Volkswagen Polo po liftingu 2014
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen Polo 2014 - nadwozie
Z zewnątrz zmiany mają charakter kosmetyczny, ale dość skutecznie upodobniają Polo do jego większych braci - Scirocco i Golfa. Inne są zderzaki, osłona chłodnicy, reflektory. Te ostatnie po raz pierwszy w historii tego modelu dostępne są jako opcja w pełni LED-owej wersji (nowość w tej klasie).
REKLAMA
Volkswagen Polo 2014 - silniki
Większe zmiany zaszły pod maską odświeżonego Volkswagena Polo. Przede wszystkim nowością są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). W zależności od wersji generują one 75 KM, 90 KM i 105 KM (ten ostatni dostępny będzie w ofercie nieco później). Najsłabszy silnik zużywa średnio 3,4 l paliwa na 100 km, ale w wersji BlueMotion zaledwie 3,1 l/100 km.
Zobacz też: Opel Adam S - "S" jak szybki!
REKLAMA
Ciekawie też prezentuje się paleta benzynowych jednostek napędowych. Dostępne są dwa warianty z klasycznym pośrednim wtryskiem paliwa MPI czyli 1.0 60 KM i 1.0 75 KM, oraz wersje z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem 1.2 TSI 90KM i 110 KM. Szkoda, że większość silników współpracować będzie tylko z 5-biegowym przekładniami. Skrzynia DSG-7 dostępna będzie w przypadku najmocniejszej wersji 1.2 TSI 110 KM i 1.4 TDI 90 KM (być może także w przypadku wariantu 105 KM).
Oprócz silników zmianie ulegnie kilka innych elementów. Pojawi się nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, zawieszenie Sport Select z regulowaną siłą tłumienia nierówności, automatyczny tempomat ACC z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system obserwacji otoczenia Front Assist anlizujący i autonomicznie reagujący na zagrożenie czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy.
Zobacz też: Nissan Juke lifting 2014
Volkswagen Polo 2014 - wnętrze
Także we wnętrzu najmłodszego Polo wprowadzono kilka ulepszeń. Obok nowej, trójramiennej kierownicy znanej z Golfa, uwagę zwracają nowe zegary w tubach. Wskaźniki utrzymane w charakterystycznej stylistyce Volkswagena. W centralnej części deski rozdzielczej , poniżej wlotów wentylacji, znalazła się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Specjaliści od stylistyki wnętrza zoptymalizowali także elementy obsługowe klimatyzacji (manualnej lub automatycznej). Znajdują się one poniżej systemów Infotainment (nowych, rozbudowanych systemów informacyjnych pojazdu) . Wśród najnowszych rozwiązań multimedialnych należy wymienić układ Discover Media, który oprócz tego, że obejmuje między innym złącze USB i 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi, złącze telefoniczne Bluetooth, JPEG-Viewer do przeglądania zdjęć oraz – jako wyposażenie dodatkowe – funkcję obsługi głosowej, to dodatkowo ma nawigację, a na życzenie klienta także możliwość zintegrowania z iPodem (MEDIA-IN) i kamerę cofania.
Volkswagen Polo 2014 - cena
Ceny nowego Volkswagena Polo rozpoczynają się od 47 290 zł za 3-drzwiowy wariant w wersji 1.0 60 MPI 60 KM Trendline.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA