Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010
REKLAMA
REKLAMA
W sumie producenci sprzedali w listopadzie prawie 34 tysiące aut. W okresie od stycznia do listopada 2010 roku dealerzy i producenci sprzedali 297 603 samochody, to o 2% więcej niż rok wcześniej. Poprawa wyników sprzedaży to efekt zapowiedzianych zmian w podatku VAT, dotyczących klientów instytucjonalnych i osób kupujących auta do prywatnego użytku. Nie bez znaczenia jest także wejście w życie normy emisji spalin Euro V, która zacznie obowiązywać od początku 2011 roku. Według zapowiedzi mediów może wiązać się to z ewentualną podwyżką cen oferowanych samochodów, co jest istotnym argumentem na rzecz przyspieszenia decyzji o zakupie.
REKLAMA
Zobacz również: Chevrolet Orlando w marcu w salonach
REKLAMA
Znacząco powiększył się udział w rynku klientów instytucjonalnych czyli firm. Otóż na koniec października kupili oni ponad 60% wszystkich sprzedanych aut. Możliwość odpisu pełnej wartości podatku VAT spowodowała duże zainteresowanie samochodami z ciężarową homologacją, które stanowiły 54% wszystkich samochodów zakupionych przez przedsiębiorców.
Ponad 57% samochodów zakupionych przez przedsiębiorców sfinansowały firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego. Prawie 36% aut przedsiębiorcy kupili za gotówkę lub sfinansowali kredytem.
W przypadku klientów indywidualnych nieco ponad 50% zakupów aut nowych finansowanych jest za pomocą kredytu. Według IBRM Samar, średnio kredyt na nowy samochód pokrywa 45% wartości pojazdu.
Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary
Kolejność na liście marek najpopularniejszych wśród polskich klientów nie uległa większej zmianie. Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda, na drugim miejscu utrzymuje się Volkswagen, a trzecie zajmuje Ford, który wyprzedził Fiata. Na piątej lokacie sklasyfikowana jest Toyota.
REKLAMA
REKLAMA