REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke NISMO RS w polskiej sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Nissan Juke NISMO RS
Nissan Juke NISMO RS
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

W zeszłym roku Nissan Juke przeszedł modernizację. Zmiany nie ominęły także wersji NISMO, która po faceliftingu otrzymała przyrostek RS, mocniejszy silnik oraz możliwość wybrania konfiguracji wyłącznie z przednim napędem. Jakie dokładnie zmiany zaszły w hothatchu Nissana?

Nissan Juke NISMO RS po faceliftingu

Nadszedł czas na najbardziej sportowego Nissana Juke w historii tego modelu. Dzięki lepszym osiągom, bardziej sportowo zestrojonemu zawieszeniu, mocniejszym hamulcom oraz dodatkowemu wyposażeniu, nowy Juke NISMO RS jest jeszcze bardziej ekstremalną i bezkompromisową wersją wielokrotnie nagradzanego kompaktowego crossovera Nissana.

REKLAMA

REKLAMA

NISMO, jako część DNA Nissana, oferuje zbiór najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych marki. Historia NISMO sięga lat 30. XX wieku, kiedy to grupa niezależnych inżynierów zafascynowanych sportem samochodowym w czasie wolnym od pracy zbudowała samochód wyścigowy na bazie zwykłego auta osobowego. Od tego czasu NISMO podejmuje wyzwania i z sukcesem rywalizuje z najbardziej renomowanymi markami na świecie (czego przykładem jest zwycięstwo Nissana GT-R NISMO GT3 w Mistrzostwach Świata GT1 FIA). W 2015 r. Nissan wystawi do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA swoją nową broń, GT-R LM NISMO. Będzie to powrót marki do prestiżowej klasy LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu w Le Mans. LM P1 to obecnie najbardziej ekstremalne wyścigowe samochody sportowe, więc Nissan i NISMO nie mogły stracić okazji do stworzenia kolejnych innowacji na najwyższym poziomie. Bez względu na to, czy dotyczy to auta drogowego, czy profesjonalnego bolidu wyścigowego, emblemat NISMO na nadwoziu jest zawsze gwarancją niezwykłych wrażeń, wyczynowych osiągów i znakomitego wzornictwa.

Jak każdy model NISMO, również Juke NISMO RS pełnymi garściami czerpie z przełomowych rozwiązań stylistycznych, aerodynamicznych i konstrukcyjnych stosowanych w wyścigach samochodowych, oferując prawdziwie sportowe osiągi i właściwości jezdne w aucie przeznaczonym do eksploatacji na drogach publicznych.

REKLAMA

Juke NISMO RS wyposażony jest w benzynowy silnik 1.6 DIG-T rozwijający moc 218 KM (160 kW). W odmianie z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów jednostka opracowana z wykorzystaniem ogromnego doświadczenia NISMO w światowym sporcie samochodowym generuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (30 Nm więcej w porównaniu z poprzednim modelem - Juke NISMO). W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD na przedniej, napędzanej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W egzemplarzach z napędem na cztery koła w standardzie oferowany jest zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego - Torque Vectoring System. Moment obrotowy o wartości 250 Nm przenoszony jest na nawierzchnię za pomocą przekładni Xtronic. Pojazdy ze skrzynią Xtronic są standardowo wyposażone w zamontowane przy kierownicy łopatki służące do sterowania skrzynią podczas jej pracy w ośmiostopniowym trybie manualnym.

Pozostałe udoskonalenia Nissana Juke NISMO RS, towarzyszące silnikowi o zwiększonych osiągach, to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, jeszcze bardziej poprawiające jego sztywność skrętną, oraz mocniejsze hamulce z większym tarczami w porównaniu z poprzednim modelem Juke NISMO. Dopełnieniem podrasowanej dynamiki są zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.

Cena podstawowej wersji Nissana Juke NISMO RS (z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) na rynku polskim to 104 100 zł. Cena ta zawiera lakier metalizowany, który w tym modelu oferowany jest jako wyposażenie standardowe (do wyboru jest biały perłowy, srebrny oraz czarny). Wyposażenie dodatkowe, dostępne za dopłatą, to sportowe fotele Recaro oraz pakiet technologiczny, zawierający reflektory ksenonowe, system kamer 360° oraz zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Nissan Juke NISMO RS
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA