REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kamera 360 stopni debiutuje w Volvo

Subskrybuj nas na Youtube
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Samochody Volvo zostaną wyposażone w kamerę umożliwiającą rejestrowanie obrazu wokół całego auta. System kamer zostanie oprócz tego wykorzystany do zwiększenia efektywności nowych układów bezpieczeństwa.

Volvo z kamerą 360°

Stworzenie nowej technologii bezpieczeństwa – systemu widoku 360° – to kolejny krok Volvo w kierunku realizacji planu maksymalnej redukcji wypadków drogowych. Szwedzka firma do 2020 r. chce zrealizować swoją wizję, w myśl której samochody Volvo będą tak bezpieczne, że liczba ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się tymi autami zostanie zredukowana do zera.

REKLAMA

REKLAMA

W grudniu dobiegnie końca projekt „Non-Hit Car and Truck”, którego ukoronowaniem jest powstanie technologii czujników nowej generacji zapewniających jednolity widok dookoła całego pojazdu. Nowy system widoku 360° zapewni idealny obraz i pełny komfort jazdy. Projekt jest sumą współpracy pomiędzy Volvo, szwedzkimi uczelniami, instytucjami oraz przemysłem motoryzacyjnym. Wspólny wysiłek skupiony był przede wszystkim na opracowywaniu nowych technologii oraz ulepszaniu tych już istniejących, w celu zmniejszenia ryzyka wypadków zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych.

Volvo: widok 360° wokół samochodu

Jednym z najważniejszych celów tego projektu było stworzenie z szeregu oddzielnych czujników zamontowanych wokół samochodu, jednego spójnego systemu detekcji. Wymagało to skonstruowania scentralizowanej struktury czujników, która pozwalałaby na wydajną wymianę informacji pomiędzy różnymi technologiami – kamerami, radarami, lidarami i GPS. Za sprawą tej struktury, system jest w stanie zapewnić widok 360° dookoła pojazdu i wykryć każdy obiekt potencjalnie zagrażający kierującemu, którego ten samodzielnie nie byłby w stanie dostrzec.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Volvo XC90: systemy bezpieczeństwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Omijanie przeszkody przy użyciu kamery 360

Widok 360° został dodatkowo wzbogacony o system manewrowy, który wykorzystuje oprogramowanie do znalezienia bezkolizyjnego wyjścia z każdej sytuacji, jaka może spotkać nas w trakcie jazdy. System ten nieustannie analizuje sytuację dookoła samochodu, lokalizując wszelkie zagrożenia i może pomóc kierowcy, m.in. poprzez automatyczne hamowanie lub przejęcie kontroli nad autem. W celu zilustrowania jak działają oba systemy stworzono dwa testowe pojazdy. W ramach tego przedsięwzięcia partnerami Volvo są: AB Volvo, ÅF, HiQ, Mecel oraz Chalmers.

Projekt  “Non-Hit Car and Truck”

Projekt “Non-Hit Car and Truck” to wspólne przedsięwzięcie Volvo Cars Corporation oraz jego partnerów, które rozpoczęto we wrześniu 2010 r., a którego finał zaplanowany jest na grudzień 2014 r. Koncepcja ta wspiera wizję 2020 i skupia się na rozwoju technologii mającej na celu redukcję ryzyka wypadków zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych. Projekt jest powiązany z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego SAFER.

Źródło: materiały prasowe Volvo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA