REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

Dunlop Winter Sport 5
Dunlop Winter Sport 5
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy model opony Dunlop Winter Sport 5, według zapewnień producenta hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i aż o 16% lepiej na lodzie.

Prowadzenie auta na zróżnicowanych zimowych nawierzchniach to zmora niejednego, nawet doświadczonego kierowcy. Odpowiedzią Dunlopa jest nowa opona zimowa Winter Sport 5, które zapewnia znakomitą przyczepność i osiągi, zarówno na mokrych, oblodzonych, jak i zaśnieżonych drogach. Nowa opona jest już dostępna na rynku, a pełen asortyment rozmiarów pojawi się we wrześniu 2015 r.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Winter Sport to piąta w serii wielokrotnie nagradzanych zimowych, sportowych opon Dunlopa. Jej konstrukcję udoskonalono w oparciu o sukces poprzednich generacji, a szczególnie dynamicznej opony Winter Sport 4D. Nową oponę zaprojektowano tak, by pomagała kierowcom radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami na drodze i zimowymi zjawiskami, takimi jak: gołoledź, błoto pośniegowe, lód, topniejący śnieg czy kałuże.

Aby sprostać tym wyzwaniom, ponad czterystu specjalistów w dziedzinie badań i rozwoju przez 24 miesiące prowadziło testy na trzech kontynentach. Ich rezultatem jest najnowsza opona serii Dunlop Winter Sport. Nowe ogumienie wyróżnia się podwyższoną liczbą bloków bieżnika, co zwiększa osiągi opony na nawierzchniach pokrytych śniegiem. Poza tym, ustawione pod kątem lamele w części centralnej zapewniają doskonałą przyczepność boczną na śliskich nawierzchniach. Z kolei pogłębione rowki chronią przed aquaplaningiem, a zoptymalizowana konstrukcja i dystrybucja masy poprawiają efektywność paliwową.

Zobacz też: Co jest ważniejsze w oponie - marka czy typ bieżnika?

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem, Winter Sport 5 hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i o 16% lepiej na lodzie. Ponadto wyróżnia się oporem toczenia obniżonym o 15% i o 4% lepszym przyspieszeniem na śniegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokie parametry nowej opony w zróżnicowanych warunkach zimowych potwierdził także test niemieckiego magazynu „ACE Lenkrad”, przeprowadzony we współpracy z niezależnymi organizacjami motoryzacyjnymi GTÜ i ARBÖ. Dunlop Winter Sport 5 okazał się bezkonkurencyjny pod względem trakcji na śniegu. Ponadto wyróżniał się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoką odpornością na aquaplaning. Dobrze spisywał się także na suchej nawierzchni. To wszystko pozwoliło mu na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu i uzyskanie ogólnej oceny „polecana”.

„Silne opady deszczu czy śniegu i inne ekstremalne zjawiska pogodowe są coraz częstsze w Europie, dlatego doskonała przyczepność jest niezbędna podczas zimowej jazdy. Mamy przyjemność zaoferować oponę, która sprosta tym wyzwaniom i zaoferuje bardzo wysokie osiągi, których oczekują od nas klienci. Winter Sport 5 pasuje do ich szybkiego trybu życia” – powiedział Hans Vrijsen, dyrektor marketingu opon osobowych Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zobacz też: Jak przechowywać nieużywane opony?

Opona Winter Sport 5 spełnia wszelkie zimowe wymogi, o czym świadczy symbol alpejski – trzy szczyty górskie i płatek śniegu. Na rynku będzie dostępna w 46 pozycjach asortymentowych – od 195 do 255, o profilu od 40 do 65 i średnicy obręczy od 15” do 19”.

Wysoką skuteczność i niezawodność produktów Dunlopa doceniła m.in. Akademia Jazdy AMG, wybierając tę markę na oficjalnego oponiarskiego partnera. Tory Driving Academy AMG to dobry poligon doświadczalny dla opon Dunlop, który sprawdza ich wysoką jakość oraz osiągi w trudnych i wymagających warunkach.

Źródło: Materiały prasowe Dunlop

Dunlop Winter Sport 5
Dunlop
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA