REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S wyróżnione jako przyjazne środowisku

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Media

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja opon na pewno nie sprzyja środowisku naturalnemu. Cieszy zatem fakt, że koncerny oponiarskie zaczynają tworzyć opony w sposób bardziej ekologiczny. Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S są tego świetnym przykładem. Ich zalet jest jednak więcej.

Ekologiczne opony do aut ciężarowych

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S otrzymały nagrodę „Zielony Produkt 2015” podczas piątej gali Luksemburskich Nagród dla Zielonego Biznesu. Wydarzenie było częścią Luksemburskiego Szczytu Zielonego Biznesu, w którym wzięło udział 500 szefów firm i decydentów, a także Sekretarz Stanu ds. zrównoważonego rozwoju i infrastruktury Camille Gira. To już trzecie tego typu wyróżnienie dla Goodyeara w ostatnich 5 latach.

REKLAMA

Zalety opon Goodyear FUELMAX S

REKLAMA

Panel sędziowski Luksemburskich Nagród docenił technologię IntelliMax Groove, którą Goodyear zastosował w oponach FUELMAX S, i uznał ją za przełom w branży oponiarskiej. O tak wysokiej ocenie zdecydowały przede wszystkim dwa czynniki. Po pierwsze, powszechne wykorzystanie tego rozwiązania może w istotny sposób zmniejszyć zużycie surowców w procesie wytwarzania opon ciężarowych, co oznacza korzyści dla środowiska naturalnego. Po drugie, IntelliMax Groove pozwoli na produkcję opon umożliwiających znaczne oszczędności paliwa, a to z kolei przełoży się na realne oszczędności dla flot.

„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z nagrody «Zielony Produkt» za naszą technologię IntelliMax Groove. Nie od dziś angażujemy się w rozwijanie innowacyjnych technologii, usług i rozwiązań, które zmniejszają wpływ transportu drogowego na środowisko, a jednocześnie pomagają flotom obniżać koszty operacyjne. Luksemburskie wyróżnienie to dowód, że jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon dla pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Luksemburskie Nagrody dla Zielonego Biznesu przyznawane są za najlepsze praktyki i rozwiązania rynkowe. Produkty podlegają ocenie w kilku kategoriach: innowacje, strategia, procesy, zielone produkty i usługi.

Zobacz też: Trwałe opony Goodyear do aut ciężarowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goodyear wcześniej dwukrotnie zdobył Luksemburską Nagrodę dla Zielonego Produktu. W 2014 roku firma otrzymała to wyróżnienie za opony Goodyear EfficientGrip Performance, a w 2012 roku za linię opon Marathon dla pojazdów ciężarowych i ich istotny wkład w obniżanie emisji dwutlenku węgla. Ponadto koncern został też dwukrotnie uhonorowany w kategorii Zielona Innowacjaw 2013 za technologię AMT (Air Maintenance Technology), czyli wbudowany system utrzymujący ciśnienie powietrza w oponie bez zewnętrznej interwencji, a w 2011 roku za przyjazną środowisku naturalnemu oponę do samochodów osobowych Goodyear EfficientGrip. Tegoroczna nagroda to zatem dopełnienie tradycji, w której Goodyear zdobywa to prestiżowe wyróżnienie co roku już od 4 lat.

Technologia IntelliMax Groove jest stosowana w efektywnych paliwowo oponach Goodyear FUELMAX S na oś kierowaną i pomaga optymalizować opór toczenia. Specjalna technika produkcji umożliwia wprowadzenie „ukrytej” rzeźby bieżnika, co znacznie wydłuża żywotność opony. Jak to wygląda w praktyce? W pierwszym etapie użytkowania eksponowany jest pierwotny wzór bieżnika, zawierający trzy żebra, które umożliwiają optymalizację osiągów i minimalizację oporów toczenia. W miarę zbliżania się zużycia opony do poziomu 50%, pojawiają się kolejne rowki, tym samym w połowie okresu eksploatacji opona posiada aż sześć żeber. Co ciekawe przy zużyciu około 75% nadal pozostają jeszcze cztery żebra, by zapewnić przyczepność na mokrej nawierzchni do samego końca eksploatacji opony.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA