REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KIA Cee'd po liftingu: nowy wygląd i silniki z turbo

KIA Cee'd 2016
KIA Cee'd 2016
Kia

REKLAMA

REKLAMA

KIA Cee'd po faceliftingu zyskała nowy wygląd nadwozia i wnętrza. Zmiany objęły także podwozie auta oraz systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Najważniejsza modyfikacje poczyniono jednak w obrębie gamy silnikowej, do której dołączył nowy silnik z turbodoładowaniem.

KIA Cee'd po liftingu: zmiany w wyglądzie

Zmodernizowana Kia cee’d zachowuje wyrazisty i elegancki styl aktualnego modelu– dodając szereg zmian wizualnych z myślą o unowocześnieniu wizerunku. Utrzymany został tak popularny wśród europejskich klientów markowy gril Kia w kształcie ‘tygrysiego nosa’, wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla, nawiązujący do innych form i kształtów przedniej sekcji samochodu. Podobny zakres zmian odniesiono do tylnej części pojazdu, której wizualną objętość i solidność powiększa nowy kształt zderzaka z nadającymi sportowego akcentu odblaskami. Wyrafinowania stylistycznego nowego modelu dopełniają lampy tylne wykonane w technologii LED, uwydatniające „świetlną sygnaturę” ceed’a po zmroku. Dla całej gamy modelowej dostępne są stylowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.

REKLAMA

KIA Cee'd po liftingu: wnętrze

REKLAMA

Założeniem niewielkich lecz zauważalnych zmian stylistycznych w kabinie Kia cee’d było dopełnienie bezpretensjonalnej elegancji wystroju wnętrza. Subtelne detale budują aurę nowoczesności, choć zasadniczy układ kabiny pozostaje niezmieniony.

Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna, wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem „fortepianowym”. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji.

Zobacz też: Nowa Toyota Auris w cenie starej! Od lipca w sprzedaży!

W wersjach cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym modyfikacje wnętrza mają na celu wyższą skuteczność tłumienia hałasów, drgań i wibracji. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące, a celem ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KIA Cee'd po liftingu: nowe silniki z turbo

REKLAMA

Oferta restylizowanej Kia cee’d obejmuje szerszą niż poprzednio gamę jednostek napędowych, a wszystkie z nich spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego, który przewiduje ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz sprawności reagowania na pedał przyspieszenia.

Nowa jednostka T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy. Za priorytety dla procesu rozwojowego uznano szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – zgodnie z ekologiczną strategią downsizingu jednostek napędowych.

Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona 120 konna wersja, wytwarzająca moment obrotowy 172 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500-4000 obr/min, co stanowi o niezwykłej wprost elastyczności w różnych warunkach jazdy. Oczekiwane pod koniec br. oficjalne wyniki homologacji wskazują wstępnie, iż silnik ten odznaczać się będzie najniższą emisją CO2 wśród dotychczas produkowanych jednostek napędowych Kia.

Zobacz też: VW Golf Variant: Alltrack, GTD oraz wersja R już w cennikach

Napędzany silnikiem Diesla cee’d pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102 g/km lub nawet 94 g/km z systemem Kia ISG (Idle Stop & Go).

Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia w większości warunków jazdy.

Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularnego Diesla 1.4 CRDi – wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.

KIA Cee'd po liftingu: siedmiostopniowa, dwusprzegłowa skrzynia biegów

Zmodernizowana Kia cee’d pochwalić się może kolejną nową technologią użytkową w postaci siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni DCT. Nowa skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’ z konwertorem momentu obrotowego.

Podobnie jak silnik 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo-rozwojowym Kia Namyang, z założeniem niskiego zużycia paliwa mimo sportowej dynamiki osiągów w trybie manualnym – albo komfortowo płynnego działania w trybie automatycznym.

Dla kierowcy samochodu wyposażonego w nową skrzynię DCT oznaczać to będzie możliwość szybszej niż w przypadku tradycyjnego ‘automatu’ zmiany przełożeń, a także odczuwalne oszczędności kosztów eksploatacji pojazdu.

Współpracujący z nową skrzynią DCT silnik 1.6 CRDi emituje zaledwie 109 g CO2 na kilometr – w porównaniu ze 145 g/km dla poprzedniego silnika współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Dla nabywców gamy modelowej Kia cee’d dostępna będzie wciąż sześciostopniowa ‘zwykła’ przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT – w parze z silnikiem 1.6 GDI.

KIA Cee'd po liftingu: podniesiony komfort jazdy

W ramach modernizacji samochodu Kia cee’d, dążąc do podwyższenia komfortu jazdy i prowadzenia, wprowadzono szereg modyfikacji zespołów podwozia i zawieszenia.  Do nowych ważnych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów. Linearnej i z tego względu przewidywalnej charakterystyce układu kierowniczego sprzyja system wspomagania elektro-mechanicznego, a korekta geometrii kół przednich zwiększa tendencję auto-centrowania. Ponadto, dzięki nowym odbojom kolumn tylnego zawieszenia i kulowym łącznikom drążka stabilizatora udało się zminimalizować drgania przenoszone przez zawieszenie, podnosząc w ten sposób komfort jazdy na gorszych nawierzchniach.

Do poprawy charakterystyki NVH zawieszenia oraz ograniczenia hałasów drogowych przyczynia się także w pewnym stopniu drążony stabilizator przedni (w odróżnieniu od stosowanego poprzednio stabilizatora litego).

KIA Cee'd po liftingu: bezpieczeństwo

Zespół konstruktorów czuwających nad rozwojem Kia cee’d nie szczędził starań, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić wizerunek tego samochodu proponując nowe rozwiązania w zakresie komfortu, wygody użytkowania i szeroko pojętego bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo jazdy Kia traktuje priorytetowo, stąd też cee’d dostępny będzie z opcją SLIF (system odczytu video znaków ograniczenia prędkości z prezentacją na wyświetlaczu w zestawie wskaźników i ekranie nawigacji). W ramach opcji oferowane będą również systemy: BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.

Kierowcy docenią zapewne łatwość parkowania, jaką daje dostępny na wybranych rynkach, ulepszony system SPAS. W Kia cee’d MY 2016 system ten wykorzystuje boczne czujniki ultradźwiękowe, tylne i przednie czujniki parkowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy do identyfikacji odpowiedniego miejsca postoju i samoczynnego zaparkowania – zarówno prostopadle, jak i równolegle. Funkcja „równoległego wyjazdu” pozwala opuścić nawet bardzo ciasne miejsca przy krawężniku.

Zobacz też: Fiat Aegea: tania limuzyna z Włoch

Nowa Kia cee’d wyposażona jest także w najnowszej generacji system nawigacji audio-wizualnej (AVN) o nowej grafice dla 7-calowego ekranu w konsoli centralnej. Do nowości należy także zaawansowany system informacyjny Kia Connected Services firmy TomTom, podający aktualności ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia o radarach kontroli prędkości, lokalizację pobliskich firm i usług (TomTom Places) oraz prognozy pogodowe. System Kia Connected Services dostępny będzie w gamie cee’da po wprowadzeniu specyfikacji GT Line na rynkach Europy w IV kwartale 2015.

KIA Cee'd po liftingu: seria GT

Główne modyfikacje modeli wyczynowych Kia cee’d GT i pro_cee’d GT dotyczą układu napędowego w celu podwyższenia dynamiki jazdy. W efekcie wprowadzonych zmian GT utrzymuje swą pozycję wśród najbardziej fascynujących i udanych stylistycznie samochodów segmentu C klasy ‘hot hatch’.

Modele GT zachowują cechy wizualnej agresji, odróżniające je od standardowej gamy cee’d, m.in. stylowe ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej oraz sportową linię nadwozia. Dla cee’da GT MY 2016 dostępne są teraz nowego wzoru felgi 18-calowe.

Przechodząc do wnętrza zauważyć można nową, spłaszczoną od dołu kierownicę z niewielkim logo GT i wklęsłą piastą, a czarny przycisk start/stop ze „zwykłego” cee’da zastąpiony został przyciskiem aluminiowym. Akcenty chromowe pojawiły się wokół klawiszy elektrycznie sterowanych okien na podłokietnikach drzwiowych. W kombinacji z seryjnymi, zamszowymi fotelami RECARO pozwala to jeszcze dobitniej wyróżnić serię GT wśród całej gamy modelowej.

Modele GT wyposażone są w elektroniczny generator dźwięku, którego aktywacja następuje po wciśnięciu przycisku ‘GT Mode’ na kierownicy. Syntezując brzmienie 1,6-litrowego silnika T-GDI „na obrotach” w kabinie, generator tworzy nowy element doznań kierowcy, przybliżając niejako wyczynowy charakter samochodu. Po wyłączeniu GT Mode, generowany jest przyciszony i złagodzony ton silnika.

Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym i szybkości reakcji silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm, przy emisji CO2 obniżonej nieznacznie do 170 g/km.

Zobacz też: Nowe Audi A4 już jest!

Konstruktorzy Kia nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na fading. Droga hamowania 100-0 km/h nowej Kii cee’d GT skróciła się z 36,4 do zaledwie 35 metrów.

KIA Cee'd po liftingu: premiera w salonach

Zmodernizowana Kia cee’d MY 2016 trafi do polskich salonów w wrześniu. Auto objęte będzie oczywiście 7-letnią/150.000-kilometrową, seryjną gwarancją fabryczną producenta.

Zaprojektowana w Europie i obecna na tym obszarze od grudnia 2006 roku, gama samochodów Kia cee’d produkowana jest w fabryce Kia Żylina na Słowacji i pozostaje jednym z bestsellerów marki, notując sprzedaż ponad 75.000 sztuk w krajach Europy na przestrzeni roku 2014.

W maju 2015 Kia wyprodukowała milionowy egzemplarz cee’da, stanowiący swoisty kamień milowy od czasu premiery tego modelu na rynkach europejskich przed dziewięciu laty.

Źródło: materiały prasowe KIA

KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA