Nowe Volvo XC90 - zdjęcia i dane techniczne
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Volvo XC90: nadwozie
Nowe Volvo XC90 wyraźnie różni się od swojego poprzednika. Pobieżny rzut oka na nadwozie nowego modelu pozwala zauważyć szereg nowych elementów. Zmodernizowany został logotyp Volvo, którego strzałka wpasowuje się w linię przecinającą z ukosa atrapę chłodnicy. Inną charakterystyczną cechą XC90 są przednie reflektory w kształcie ułożonej poziomo litery T. Tylne światła to kolejne elementy wyglądu, które będą charakterystyczne dla całej gamy nowych samochodów Volvo.
REKLAMA
Muskularną budowę SUV-a dopełnia szeroki wybór felg w rozmiarze do 22 cali. Znaczącej zmianie uległy wymiary zewnętrzne nowego XC90. 495 cm długości i rozstaw osi 298,4 cm przekłada się na dużą przestrzeń w kabinie. Samochód ma trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Auto ma ponad dwa metry szerokości (201 cm – bez lusterek). Prześwit podwozia wynosi niemal 24 cm, a nawet 28 cm – podczas wolnej jazdy terenowej, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia. Masa pojazdu waha się w przedziale od 2000 do 2030 kg – w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia.
Zobacz też: Siedmioosobowe Volvo XC90
Nowe Volvo XC90: silniki
Wszystkie jednostki napędowe jakie użyto w nowym Volvo XC90 mają tylko 4 cylindry. Od początku dostępne będą dwa silniki: wysokoprężny D5 AWD 225 KM oraz benzynowy T6 AWD 320 KM. Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszał do 100 km/h w 7,8 sek. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ON na 100 km.
Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 sek., a w wersji hybrydowej jeszcze o sekundę mniej. W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Wiele osób z pewnością zainteresuje emisja CO2 na 1 km. Będą to bardzo dobre wyniki jak na ten segment aut: T8 – 60 g CO2/km. D5 – 152 g CO2/km, T6 – 170 g CO2/km.
Zobacz też: Nowe Volvo XC90: systemy bezpieczeństwa
Nowe Volvo XC90: technologia
Nowe Volvo XC90 ma zachwycać nowoczesnymi rozwiązaniami. Zdaniem twórców jest to najbardziej luksusowy model w historii koncernu. Cechy te podkreślać ma m.in. dotykowa konsola centralna, przypominająca table, wyposażona tylko w kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych, kabina wykończona najlepszej jakości miękką skórą i drewnem, wysmakowane detale jak chociażby gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors czy system audio markiBowers & Wilkins, której doświadczenia w obszarze nagłośnienia i akustyki obejmują niemal 50 lat. Co ciekawe ten ostatni składa się z aluminiowych kopułek wysokotonowych, kewlarowych głośników średniotonowych oraz głośników niskotonowych. Uwagę przykuwa również, niespotykany dotąd w kabinach aut, centralny głośnik wysokotonowy poprawiający przestrzenność dźwięku.
Nowe Volvo XC90: cennik
Najtańszym modelem w gamie będzie przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem wyceniony na 239 900 zł. Wersja D5 AWD będzie wymagała stosunkowo niewielkiej dopłaty i zapewne będzie najczęściej wybieraną konfiguracją na wielu europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Najdroższe będą doskonale wyposażone samochody z limitowanej serii First Edition. Powstanie ich tylko 1927 sztuk.
W Polsce XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępny za 408 000 zł.
Źródło: Volvo
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.