REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen zaaplikował modelowi Polo 2014' serum odmładzające, poprawiając delikatnie jego wygląd i dość wyraźnie modyfikujące jego rozwiązania mechaniczne.

Volkswagen Polo 2014 - nadwozie

Z zewnątrz zmiany mają charakter kosmetyczny, ale dość skutecznie upodobniają Polo do jego większych braci - Scirocco i Golfa. Inne są zderzaki, osłona chłodnicy, reflektory. Te ostatnie po raz pierwszy w historii tego modelu dostępne są jako opcja w pełni LED-owej wersji (nowość w tej klasie).

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo 2014 - silniki

Większe zmiany zaszły pod maską odświeżonego Volkswagena Polo. Przede wszystkim nowością są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). W zależności od wersji generują one 75 KM, 90 KM i 105 KM (ten ostatni dostępny będzie w ofercie nieco później). Najsłabszy silnik zużywa średnio 3,4 l paliwa na 100 km, ale w wersji BlueMotion zaledwie 3,1 l/100 km.

Zobacz też: Opel Adam S - "S" jak szybki!

REKLAMA

Ciekawie też prezentuje się paleta benzynowych jednostek napędowych. Dostępne są dwa warianty z klasycznym pośrednim wtryskiem paliwa MPI czyli 1.0 60 KM i 1.0 75 KM, oraz wersje z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem 1.2 TSI 90KM i 110 KM. Szkoda, że większość silników współpracować będzie tylko z 5-biegowym przekładniami. Skrzynia DSG-7 dostępna będzie w przypadku najmocniejszej wersji 1.2 TSI 110 KM i 1.4 TDI 90 KM (być może także w przypadku wariantu 105 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz silników zmianie ulegnie kilka innych elementów. Pojawi się nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, zawieszenie Sport Select z regulowaną siłą tłumienia nierówności, automatyczny tempomat ACC z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system obserwacji otoczenia Front Assist anlizujący i autonomicznie reagujący na zagrożenie czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Zobacz też: Nissan Juke lifting 2014

Volkswagen Polo 2014 - wnętrze

Także we wnętrzu najmłodszego Polo wprowadzono kilka ulepszeń. Obok nowej, trójramiennej kierownicy znanej z Golfa, uwagę zwracają nowe zegary w tubach. Wskaźniki utrzymane w charakterystycznej stylistyce Volkswagena. W centralnej części deski rozdzielczej , poniżej wlotów wentylacji, znalazła się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Specjaliści od stylistyki wnętrza zoptymalizowali także elementy obsługowe klimatyzacji (manualnej lub automatycznej). Znajdują się one poniżej systemów Infotainment (nowych, rozbudowanych systemów informacyjnych pojazdu) . Wśród najnowszych rozwiązań multimedialnych należy wymienić układ Discover Media, który oprócz tego, że obejmuje między innym złącze USB i 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi, złącze telefoniczne Bluetooth, JPEG-Viewer do przeglądania zdjęć oraz – jako wyposażenie dodatkowe – funkcję obsługi głosowej, to dodatkowo ma nawigację, a na życzenie klienta także możliwość zintegrowania z iPodem (MEDIA-IN) i kamerę cofania.

Volkswagen Polo 2014 - cena

Ceny nowego Volkswagena Polo rozpoczynają się od 47 290 zł za 3-drzwiowy wariant w wersji 1.0 60 MPI 60 KM Trendline.

Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA