REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KIA Cee'd po liftingu: nowy wygląd i silniki z turbo

Subskrybuj nas na Youtube
KIA Cee'd 2016
KIA Cee'd 2016
Kia

REKLAMA

REKLAMA

KIA Cee'd po faceliftingu zyskała nowy wygląd nadwozia i wnętrza. Zmiany objęły także podwozie auta oraz systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Najważniejsza modyfikacje poczyniono jednak w obrębie gamy silnikowej, do której dołączył nowy silnik z turbodoładowaniem.

KIA Cee'd po liftingu: zmiany w wyglądzie

Zmodernizowana Kia cee’d zachowuje wyrazisty i elegancki styl aktualnego modelu– dodając szereg zmian wizualnych z myślą o unowocześnieniu wizerunku. Utrzymany został tak popularny wśród europejskich klientów markowy gril Kia w kształcie ‘tygrysiego nosa’, wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla, nawiązujący do innych form i kształtów przedniej sekcji samochodu. Podobny zakres zmian odniesiono do tylnej części pojazdu, której wizualną objętość i solidność powiększa nowy kształt zderzaka z nadającymi sportowego akcentu odblaskami. Wyrafinowania stylistycznego nowego modelu dopełniają lampy tylne wykonane w technologii LED, uwydatniające „świetlną sygnaturę” ceed’a po zmroku. Dla całej gamy modelowej dostępne są stylowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.

REKLAMA

KIA Cee'd po liftingu: wnętrze

REKLAMA

Założeniem niewielkich lecz zauważalnych zmian stylistycznych w kabinie Kia cee’d było dopełnienie bezpretensjonalnej elegancji wystroju wnętrza. Subtelne detale budują aurę nowoczesności, choć zasadniczy układ kabiny pozostaje niezmieniony.

Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna, wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem „fortepianowym”. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji.

Zobacz też: Nowa Toyota Auris w cenie starej! Od lipca w sprzedaży!

W wersjach cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym modyfikacje wnętrza mają na celu wyższą skuteczność tłumienia hałasów, drgań i wibracji. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące, a celem ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KIA Cee'd po liftingu: nowe silniki z turbo

REKLAMA

Oferta restylizowanej Kia cee’d obejmuje szerszą niż poprzednio gamę jednostek napędowych, a wszystkie z nich spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego, który przewiduje ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz sprawności reagowania na pedał przyspieszenia.

Nowa jednostka T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy. Za priorytety dla procesu rozwojowego uznano szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – zgodnie z ekologiczną strategią downsizingu jednostek napędowych.

Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona 120 konna wersja, wytwarzająca moment obrotowy 172 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500-4000 obr/min, co stanowi o niezwykłej wprost elastyczności w różnych warunkach jazdy. Oczekiwane pod koniec br. oficjalne wyniki homologacji wskazują wstępnie, iż silnik ten odznaczać się będzie najniższą emisją CO2 wśród dotychczas produkowanych jednostek napędowych Kia.

Zobacz też: VW Golf Variant: Alltrack, GTD oraz wersja R już w cennikach

Napędzany silnikiem Diesla cee’d pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102 g/km lub nawet 94 g/km z systemem Kia ISG (Idle Stop & Go).

Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia w większości warunków jazdy.

Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularnego Diesla 1.4 CRDi – wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.

KIA Cee'd po liftingu: siedmiostopniowa, dwusprzegłowa skrzynia biegów

Zmodernizowana Kia cee’d pochwalić się może kolejną nową technologią użytkową w postaci siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni DCT. Nowa skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’ z konwertorem momentu obrotowego.

Podobnie jak silnik 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo-rozwojowym Kia Namyang, z założeniem niskiego zużycia paliwa mimo sportowej dynamiki osiągów w trybie manualnym – albo komfortowo płynnego działania w trybie automatycznym.

Dla kierowcy samochodu wyposażonego w nową skrzynię DCT oznaczać to będzie możliwość szybszej niż w przypadku tradycyjnego ‘automatu’ zmiany przełożeń, a także odczuwalne oszczędności kosztów eksploatacji pojazdu.

Współpracujący z nową skrzynią DCT silnik 1.6 CRDi emituje zaledwie 109 g CO2 na kilometr – w porównaniu ze 145 g/km dla poprzedniego silnika współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Dla nabywców gamy modelowej Kia cee’d dostępna będzie wciąż sześciostopniowa ‘zwykła’ przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT – w parze z silnikiem 1.6 GDI.

KIA Cee'd po liftingu: podniesiony komfort jazdy

W ramach modernizacji samochodu Kia cee’d, dążąc do podwyższenia komfortu jazdy i prowadzenia, wprowadzono szereg modyfikacji zespołów podwozia i zawieszenia.  Do nowych ważnych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów. Linearnej i z tego względu przewidywalnej charakterystyce układu kierowniczego sprzyja system wspomagania elektro-mechanicznego, a korekta geometrii kół przednich zwiększa tendencję auto-centrowania. Ponadto, dzięki nowym odbojom kolumn tylnego zawieszenia i kulowym łącznikom drążka stabilizatora udało się zminimalizować drgania przenoszone przez zawieszenie, podnosząc w ten sposób komfort jazdy na gorszych nawierzchniach.

Do poprawy charakterystyki NVH zawieszenia oraz ograniczenia hałasów drogowych przyczynia się także w pewnym stopniu drążony stabilizator przedni (w odróżnieniu od stosowanego poprzednio stabilizatora litego).

KIA Cee'd po liftingu: bezpieczeństwo

Zespół konstruktorów czuwających nad rozwojem Kia cee’d nie szczędził starań, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić wizerunek tego samochodu proponując nowe rozwiązania w zakresie komfortu, wygody użytkowania i szeroko pojętego bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo jazdy Kia traktuje priorytetowo, stąd też cee’d dostępny będzie z opcją SLIF (system odczytu video znaków ograniczenia prędkości z prezentacją na wyświetlaczu w zestawie wskaźników i ekranie nawigacji). W ramach opcji oferowane będą również systemy: BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.

Kierowcy docenią zapewne łatwość parkowania, jaką daje dostępny na wybranych rynkach, ulepszony system SPAS. W Kia cee’d MY 2016 system ten wykorzystuje boczne czujniki ultradźwiękowe, tylne i przednie czujniki parkowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy do identyfikacji odpowiedniego miejsca postoju i samoczynnego zaparkowania – zarówno prostopadle, jak i równolegle. Funkcja „równoległego wyjazdu” pozwala opuścić nawet bardzo ciasne miejsca przy krawężniku.

Zobacz też: Fiat Aegea: tania limuzyna z Włoch

Nowa Kia cee’d wyposażona jest także w najnowszej generacji system nawigacji audio-wizualnej (AVN) o nowej grafice dla 7-calowego ekranu w konsoli centralnej. Do nowości należy także zaawansowany system informacyjny Kia Connected Services firmy TomTom, podający aktualności ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia o radarach kontroli prędkości, lokalizację pobliskich firm i usług (TomTom Places) oraz prognozy pogodowe. System Kia Connected Services dostępny będzie w gamie cee’da po wprowadzeniu specyfikacji GT Line na rynkach Europy w IV kwartale 2015.

KIA Cee'd po liftingu: seria GT

Główne modyfikacje modeli wyczynowych Kia cee’d GT i pro_cee’d GT dotyczą układu napędowego w celu podwyższenia dynamiki jazdy. W efekcie wprowadzonych zmian GT utrzymuje swą pozycję wśród najbardziej fascynujących i udanych stylistycznie samochodów segmentu C klasy ‘hot hatch’.

Modele GT zachowują cechy wizualnej agresji, odróżniające je od standardowej gamy cee’d, m.in. stylowe ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej oraz sportową linię nadwozia. Dla cee’da GT MY 2016 dostępne są teraz nowego wzoru felgi 18-calowe.

Przechodząc do wnętrza zauważyć można nową, spłaszczoną od dołu kierownicę z niewielkim logo GT i wklęsłą piastą, a czarny przycisk start/stop ze „zwykłego” cee’da zastąpiony został przyciskiem aluminiowym. Akcenty chromowe pojawiły się wokół klawiszy elektrycznie sterowanych okien na podłokietnikach drzwiowych. W kombinacji z seryjnymi, zamszowymi fotelami RECARO pozwala to jeszcze dobitniej wyróżnić serię GT wśród całej gamy modelowej.

Modele GT wyposażone są w elektroniczny generator dźwięku, którego aktywacja następuje po wciśnięciu przycisku ‘GT Mode’ na kierownicy. Syntezując brzmienie 1,6-litrowego silnika T-GDI „na obrotach” w kabinie, generator tworzy nowy element doznań kierowcy, przybliżając niejako wyczynowy charakter samochodu. Po wyłączeniu GT Mode, generowany jest przyciszony i złagodzony ton silnika.

Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym i szybkości reakcji silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm, przy emisji CO2 obniżonej nieznacznie do 170 g/km.

Zobacz też: Nowe Audi A4 już jest!

Konstruktorzy Kia nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na fading. Droga hamowania 100-0 km/h nowej Kii cee’d GT skróciła się z 36,4 do zaledwie 35 metrów.

KIA Cee'd po liftingu: premiera w salonach

Zmodernizowana Kia cee’d MY 2016 trafi do polskich salonów w wrześniu. Auto objęte będzie oczywiście 7-letnią/150.000-kilometrową, seryjną gwarancją fabryczną producenta.

Zaprojektowana w Europie i obecna na tym obszarze od grudnia 2006 roku, gama samochodów Kia cee’d produkowana jest w fabryce Kia Żylina na Słowacji i pozostaje jednym z bestsellerów marki, notując sprzedaż ponad 75.000 sztuk w krajach Europy na przestrzeni roku 2014.

W maju 2015 Kia wyprodukowała milionowy egzemplarz cee’da, stanowiący swoisty kamień milowy od czasu premiery tego modelu na rynkach europejskich przed dziewięciu laty.

Źródło: materiały prasowe KIA

KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
KIA Cee'd 2016
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA