REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak polski rynek przyjął nowe Volvo XC90?

Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC90 to niezwykle zaawansowany technicznie model szwedzkiej marki, w który koncern zainwestował 11 miliardów dolarów. Jakie są pierwsze wrażenie osób zainteresowanych jego zakupem?

Nowe Volvo XC90

Minęło już kilka tygodni, od kiedy pierwsze egzemplarze nowego Volvo XC90 pojawiły się w polskich salonach. Zainteresowanie potencjalnych nabywców jest ogromne, a pierwsze XC90 jeżdżące po rodzimych jezdniach wzbudziły jeszcze większe zaciekawienie Polaków. To samochód wyjątkowy – sprawdzający się w każdej okazji.

REKLAMA

Auto znakomicie prezentuje się zarówno w scenerii miejskiej podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i sytuacjach wymagających od samochodu znacznie więcej np. podczas ślubów, oficjalnych imprez czy konferencji biznesowych. We wszystkich tych sytuacjach XC90 okazuje się być znakomitym wyborem.

Wygląd

13 czerwca miało miejsce wyjątkowe wydarzenie w historii Szwecji – królewski ślub Księcia Karola Filipa z Sofią Hellqvist. Tak niezwykła okazja wymagała odpowiedniej oprawy, a jej kluczową częścią było 35 samochodów Volvo XC90 D5 AWD w kolorze Luminous Sand, z jasną skórzaną tapicerką. Auta te służyły jako zaplecze transportowe królewskiej pary, dzięki którym goście dotarli bezpiecznie i szykownie na miejsce ceremonii. W przeszłości szwedzki producent niejednokrotnie dostarczał swoje auta na potrzeby oficjalnych uroczystości państwowych oraz królewskich, m.in. 50 białych modeli S80 oraz XC60, które wykorzystano podczas chrzcin księżniczki Estelle w 2012 r.

Pewność na co dzień

Nowe XC90 to nie tylko samochód, który doskonale wpisuje się w scenerię podniosłych uroczystości, to także znakomite auto do jazdy na co dzień. Tradycyjnie dla Volvo auto zostało stworzone od podstaw z myślą o bezpieczeństwie podróżujących. Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Konstruktorzy XC90, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe, które będzie wyposażeniem standardowym. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mini błyszczące chromem! Nowa wersja

Drugą rewolucją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach. To unikalne rozwiązania, dzięki którym osoby wsiadające do najnowszego szwedzkiego flagowca czują przyjemne poczucie bezpieczeństwa i pewność, że cali i zdrowi dotrą do końcowej destynacji.

Technologia

Ciepłe słowa na temat użytkowania nowego XC90 daje się tez słyszeć ze środowiska związanego z technologią. Znajdziemy tu opracowany przy wsparciu Apple system Sensus, który za pomocą dotykowego wyświetlacza, pokręteł czy też głosowego systemu kontroli oferuje możliwość współpracy w chmurze w wieloma aplikacjami i usługami. Całość wspomagana jest przez aplikację o nazwie Volvo On Call, pozwalającą na bezprzewodowy dostęp do podstawowych funkcji samochodu i sterowanie nimi za pomocą smartfona. Używając własnego telefonu możemy zdalnie włączyć ogrzewanie, sprawdzić lokalizację pojazdu albo przesłać punkty docelowe trasy bezpośredni do systemu nawigacyjnego auta.

Wszechstronne możliwości XC90

Volvo XC90 jest SUV-em, który niczego nie udaje. Nie próbuje nawiązywać linią dachu do nadwozia coupe. Jego zawieszenie zaprojektowano z myślą o komforcie, a nie o biciu rekordów na torze. Volvo XC90 to samochód, którym możemy udać się z całą rodziną na wakacje, wieczorem pojechać na koncert do filharmonii, a w weekend udać się nim na pole golfowe lub do aeroklubu. I to właśnie z aeroklubu i lotniska w Pruszczu Gdańskim pochodzą zdjęcia załączone do tej informacji prasowej.

Źródło: materiały prasowe Volvo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA