REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S wyróżnione jako przyjazne środowisku

Subskrybuj nas na Youtube
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Media

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja opon na pewno nie sprzyja środowisku naturalnemu. Cieszy zatem fakt, że koncerny oponiarskie zaczynają tworzyć opony w sposób bardziej ekologiczny. Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S są tego świetnym przykładem. Ich zalet jest jednak więcej.

Ekologiczne opony do aut ciężarowych

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S otrzymały nagrodę „Zielony Produkt 2015” podczas piątej gali Luksemburskich Nagród dla Zielonego Biznesu. Wydarzenie było częścią Luksemburskiego Szczytu Zielonego Biznesu, w którym wzięło udział 500 szefów firm i decydentów, a także Sekretarz Stanu ds. zrównoważonego rozwoju i infrastruktury Camille Gira. To już trzecie tego typu wyróżnienie dla Goodyeara w ostatnich 5 latach.

REKLAMA

Zalety opon Goodyear FUELMAX S

REKLAMA

Panel sędziowski Luksemburskich Nagród docenił technologię IntelliMax Groove, którą Goodyear zastosował w oponach FUELMAX S, i uznał ją za przełom w branży oponiarskiej. O tak wysokiej ocenie zdecydowały przede wszystkim dwa czynniki. Po pierwsze, powszechne wykorzystanie tego rozwiązania może w istotny sposób zmniejszyć zużycie surowców w procesie wytwarzania opon ciężarowych, co oznacza korzyści dla środowiska naturalnego. Po drugie, IntelliMax Groove pozwoli na produkcję opon umożliwiających znaczne oszczędności paliwa, a to z kolei przełoży się na realne oszczędności dla flot.

„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z nagrody «Zielony Produkt» za naszą technologię IntelliMax Groove. Nie od dziś angażujemy się w rozwijanie innowacyjnych technologii, usług i rozwiązań, które zmniejszają wpływ transportu drogowego na środowisko, a jednocześnie pomagają flotom obniżać koszty operacyjne. Luksemburskie wyróżnienie to dowód, że jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon dla pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Luksemburskie Nagrody dla Zielonego Biznesu przyznawane są za najlepsze praktyki i rozwiązania rynkowe. Produkty podlegają ocenie w kilku kategoriach: innowacje, strategia, procesy, zielone produkty i usługi.

Zobacz też: Trwałe opony Goodyear do aut ciężarowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goodyear wcześniej dwukrotnie zdobył Luksemburską Nagrodę dla Zielonego Produktu. W 2014 roku firma otrzymała to wyróżnienie za opony Goodyear EfficientGrip Performance, a w 2012 roku za linię opon Marathon dla pojazdów ciężarowych i ich istotny wkład w obniżanie emisji dwutlenku węgla. Ponadto koncern został też dwukrotnie uhonorowany w kategorii Zielona Innowacjaw 2013 za technologię AMT (Air Maintenance Technology), czyli wbudowany system utrzymujący ciśnienie powietrza w oponie bez zewnętrznej interwencji, a w 2011 roku za przyjazną środowisku naturalnemu oponę do samochodów osobowych Goodyear EfficientGrip. Tegoroczna nagroda to zatem dopełnienie tradycji, w której Goodyear zdobywa to prestiżowe wyróżnienie co roku już od 4 lat.

Technologia IntelliMax Groove jest stosowana w efektywnych paliwowo oponach Goodyear FUELMAX S na oś kierowaną i pomaga optymalizować opór toczenia. Specjalna technika produkcji umożliwia wprowadzenie „ukrytej” rzeźby bieżnika, co znacznie wydłuża żywotność opony. Jak to wygląda w praktyce? W pierwszym etapie użytkowania eksponowany jest pierwotny wzór bieżnika, zawierający trzy żebra, które umożliwiają optymalizację osiągów i minimalizację oporów toczenia. W miarę zbliżania się zużycia opony do poziomu 50%, pojawiają się kolejne rowki, tym samym w połowie okresu eksploatacji opona posiada aż sześć żeber. Co ciekawe przy zużyciu około 75% nadal pozostają jeszcze cztery żebra, by zapewnić przyczepność na mokrej nawierzchni do samego końca eksploatacji opony.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA