REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Awaryjność Mercedesów według raportu DEKRA

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes CLA 45 AMG
Mercedes CLA 45 AMG
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja ekspercka DEKRA przedstawiła swój raport dotyczący usterkowości aut marki Mercedes-Benz. Jak spisały się w nim niemieckie auta?

Modele Mercedes-Benz plasują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych samochodów na rynku - wynika z najnowszej edycji raportu usterkowości aut używanych opublikowanego przez niemiecką organizację ekspercką DEKRA. Kolejny rok z rzędu Klasa C, Klasa E oraz GLK należą do najmniej awaryjnych pojazdów, a Klasa B, CLS, SLK oraz ML uzyskały najwyższe wskaźniki bezawaryjności w swoich segmentach.

REKLAMA

Zobacz też: Koniec z laboratoryjnymi pomiarami paliwa

Raport powstał na podstawie wyników 15 milionów badań technicznych, w ciągu ostatnich 2 lat przeprowadzanych przez stacje kontroli pojazdów DEKRA w Niemczech. Wyniki podzielono na 9 segmentów, a w każdym z nich wyszczególniono trzy grupy przebiegów: do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km oraz 100-150 tys. km. Dla każdego modelu określa się wskaźnik bezawaryjności, uwzględniający odsetek egzemplarzy bez usterek oraz tych z poważnymi wadami. Nie są tu brane pod uwagę typowe zaniedbania użytkowników, takie jak zużycie ogumienia czy piór wycieraczek.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

W tegorocznym raporcie DEKRA pierwsze miejsca w wybranych grupach przebiegów zajęły cztery modele Mercedes-Benz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klasa B (rocznik 2011) okazała się najlepszym vanem spośród 47 sklasyfikowanych pojazdów z przebiegami do 50 i od 50 do 100 tys. km.

Klasa CLS (rocznik 2010) zwyciężyła wśród aut klasy wyższej/luksusowych z przebiegami do 50 i od 50 do 100 tys. km, pokonując 15 innych samochodów.

Klasa SLK (rocznik 2011) została najlepszym wozem sportowym z przebiegiem do 50 tys. km wśród 17 badanych modeli.

Klasa M (rocznik 2011) to z kolei najlepszy SUV z przebiegami do 50 i od 50 do 100 tys. km; w tej kategorii sklasyfikowano aż 53 samochody.

Zobacz też: Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz w 2015 r.

REKLAMA

Łącznie, miejsca na podium - wśród aut o najwyższym wskaźniku bezawaryjności - uzyskało dziewięć modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy. Poza wspomnianymi pojazdami są to: Klasa E, Klasa C, GLK, Vito/Viano oraz Sprinter. Ponadto, Klasa E zdobyła tytuł wicelidera całego rankingu na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich kategorii.

Warto przypomnieć, że Mercedes-Benz już po raz kolejny triumfuje w raporcie DEKRA. W minionych latach równie wysokie noty zdobywały m.in. Klasa B, Klasa C, Klasa E oraz GLK. Wyniki te mają zresztą odzwierciedlenie w opiniach właścicieli egzemplarzy z rynku wtórnego - używane Mercedesy często są dla nich najbardziej godnym zaufania wyborem spośród samochodów segmentu premium.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA