logistycznezorganizowanie dystrybucji w Chinach, bo wejscie na ten właśnie rynekmotoryzacyjny jest celem Saaba.
REKLAMA
120 mln euro to wartość 24,6 mln akcji, jakie przejmie Spyker od Hawtai. Jednocześniesporządzona zostanie umowa, stanowiąca o pożyczce zamiennej na akcje wartości30 mln euro. Pożyczka jest udzielona na 6 miesięcy, a jej oprocentowanie wskali roku to 7%. Cena jednej akcji to 4,88 euro.
Zobacz też: Saab 900 II generacji
Na korzyść Saaba jest ustanowiona możliwość uzgodnieniatreści podpisywanych dokumentów. Wszystkie ustalenia muszą być zgodne z określonymiwarunkami, wymagają również uzyskania zgody od konkretnych instytucji, czyli EuropejskiegoBanku Inwestycyjnego, Szwedzkiej Agencji Długu Publicznego oraz chińskichagencji rządowych.
Zobacz też: Silniki BMW trafią do Saaba?
Przewodniczący rady nadzorczej Saab Automobile, Victor Muller,ma nadzieję na konsekwentną realizację planów firmy, zaistnienie na rynkuchińskim i budowanie produktywnej relacji z potężnym chińskim przedsiębiorstwem Hawtai. WiceprezesHawtai, Richard Zhang, również cieszy sięze współpracy ze szwedzkim koncernem, widząc w niej świetlaną przyszłość zarównodla Saab Automobile, jak i dla własnej firmy motoryzacyjnej. Hawtai Motor GroupCompany Limited, z siedzibą w Pekinie, planuje zwiększyć swoją zdolnośćprodukcyjną do 1 miliona pojazdów, 1 miliona automatycznych skrzyni biegów oraz 1miliona silników.
REKLAMA
REKLAMA