REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S wyróżnione jako przyjazne środowisku

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Media

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja opon na pewno nie sprzyja środowisku naturalnemu. Cieszy zatem fakt, że koncerny oponiarskie zaczynają tworzyć opony w sposób bardziej ekologiczny. Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S są tego świetnym przykładem. Ich zalet jest jednak więcej.

Ekologiczne opony do aut ciężarowych

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S otrzymały nagrodę „Zielony Produkt 2015” podczas piątej gali Luksemburskich Nagród dla Zielonego Biznesu. Wydarzenie było częścią Luksemburskiego Szczytu Zielonego Biznesu, w którym wzięło udział 500 szefów firm i decydentów, a także Sekretarz Stanu ds. zrównoważonego rozwoju i infrastruktury Camille Gira. To już trzecie tego typu wyróżnienie dla Goodyeara w ostatnich 5 latach.

REKLAMA

Zalety opon Goodyear FUELMAX S

REKLAMA

Panel sędziowski Luksemburskich Nagród docenił technologię IntelliMax Groove, którą Goodyear zastosował w oponach FUELMAX S, i uznał ją za przełom w branży oponiarskiej. O tak wysokiej ocenie zdecydowały przede wszystkim dwa czynniki. Po pierwsze, powszechne wykorzystanie tego rozwiązania może w istotny sposób zmniejszyć zużycie surowców w procesie wytwarzania opon ciężarowych, co oznacza korzyści dla środowiska naturalnego. Po drugie, IntelliMax Groove pozwoli na produkcję opon umożliwiających znaczne oszczędności paliwa, a to z kolei przełoży się na realne oszczędności dla flot.

„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z nagrody «Zielony Produkt» za naszą technologię IntelliMax Groove. Nie od dziś angażujemy się w rozwijanie innowacyjnych technologii, usług i rozwiązań, które zmniejszają wpływ transportu drogowego na środowisko, a jednocześnie pomagają flotom obniżać koszty operacyjne. Luksemburskie wyróżnienie to dowód, że jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon dla pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Luksemburskie Nagrody dla Zielonego Biznesu przyznawane są za najlepsze praktyki i rozwiązania rynkowe. Produkty podlegają ocenie w kilku kategoriach: innowacje, strategia, procesy, zielone produkty i usługi.

Zobacz też: Trwałe opony Goodyear do aut ciężarowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goodyear wcześniej dwukrotnie zdobył Luksemburską Nagrodę dla Zielonego Produktu. W 2014 roku firma otrzymała to wyróżnienie za opony Goodyear EfficientGrip Performance, a w 2012 roku za linię opon Marathon dla pojazdów ciężarowych i ich istotny wkład w obniżanie emisji dwutlenku węgla. Ponadto koncern został też dwukrotnie uhonorowany w kategorii Zielona Innowacjaw 2013 za technologię AMT (Air Maintenance Technology), czyli wbudowany system utrzymujący ciśnienie powietrza w oponie bez zewnętrznej interwencji, a w 2011 roku za przyjazną środowisku naturalnemu oponę do samochodów osobowych Goodyear EfficientGrip. Tegoroczna nagroda to zatem dopełnienie tradycji, w której Goodyear zdobywa to prestiżowe wyróżnienie co roku już od 4 lat.

Technologia IntelliMax Groove jest stosowana w efektywnych paliwowo oponach Goodyear FUELMAX S na oś kierowaną i pomaga optymalizować opór toczenia. Specjalna technika produkcji umożliwia wprowadzenie „ukrytej” rzeźby bieżnika, co znacznie wydłuża żywotność opony. Jak to wygląda w praktyce? W pierwszym etapie użytkowania eksponowany jest pierwotny wzór bieżnika, zawierający trzy żebra, które umożliwiają optymalizację osiągów i minimalizację oporów toczenia. W miarę zbliżania się zużycia opony do poziomu 50%, pojawiają się kolejne rowki, tym samym w połowie okresu eksploatacji opona posiada aż sześć żeber. Co ciekawe przy zużyciu około 75% nadal pozostają jeszcze cztery żebra, by zapewnić przyczepność na mokrej nawierzchni do samego końca eksploatacji opony.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA