REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke NISMO RS w polskiej sprzedaży

Nissan Juke NISMO RS
Nissan Juke NISMO RS
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

W zeszłym roku Nissan Juke przeszedł modernizację. Zmiany nie ominęły także wersji NISMO, która po faceliftingu otrzymała przyrostek RS, mocniejszy silnik oraz możliwość wybrania konfiguracji wyłącznie z przednim napędem. Jakie dokładnie zmiany zaszły w hothatchu Nissana?

Nissan Juke NISMO RS po faceliftingu

Nadszedł czas na najbardziej sportowego Nissana Juke w historii tego modelu. Dzięki lepszym osiągom, bardziej sportowo zestrojonemu zawieszeniu, mocniejszym hamulcom oraz dodatkowemu wyposażeniu, nowy Juke NISMO RS jest jeszcze bardziej ekstremalną i bezkompromisową wersją wielokrotnie nagradzanego kompaktowego crossovera Nissana.

REKLAMA

REKLAMA

NISMO, jako część DNA Nissana, oferuje zbiór najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych marki. Historia NISMO sięga lat 30. XX wieku, kiedy to grupa niezależnych inżynierów zafascynowanych sportem samochodowym w czasie wolnym od pracy zbudowała samochód wyścigowy na bazie zwykłego auta osobowego. Od tego czasu NISMO podejmuje wyzwania i z sukcesem rywalizuje z najbardziej renomowanymi markami na świecie (czego przykładem jest zwycięstwo Nissana GT-R NISMO GT3 w Mistrzostwach Świata GT1 FIA). W 2015 r. Nissan wystawi do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA swoją nową broń, GT-R LM NISMO. Będzie to powrót marki do prestiżowej klasy LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu w Le Mans. LM P1 to obecnie najbardziej ekstremalne wyścigowe samochody sportowe, więc Nissan i NISMO nie mogły stracić okazji do stworzenia kolejnych innowacji na najwyższym poziomie. Bez względu na to, czy dotyczy to auta drogowego, czy profesjonalnego bolidu wyścigowego, emblemat NISMO na nadwoziu jest zawsze gwarancją niezwykłych wrażeń, wyczynowych osiągów i znakomitego wzornictwa.

Jak każdy model NISMO, również Juke NISMO RS pełnymi garściami czerpie z przełomowych rozwiązań stylistycznych, aerodynamicznych i konstrukcyjnych stosowanych w wyścigach samochodowych, oferując prawdziwie sportowe osiągi i właściwości jezdne w aucie przeznaczonym do eksploatacji na drogach publicznych.

Juke NISMO RS wyposażony jest w benzynowy silnik 1.6 DIG-T rozwijający moc 218 KM (160 kW). W odmianie z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów jednostka opracowana z wykorzystaniem ogromnego doświadczenia NISMO w światowym sporcie samochodowym generuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (30 Nm więcej w porównaniu z poprzednim modelem - Juke NISMO). W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD na przedniej, napędzanej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W egzemplarzach z napędem na cztery koła w standardzie oferowany jest zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego - Torque Vectoring System. Moment obrotowy o wartości 250 Nm przenoszony jest na nawierzchnię za pomocą przekładni Xtronic. Pojazdy ze skrzynią Xtronic są standardowo wyposażone w zamontowane przy kierownicy łopatki służące do sterowania skrzynią podczas jej pracy w ośmiostopniowym trybie manualnym.

Pozostałe udoskonalenia Nissana Juke NISMO RS, towarzyszące silnikowi o zwiększonych osiągach, to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, jeszcze bardziej poprawiające jego sztywność skrętną, oraz mocniejsze hamulce z większym tarczami w porównaniu z poprzednim modelem Juke NISMO. Dopełnieniem podrasowanej dynamiki są zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.

Cena podstawowej wersji Nissana Juke NISMO RS (z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) na rynku polskim to 104 100 zł. Cena ta zawiera lakier metalizowany, który w tym modelu oferowany jest jako wyposażenie standardowe (do wyboru jest biały perłowy, srebrny oraz czarny). Wyposażenie dodatkowe, dostępne za dopłatą, to sportowe fotele Recaro oraz pakiet technologiczny, zawierający reflektory ksenonowe, system kamer 360° oraz zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA