REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

Subskrybuj nas na Youtube
Dunlop Winter Sport 5
Dunlop Winter Sport 5
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy model opony Dunlop Winter Sport 5, według zapewnień producenta hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i aż o 16% lepiej na lodzie.

Prowadzenie auta na zróżnicowanych zimowych nawierzchniach to zmora niejednego, nawet doświadczonego kierowcy. Odpowiedzią Dunlopa jest nowa opona zimowa Winter Sport 5, które zapewnia znakomitą przyczepność i osiągi, zarówno na mokrych, oblodzonych, jak i zaśnieżonych drogach. Nowa opona jest już dostępna na rynku, a pełen asortyment rozmiarów pojawi się we wrześniu 2015 r.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Winter Sport to piąta w serii wielokrotnie nagradzanych zimowych, sportowych opon Dunlopa. Jej konstrukcję udoskonalono w oparciu o sukces poprzednich generacji, a szczególnie dynamicznej opony Winter Sport 4D. Nową oponę zaprojektowano tak, by pomagała kierowcom radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami na drodze i zimowymi zjawiskami, takimi jak: gołoledź, błoto pośniegowe, lód, topniejący śnieg czy kałuże.

Aby sprostać tym wyzwaniom, ponad czterystu specjalistów w dziedzinie badań i rozwoju przez 24 miesiące prowadziło testy na trzech kontynentach. Ich rezultatem jest najnowsza opona serii Dunlop Winter Sport. Nowe ogumienie wyróżnia się podwyższoną liczbą bloków bieżnika, co zwiększa osiągi opony na nawierzchniach pokrytych śniegiem. Poza tym, ustawione pod kątem lamele w części centralnej zapewniają doskonałą przyczepność boczną na śliskich nawierzchniach. Z kolei pogłębione rowki chronią przed aquaplaningiem, a zoptymalizowana konstrukcja i dystrybucja masy poprawiają efektywność paliwową.

Zobacz też: Co jest ważniejsze w oponie - marka czy typ bieżnika?

W porównaniu z poprzednim modelem, Winter Sport 5 hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i o 16% lepiej na lodzie. Ponadto wyróżnia się oporem toczenia obniżonym o 15% i o 4% lepszym przyspieszeniem na śniegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wysokie parametry nowej opony w zróżnicowanych warunkach zimowych potwierdził także test niemieckiego magazynu „ACE Lenkrad”, przeprowadzony we współpracy z niezależnymi organizacjami motoryzacyjnymi GTÜ i ARBÖ. Dunlop Winter Sport 5 okazał się bezkonkurencyjny pod względem trakcji na śniegu. Ponadto wyróżniał się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoką odpornością na aquaplaning. Dobrze spisywał się także na suchej nawierzchni. To wszystko pozwoliło mu na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu i uzyskanie ogólnej oceny „polecana”.

„Silne opady deszczu czy śniegu i inne ekstremalne zjawiska pogodowe są coraz częstsze w Europie, dlatego doskonała przyczepność jest niezbędna podczas zimowej jazdy. Mamy przyjemność zaoferować oponę, która sprosta tym wyzwaniom i zaoferuje bardzo wysokie osiągi, których oczekują od nas klienci. Winter Sport 5 pasuje do ich szybkiego trybu życia” – powiedział Hans Vrijsen, dyrektor marketingu opon osobowych Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zobacz też: Jak przechowywać nieużywane opony?

Opona Winter Sport 5 spełnia wszelkie zimowe wymogi, o czym świadczy symbol alpejski – trzy szczyty górskie i płatek śniegu. Na rynku będzie dostępna w 46 pozycjach asortymentowych – od 195 do 255, o profilu od 40 do 65 i średnicy obręczy od 15” do 19”.

Wysoką skuteczność i niezawodność produktów Dunlopa doceniła m.in. Akademia Jazdy AMG, wybierając tę markę na oficjalnego oponiarskiego partnera. Tory Driving Academy AMG to dobry poligon doświadczalny dla opon Dunlop, który sprawdza ich wysoką jakość oraz osiągi w trudnych i wymagających warunkach.

Źródło: Materiały prasowe Dunlop

Dunlop Winter Sport 5
Dunlop
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA