REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC90 zostało oficjalnie zaprezentowane światu. Uwagę zwraca jego zupełnie nowe nadwozie, wnętrze oraz paleta silników obejmująca tylko 4-cylindrowe motory. Co jeszcze ma do zaoferowania swoim nabywcom nowy model?

Nowe Volvo XC90: nadwozie

Nowe Volvo XC90 wyraźnie różni się od swojego poprzednika. Pobieżny rzut oka na nadwozie nowego modelu pozwala zauważyć szereg nowych elementów. Zmodernizowany został logotyp Volvo, którego strzałka wpasowuje się w linię przecinającą z ukosa atrapę chłodnicy. Inną charakterystyczną cechą XC90 są przednie reflektory w kształcie ułożonej poziomo litery T. Tylne światła to kolejne elementy wyglądu, które będą charakterystyczne dla całej gamy nowych samochodów Volvo.

REKLAMA

REKLAMA

Muskularną budowę SUV-a dopełnia szeroki wybór felg w rozmiarze do 22 cali. Znaczącej zmianie uległy wymiary zewnętrzne nowego XC90. 495 cm długości i rozstaw osi 298,4 cm przekłada się na dużą przestrzeń w kabinie. Samochód ma trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Auto ma ponad dwa metry szerokości (201 cm – bez lusterek). Prześwit podwozia wynosi niemal 24 cm, a nawet 28 cm – podczas wolnej jazdy terenowej, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia. Masa pojazdu waha się w przedziale od 2000 do 2030 kg – w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia.

Zobacz też: Siedmioosobowe Volvo XC90

REKLAMA

Nowe Volvo XC90: silniki

Wszystkie jednostki napędowe jakie użyto w nowym Volvo XC90 mają tylko 4 cylindry. Od początku dostępne będą dwa silniki: wysokoprężny D5 AWD 225 KM oraz benzynowy T6 AWD 320 KM. Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszał do 100 km/h w 7,8 sek. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ON na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 sek., a w wersji hybrydowej jeszcze o sekundę mniej. W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Wiele osób z pewnością zainteresuje emisja CO2 na 1 km. Będą to bardzo dobre wyniki jak na ten segment aut: T8 – 60 g CO2/km. D5 – 152 g CO2/km, T6 – 170 g CO2/km.

Zobacz też: Nowe Volvo XC90: systemy bezpieczeństwa

Nowe Volvo XC90: technologia

Nowe Volvo XC90 ma zachwycać nowoczesnymi rozwiązaniami. Zdaniem twórców jest to najbardziej luksusowy model w historii koncernu. Cechy te podkreślać ma m.in. dotykowa konsola centralna, przypominająca table, wyposażona tylko w kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych, kabina wykończona najlepszej jakości miękką skórą i drewnem, wysmakowane detale jak chociażby gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors czy system audio markiBowers & Wilkins, której doświadczenia w obszarze nagłośnienia i akustyki obejmują niemal 50 lat. Co ciekawe ten ostatni składa się z aluminiowych kopułek wysokotonowych, kewlarowych głośników średniotonowych oraz głośników niskotonowych. Uwagę przykuwa również, niespotykany dotąd w kabinach aut, centralny głośnik wysokotonowy poprawiający przestrzenność dźwięku.

Nowe Volvo XC90: cennik

Najtańszym modelem w gamie będzie przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem wyceniony na 239 900 zł. Wersja D5 AWD będzie wymagała stosunkowo niewielkiej dopłaty i zapewne będzie najczęściej wybieraną konfiguracją na wielu europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Najdroższe będą doskonale wyposażone samochody z limitowanej serii First Edition. Powstanie ich tylko 1927 sztuk.
W Polsce XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępny za 408 000 zł.

Źródło: Volvo

Volvo XC90
Volvo
Volvo XC90
Volvo
Volvo XC90
Volvo
Volvo XC90
Volvo
Volvo XC90
Volvo
Volvo XC90
Volvo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA