Nissan 370Z - modernizacja modelu
REKLAMA
REKLAMA
Zmiany stylistyczne i nowy pakiet aerodynamiczny w modelu 370Z NISMO
REKLAMA
Przy okazji modernizacji modelu, konstruktorzy zmodyfikowali przedni zderzak - zastosowano w nim większą atrapę chłodnicy, dodatkowe wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED. Pozostałe modyfikacje obejmują czarne obwódki przednich reflektorów, stosowaną wyłącznie w modelach NISMO czerwoną listwę u podstawy zderzaka, zaprojektowane na nowo nakładki progów bocznych oraz specjalny znaczek NISMO na obudowie bocznych lusterek. Zmodernizowany 370Z NISMO jest wyposażony w 19‑calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi Rays o nowym wzorze.
REKLAMA
W tylnej części samochodu przeprojektowano zderzak oraz spojler. Gruntowna modernizacja pakietu aerodynamicznego modelu 370Z NISMO obejmuje zastosowanie mniejszego tylnego spojlera, który współpracuje z nowym, przednim zderzakiem, zwiększając siłę docisku podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ponadto, według zapewnień producenta, siła ta jest teraz bardziej równomiernie rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, dzięki czemu samochód zachowuje się na drodze w bardziej przewidywalny sposób.
Zobacz też: Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.
Zmiany we wnętrzu 370Z NISMO
W nowym modelu zastosowano fotele Recaro zapewniające wyższy komfort i lepsze podparcie w czasie jazdy. Bazują na uznanej konstrukcji Recaro Sportster, dostosowanej specjalnie do potrzeb sportowego Nissana. Według informacji producenta, każdy szczegół budowy fotela oraz jego umiejscowienie w pojeździe poddano analizie pod kątem zapewnienia idealnej pozycji za kierownicą.
Zastąpienie tradycyjnego stelażu rurowego nową konstrukcją skorupową pozwoliło inżynierom zwiększyć sztywność fotela, przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Dopełnieniem zmian wprowadzonych we wnętrzu jest wykonana z czerwono-czarnej skóry oraz Alcantary tapicerka siedzeń i podobne obszycie kierownicy.
Zobacz też: Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje
Nissan 370Z - dane techniczne
REKLAMA
Nowy 370Z NISMO jest napędzany 344‑konnym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,7l. Jednostka napędowa umożliwia osiągnięcie 100 km/h już po 5,2 sekundy. Podwójny układ wydechowy zapewnia z kolei typowo sportowe wrażenia akustyczne.
Nowy NISMO jest dostępny wyłącznie w wersji coupé z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. W ramach modernizacji wprowadzonych dla roku modelowego 2015, zastosowano w nim również liczne modernizacje układu zawieszenia.
Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.
Modernizacja całej gamy modeli 370Z
Oprócz gruntownej modernizacji flagowego 370Z NISMO, Nissan wprowadził również liczne modyfikacje w pozostałych wersjach 370Z.
W ramach zmian wprowadzono 18-calowe felgi w kolorze Gun Metallic. Są one oferowane jako standardowe wyposażenie modelu podstawowego oraz wersji Pack. Ponadto zastosowano nowe fotele. Skorupowa konstrukcja nowych foteli Spinal sprawia, że są one sztywniejsze, dzięki czemu lepiej podtrzymują ciała podróżujących podczas dynamicznej jazdy. Są one również lżejsze od poprzednich foteli z tradycyjnym stelażem rurowym.
Dopełnieniem szerokiej gamy modyfikacji modelu 370Z jest inaczej zestrojone zawieszenie, które poprawia komfort jazdy i obniża poziom słyszalnego we wnętrzu hałasu. We wszystkich wersjach modelu (w tym NISMO) zastosowano tylne sprężyny oraz amortyzatory o zmienionej charakterystyce pracy oraz lepiej tłumiącą hałas wykładzinę i wyściółkę tylnych nadkoli.
Wysoką dynamikę jazdy zapewnia 328-konny silnik 3.7 V6, który napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu przełożeniach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control - pierwszy na świecie system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół.
Źródło: Materiały prasowe Nissan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.