REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie toyoty i skody, ale stare auta marki Opel Astra i Volkswagen Passat najczęściej jeżdżą po polskich drogach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Na polskich drogach z nowych aut najwięcej jest marki Toyota, a w ogóle - leciwych spod znaku Opla
Na polskich drogach z nowych aut najwięcej jest marki Toyota, a w ogóle - leciwych spod znaku Opla
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Choć wśród nowych samochodów od lat niezmiennie liderują takie marki jak Toyota i Skoda, to wśród aut jeżdżących po polskich drogach hierarchia jest zgoła odmienna. To głównie dlatego, że Polacy wciąż kupują przede wszystkim tanie auta, Opel Astra z 2005 r. lub Volkswagen Passat z 2006 r. to pojazdy jakich w ruchu najwięcej.

Mimo że sprzedaż nowych samochodów rośnie z roku na rok, auto należące do kierowców w Polsce ma średnio ok. 15 lat.

REKLAMA

Najpopularniejsze samochody polskich kierowców

REKLAMA

Mimo że liczba rejestracji nowych samochodów systematycznie rośnie, Polacy wciąż jeżdżą głównie kilkunastoletnimi autami. Według danych multiporównywarki rankomat.pl, średni wiek samochodu w Polsce w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. wyniósł niecałe 15 lat.
Eksperci rankomat.pl sprawdzili także jakie marki i modele aut najczęściej zgłaszano do ubezpieczenia w tym okresie. Okazuje się, że Polacy preferują głównie dwóch producentów samochodów.

Choć w przypadku nowych samochodów, Polacy najczęściej wybierają Toyotę, na polskich drogach królują głównie starsze Volkswageny i Ople.
W okresie od stycznia do września 2024 r. prawie 10% kalkulacji przeprowadzonych na rankomat.pl dotyczyło pojazdów marki Volkswagen, a 9% stanowiły samochody marki Opel.

Ople i Volkswageny dominują także w podziale na województwa. Ople najczęściej zgłaszano do ubezpieczenia aż w ośmiu województwach, z kolei w siedmiu województwach najpopularniejszą marką okazał się Volkswagen.
Jedynie w województwie mazowieckim do ubezpieczenia najczęściej zgłaszano Toyoty.

Patrząc na popularność marek w poszczególnych województwach, w zachodniej Polsce największym uznaniem wśród kierowców cieszy się Volkswagen. W centralnej części kraju natomiast Polacy najczęściej po drogach poruszają się Oplem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najpopularniejsze marki aut: Opel Astra króluje w centralnej Polsce

Na podstawie kalkulacji użytkowników porównywarki, eksperci rankomat.pl wytypowali także najpopularniejsze modele samochodów zgłaszanych do ubezpieczenia.
W okresie od stycznia do września 2024 r. Polacy najczęściej poszukiwali OC dla Volkswagena Passata z 2006 r. z silnikiem Diesla oraz Opla Astry z 2005 r. z silnikiem benzynowym.

Najpopularniejsze samchody

Najpopularniejsze samchody

Najpopularniejsze samchody

Materiały prasowe

W podziale na województwa najpopularniejszy okazał się Opel Astra. Model ten najczęściej zgłaszano do ubezpieczenia aż w 9 województwach.
Volkswagen Golf dominował z kolei w trzech województwach: dolnośląskim, zachodniopomorskim oraz pomorskim.
Natomiast w lubuskim oraz opolskim kierowcy najczęściej chcieli ubezpieczyć Volkswagena Passata, a w województwach lubelskim oraz warmińsko-mazurskim najpopularniejszym modelem okazało się Audi A4.

Samochód Polaka: gdzie jeżdżą najstarsze a gdzie najnowsze auta

REKLAMA

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, we wrześniu 2024 zarejestrowano w Polsce 41 466 nowych samochodów osobowych, czyli o 5,59% więcej niż rok wcześniej oraz o 12,32% więcej niż w sierpniu 2024 roku. Najczęściej rejestrowaną marką była Toyota – samochody tego producenta zgłaszano do rejestracji 7517 razy.
Mimo rosnącej sprzedaży nowych aut na polskich drogach wciąż dominują, starsze kilkunastoletnie auta. 

Średni wiek samochodów zgłaszanych do ubezpieczenia z rankomat.pl wyniósł 14,6 lat. Najmłodszymi samochodami jeżdżą mieszkańcy województwa mazowieckiego (13,7 lat).
Z kolei najstarsze auta należą do kierowców z województwa warmińsko-mazurskiego - średni wiek samochodów w tym województwie to 15,8 lat.

Wiek pojazdów

Wiek pojazdów

Wiek pojazdów

Materiały prasowe

Eksperci rankomat.pl sprawdzili także, ile trzeba zapłacić za obowiązkowe ubezpieczenie samochodu dla najpopularniejszych modeli w danych województwach.
W przypadku Opla Astry najmniej za polisę OC zapłacą średnio kierowcy z województwa podkarpackiego (529 zł), a najwięcej z mazowieckiego (698 zł). W pozostałych województwach, gdzie Opel Astra był najczęściej zgłaszanym do ubezpieczenia modelem samochodu, za obowiązkowe ubezpieczenie pojazdu trzeba będzie zapłacić od 603 zł do 676 zł.
Średni koszt polisy OC dla Volkswagena Golfa będzie wynosił 707 zł w woj. zachodniopomorskim, 712 zł w woj. dolnośląskim i 744 zł w woj. pomorskim. Z kolei dla Volkswagena Passata średnia cena polisy OC wyniesie ok. 568 zł, zarówno w województwie opolskim, jak i lubuskim.

– Miejsce zamieszkania kierowcy jest jednym z czynników, które wpływają na cenę polisy OC. Jeśli statystyki pokazują, że w danym województwie częściej dochodzi do wypadków drogowych, składka OC dla kierowców zamieszkujących ten region może być wyższa niż w innych rejonach kraju – wyjaśnia Katarzyna Gaweł, ekspertka rankomat.pl.
– Warto jednak pamiętać, że towarzystwa ubezpieczeniowe wyliczając wysokość składki, pod uwagę biorą także wiele innych czynników związanych zarówno z kierowcą, jak i pojazdem. Duże znaczenie ma tutaj także wiek jego właściciela, liczba lat za kierownicą, czy historia szkodowości. Dopiero po analizie tych wszystkich aspektów firmy ubezpieczeniowe ustalają ostateczną cenę polisy – dodaje ekspertka rankomat.pl. 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA