REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V60 Cross Country - uterenowione kombi

Volvo V60 Cross Country
Volvo V60 Cross Country
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo wprowadza do oferty nową wersję V60 Cross Country. Zwiększony prześwit, osłony podwozia oraz plastikowe nakładki na nadkolach to główne wyróżniki tej wersji. Co jeszcze kryje najnowsze, uterenowione kombi od Volvo?

V60 Cross Country – terenowe kombi?

Do portfolio szwedzkiej marki dołączy kolejny uterenowiony model. Na targach LA Motor Show 2014 po raz pierwszy zostanie pokazane Volvo V60 Cross Country. Na rynku amerykańskim sprzedaż ruszy tuż po premierze, w Europie zobaczymy go w maju przyszłego roku.

REKLAMA

Volvo ogłosiło, że rodzina samochodów Cross Country poszerzy się o kolejny model. Tym razem szwedzka marka zdecydowała się na stworzenie uterenowionego kombi, które poradzi sobie w każdych warunkach. Auto będzie można po raz pierwszy oficjalnie obejrzeć podczas targów motoryzacyjnych, które rozpoczną się 18 listopada w Los Angeles.

Skandynawskie dziedzictwo

REKLAMA

Modele Cross Country mają za sobą długą i szacowną tradycję. Volvo było pierwszą marką premium, która zdecydowała się na wzbogacenie swojej oferty o uterenowione wersje swoich samochodów. Pierwszym tego typu autem było kombi Volvo V70 Cross Country, które swoją premierą w 1997 r. rozpoczęło nowy rozdział w historii motoryzacji, kontynuowany do dzisiaj przez wiele marek samochodowych. Z czasem model przemianowano na XC70, ale teraz firma wraca do pierwotnej nazwy. Następca XC70 ma się nazywać V90 Cross Country.

Debiut V60 Cross Country jest rozbudowaniem segmentu uterenowionych kombi, w którym szwedzka marka świetnie się odnajduje. Europejczycy coraz chętniej wyjeżdżają poza miasto, opuszczając utwardzone drogi. Od lat na całym świecie obserwowany jest również trend do zwiększonego zainteresowania autami typu SUV i crossover.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

V60 Cross Country – prześwit

W porównaniu do zwykłego modelu V60, odmiana Cross Country ma zwiększony prześwit o 65 mm i wynosi on ponad 20 cm. Wzmocniono także zawieszenie, którego wybrane elementy pochodzą z modelu XC70. W aucie zastosowano również układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym przekazywanym na napędzane koła. Nowe V60 Cross Country będzie dostępne z 18- lub 19-calowymi felgami. Wysoki profil opon sprawia, że koła poradzą sobie z wysokimi krawężnikami czy wyboistymi drogami.

Nie tylko w mieście

Oprócz zwiększonego prześwitu w V60 Cross Country znajdziemy więcej rozwiązań, które przydadzą się po opuszczeniu asfaltowych dróg. Przednia i tylna osłona podwozia, boczne listwy ochronne oraz przedłużone błotniki podkreślają uterenowioną naturę tego modelu. Poznamy ją także po zintegrowanym układzie wydechowym i innym wzorze skórzanej tapicerki z brązowym szwem – dostępnymi już z dniem premiery samochodu.

Silniki Volvo V60 Cross Country

Pierwsze V60 Cross Country przeznaczone na rynek amerykański dostępne będą m.in. w wersji T5 AWD: czteronapędowej z pięciocylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 2.5 l i mocy 250 KM. Ta wersja będzie dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Na wszystkich innych rynkach Volvo V60 Cross Country zadebiutuje w pierwszej połowie 2015 r. i zostanie wyposażone także w silniki Diesla. W wersjach z napędem na cztery koła (D4 AWD i D5 AWD) Volvo postawiło na jednostki pięciocylindrowe o pojemności 2.4 l. W opcji będzie także wersja przednionapędowa z nowym dwulitrowym Dieslem z serii Drive-E.

Volvo V60 Cross Country
Volvo
Volvo V60 Cross Country
Volvo
Volvo V60 Cross Country
Volvo
Volvo V60 Cross Country
Volvo
Volvo V60 Cross Country
Volvo
Volvo V60 Cross Country
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA