REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyprodukowano już 1 milion Dacii Duster

Dacia Duster lifting
Dacia Duster lifting
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Fabryki na całym świecie wyprodukowały już 1 milion Dacii Duster. Ten tani przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów czyli Crossoverów cieszy się dużym zainteresowaniem nawet w bogatych, europejskich państwach.

Dacia Duster - ponad 1 milion wyprodukowanych egzemplarzy

Samochód, który znacząco przyczynił się do międzynarodowego sukcesu Grupy Renault, jest obecnie najlepiej sprzedającym się autem tej marki na całym świecie.

REKLAMA

Duster odniósł światowy sukces – mówi Arnaud Deboeuf, dyrektor programu Entry Grupy Renault. – Model sprzedawany pod marką Renault wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów na całym świecie i przyczynia się do rozwoju Renault na rynkach wschodzących. Natomiast model wyprodukowany pod marką Dacia jest sprzedawany w Europie i basenie Morza Śródziemnego. Samochód ten przyciągnął nowych klientów konstrukcją i zdolnościami pokonywania przeszkód terenowych. Niebagatelną rolę w jego popularności odgrywa także przystępna cena. Duster podbija cały świat.

Zobacz też: Test Dacia Duster 1.6 16v Laureate: Bez żartów

Rynek pozytywnie przyjął Dustera

REKLAMA

W ciągu czterech lat na światowy rynek wprowadzono milion samochodów Duster. To prawdziwy sukces. Pojazdy te można obecnie kupić w ponad 100 krajach pod marką Renault lub Dacia. Model Duster, sprzedawany pod marką Renault, podbił rynek międzynarodowy. Został stworzony, aby spełnić oczekiwania klientów Renault w różnych rejonach świata: poradzi sobie podczas srogich zim w Rosji, silnik „Flex Fuel” świetnie sprawdzi się w Brazylii, a specjalnie dopasowane wnętrze i kierownica po prawej stronie z pewnością zadowolą mieszkańców Indii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Duster odniósł także prawdziwy sukces pod marką Dacia. Zdobył serca klientów zwrotnością, zdolnościami terenowymi i przystępną ceną. Wszyscy klienci, którzy kupili samochody Duster, doceniają ich możliwości pokonywania przeszkód w terenie.

POLSKA 
ROK 2010 2011 2012 2013 2014 (styczeń-marzec) Razem
Dacia Duster 1712 3050 5876 4669 1523 16830

Gdzie Dacia Duster sprzedaje się najlepiej?

Kraj Marka Liczba (łącznie od wprowadzenia na rynek)
Rosja Renault 151633
Francja Dacia 145612
Brazylia Renault 117303
Indie Renault 85974
Niemcy Dacia 70159

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

W roku 2013 sprzedaż modelu Duster cały czas rosła i osiągnęła 376 000 egzemplarzy.

REKLAMA

Milionowy egzemplarz samochodu Duster zszedł z taśmy produkcyjnej w fabryce Renault w Kurytybie (Brazylia). Duster jest obecnie składany w pięciu fabrykach: w Pitești (Rumunia),
w Kurytybie (Brazylia), w Envigado (Kolumbia), w Moskwie (Rosja) i w Ćennaju (Indie). Od 2010 roku samochód produkowany w fabryce w Pitești (Rumunia) pod marką Dacia przeznaczony jest do sprzedaży w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Fabryka ta od czerwca 2010 roku produkuje także samochody Duster pod marką Renault, które są wprowadzane na rynki na Bliskim Wschodzie, w Egipcie oraz w innych krajach afrykańskich, a od 2011 roku również w krajach Zatoki Perskiej.

W Kurytybie (Brazylia) Duster jest produkowany pod marką Renault od października 2011 roku. Samochody z Kurytyby sprzedawane są w Brazylii i Argentynie. Na taśmach produkcyjnych fabryki w Envigado (Kolumbia) Duster pojawił się w lutym 2012 roku i jest sprzedawany w Kolumbii, Meksyku, Ekwadorze, Chile, Peru i Ameryce Środkowej. Produkcja modelu Duster pod marką Renault w fabryce w Moskwie (Rosja) rozpoczęła się w grudniu 2011 roku. Auta te trafiają w ręce nabywców rosyjskich.

W fabryce w Ćennaju (Indie) produkcja ruszyła w maju 2012 roku. Samochody pod marką Renault trafiają do Indii, Republiki Południowej Afryki i Indonezji, a pod marką Dacia – do Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz na Cypr i Maltę.

Źródło: materiały prasowe Renault

Dacia Duster 1,6 16V 105 KM
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA