Nowy Volkswagen Passat 2015 zaprezentowany!

REKLAMA
REKLAMA
Premiera: nowy Volkswagen Passat
Volkswagen Passat B8 w najnowszej, ósmej odsłonie różni się od poprzednika nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim techniką. Auto jest większe od poprzednika i znacznie lepiej wyposażone. Zakres zmian jakie przeszedł Volkswagen Passat jest naprawdę szeroki. Zmniejszono chociażby masę Passata o ok. 85 kg, nadając jednocześnie większą sztywność jego nadwoziu (plus 2.000 Nm/o do 25.000 Nm/o w wersji Variant lub 30.000 Nm/o w wersji Limousine). Większe nadwozie skrywa przestronniejsze wnętrze. Rozstaw osi sięga 2,79 m. Bagażnik wersji sedan ma pojemność 586 l a kombi aż 650 l.
REKLAMA
We wnętrzu auto przeszło prawdziwą rewolucję. Pojawiły się nowe systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz układy zwiększające komfort podróży. Wśród najciekawszych nowości wymienić należy opcjonalne, w pełni cyfrowe wskaźniki, które prezentowane będą na 12,3-calowy wyświetlaczu o rozdzielczości ekranu równej 1.440 x 540 pikseli (zobacz w galerii), wyświetlacz Head-Up Display (debiut w Passacie) umieszczony na wysuwanym ekranie tuż przed przednią szybą (luminacja 12.000 cd/m2) czy rozbudowany system multimedialny MIB Infotainment dostępny w pięciu wersjach (różny zakres funkcjonalności i ekrany o rozmiarze od 5,0-8,0 cali) charakteryzujący się nowymi funkcjami znacznie szybszymi procesorami (2500 MIPS wobec 950 MIPS).
Interesujący jest również system kamer Area View 360⁰, który analizuje i wyświetla obraz wokół auta, ostrzegając jednocześnie przed przeszkodami w tym przed zagrażającymi autu dużymi kamieniami czy korzeniami (tryb Offroad). System jest tak zaprojektowany aby mógł wyświetlać obraz z 17 różnych wirtualnych pozycji kamer. Prawdziwą nowością będzie również system Trailer Assist, ułatwiający kierowy parkowanie auta z przyczepą!
Nowy Passat dostępny będzie z jednym z 9 silników. Duże zainteresowanie wzbudza zwłaszcza najmocniejszy wariant wysokoprężny czyli 2.0 TDI z podwójnych doładowaniem. Bezpośredni wtrysk paliwa, nowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ciśnieniu wtrysku aż 2500 barów i dwie turbosprężarki generujące maksymalne ciśnienie równe 3,8 bara pozwolą uzyskać 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego dostępnych od 1750 obr./min. Aby zapewnić prawidłową przyczepność w trakcie dynamicznego ruszania, silnik będzie współpracował z napędem wszystkich kół 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie spalanie wg producenta powinno oscylować wokół 5 l na 100 km.
Gama silnikowa nowego Volkswagena Passata B8 obejmować będzie następujące motory:
- 1.6 TDI 120 KM
- 2.0 TDI 150 KM
- 2.0 TDI 190 KM
- 1.4 TSI 125 KM
- 1.8 TSI 180 KM
- 2.0 TSI 220 KM
- 2.0 TSI 280 KM
Ciekawą alternatywą dla wysilonego silnika Diesla będzie wariant z napędem hybrydowym (1.4 TSI 156KM i silnik elektryczny o mocy 109 KM). Łączna moc układu sięgnie 211 KM co pozwoli na rozpędzenie się Passatem do prędkości 210 km/h oraz sprint 0-100 km/h w czasie 8 sekund.









REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA