Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5
REKLAMA
REKLAMA
Prowadzenie auta na zróżnicowanych zimowych nawierzchniach to zmora niejednego, nawet doświadczonego kierowcy. Odpowiedzią Dunlopa jest nowa opona zimowa Winter Sport 5, które zapewnia znakomitą przyczepność i osiągi, zarówno na mokrych, oblodzonych, jak i zaśnieżonych drogach. Nowa opona jest już dostępna na rynku, a pełen asortyment rozmiarów pojawi się we wrześniu 2015 r.
REKLAMA
REKLAMA
Nowa Winter Sport to piąta w serii wielokrotnie nagradzanych zimowych, sportowych opon Dunlopa. Jej konstrukcję udoskonalono w oparciu o sukces poprzednich generacji, a szczególnie dynamicznej opony Winter Sport 4D. Nową oponę zaprojektowano tak, by pomagała kierowcom radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami na drodze i zimowymi zjawiskami, takimi jak: gołoledź, błoto pośniegowe, lód, topniejący śnieg czy kałuże.
Aby sprostać tym wyzwaniom, ponad czterystu specjalistów w dziedzinie badań i rozwoju przez 24 miesiące prowadziło testy na trzech kontynentach. Ich rezultatem jest najnowsza opona serii Dunlop Winter Sport. Nowe ogumienie wyróżnia się podwyższoną liczbą bloków bieżnika, co zwiększa osiągi opony na nawierzchniach pokrytych śniegiem. Poza tym, ustawione pod kątem lamele w części centralnej zapewniają doskonałą przyczepność boczną na śliskich nawierzchniach. Z kolei pogłębione rowki chronią przed aquaplaningiem, a zoptymalizowana konstrukcja i dystrybucja masy poprawiają efektywność paliwową.
Zobacz też: Co jest ważniejsze w oponie - marka czy typ bieżnika?
W porównaniu z poprzednim modelem, Winter Sport 5 hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i o 16% lepiej na lodzie. Ponadto wyróżnia się oporem toczenia obniżonym o 15% i o 4% lepszym przyspieszeniem na śniegu.
REKLAMA
Wysokie parametry nowej opony w zróżnicowanych warunkach zimowych potwierdził także test niemieckiego magazynu „ACE Lenkrad”, przeprowadzony we współpracy z niezależnymi organizacjami motoryzacyjnymi GTÜ i ARBÖ. Dunlop Winter Sport 5 okazał się bezkonkurencyjny pod względem trakcji na śniegu. Ponadto wyróżniał się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoką odpornością na aquaplaning. Dobrze spisywał się także na suchej nawierzchni. To wszystko pozwoliło mu na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu i uzyskanie ogólnej oceny „polecana”.
„Silne opady deszczu czy śniegu i inne ekstremalne zjawiska pogodowe są coraz częstsze w Europie, dlatego doskonała przyczepność jest niezbędna podczas zimowej jazdy. Mamy przyjemność zaoferować oponę, która sprosta tym wyzwaniom i zaoferuje bardzo wysokie osiągi, których oczekują od nas klienci. Winter Sport 5 pasuje do ich szybkiego trybu życia” – powiedział Hans Vrijsen, dyrektor marketingu opon osobowych Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Zobacz też: Jak przechowywać nieużywane opony?
Opona Winter Sport 5 spełnia wszelkie zimowe wymogi, o czym świadczy symbol alpejski – trzy szczyty górskie i płatek śniegu. Na rynku będzie dostępna w 46 pozycjach asortymentowych – od 195 do 255, o profilu od 40 do 65 i średnicy obręczy od 15” do 19”.
Wysoką skuteczność i niezawodność produktów Dunlopa doceniła m.in. Akademia Jazdy AMG, wybierając tę markę na oficjalnego oponiarskiego partnera. Tory Driving Academy AMG to dobry poligon doświadczalny dla opon Dunlop, który sprawdza ich wysoką jakość oraz osiągi w trudnych i wymagających warunkach.
Źródło: Materiały prasowe Dunlop
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.