REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo po liftingu 2014

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen zaaplikował modelowi Polo 2014' serum odmładzające, poprawiając delikatnie jego wygląd i dość wyraźnie modyfikujące jego rozwiązania mechaniczne.

Volkswagen Polo 2014 - nadwozie

Z zewnątrz zmiany mają charakter kosmetyczny, ale dość skutecznie upodobniają Polo do jego większych braci - Scirocco i Golfa. Inne są zderzaki, osłona chłodnicy, reflektory. Te ostatnie po raz pierwszy w historii tego modelu dostępne są jako opcja w pełni LED-owej wersji (nowość w tej klasie).

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo 2014 - silniki

Większe zmiany zaszły pod maską odświeżonego Volkswagena Polo. Przede wszystkim nowością są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). W zależności od wersji generują one 75 KM, 90 KM i 105 KM (ten ostatni dostępny będzie w ofercie nieco później). Najsłabszy silnik zużywa średnio 3,4 l paliwa na 100 km, ale w wersji BlueMotion zaledwie 3,1 l/100 km.

Zobacz też: Opel Adam S - "S" jak szybki!

REKLAMA

Ciekawie też prezentuje się paleta benzynowych jednostek napędowych. Dostępne są dwa warianty z klasycznym pośrednim wtryskiem paliwa MPI czyli 1.0 60 KM i 1.0 75 KM, oraz wersje z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem 1.2 TSI 90KM i 110 KM. Szkoda, że większość silników współpracować będzie tylko z 5-biegowym przekładniami. Skrzynia DSG-7 dostępna będzie w przypadku najmocniejszej wersji 1.2 TSI 110 KM i 1.4 TDI 90 KM (być może także w przypadku wariantu 105 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz silników zmianie ulegnie kilka innych elementów. Pojawi się nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, zawieszenie Sport Select z regulowaną siłą tłumienia nierówności, automatyczny tempomat ACC z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system obserwacji otoczenia Front Assist anlizujący i autonomicznie reagujący na zagrożenie czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Zobacz też: Nissan Juke lifting 2014

Volkswagen Polo 2014 - wnętrze

Także we wnętrzu najmłodszego Polo wprowadzono kilka ulepszeń. Obok nowej, trójramiennej kierownicy znanej z Golfa, uwagę zwracają nowe zegary w tubach. Wskaźniki utrzymane w charakterystycznej stylistyce Volkswagena. W centralnej części deski rozdzielczej , poniżej wlotów wentylacji, znalazła się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Specjaliści od stylistyki wnętrza zoptymalizowali także elementy obsługowe klimatyzacji (manualnej lub automatycznej). Znajdują się one poniżej systemów Infotainment (nowych, rozbudowanych systemów informacyjnych pojazdu) . Wśród najnowszych rozwiązań multimedialnych należy wymienić układ Discover Media, który oprócz tego, że obejmuje między innym złącze USB i 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi, złącze telefoniczne Bluetooth, JPEG-Viewer do przeglądania zdjęć oraz – jako wyposażenie dodatkowe – funkcję obsługi głosowej, to dodatkowo ma nawigację, a na życzenie klienta także możliwość zintegrowania z iPodem (MEDIA-IN) i kamerę cofania.

Volkswagen Polo 2014 - cena

Ceny nowego Volkswagena Polo rozpoczynają się od 47 290 zł za 3-drzwiowy wariant w wersji 1.0 60 MPI 60 KM Trendline.

Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA