REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen zaaplikował modelowi Polo 2014' serum odmładzające, poprawiając delikatnie jego wygląd i dość wyraźnie modyfikujące jego rozwiązania mechaniczne.

Volkswagen Polo 2014 - nadwozie

Z zewnątrz zmiany mają charakter kosmetyczny, ale dość skutecznie upodobniają Polo do jego większych braci - Scirocco i Golfa. Inne są zderzaki, osłona chłodnicy, reflektory. Te ostatnie po raz pierwszy w historii tego modelu dostępne są jako opcja w pełni LED-owej wersji (nowość w tej klasie).

REKLAMA

Volkswagen Polo 2014 - silniki

Większe zmiany zaszły pod maską odświeżonego Volkswagena Polo. Przede wszystkim nowością są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). W zależności od wersji generują one 75 KM, 90 KM i 105 KM (ten ostatni dostępny będzie w ofercie nieco później). Najsłabszy silnik zużywa średnio 3,4 l paliwa na 100 km, ale w wersji BlueMotion zaledwie 3,1 l/100 km.

Zobacz też: Opel Adam S - "S" jak szybki!

REKLAMA

Ciekawie też prezentuje się paleta benzynowych jednostek napędowych. Dostępne są dwa warianty z klasycznym pośrednim wtryskiem paliwa MPI czyli 1.0 60 KM i 1.0 75 KM, oraz wersje z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem 1.2 TSI 90KM i 110 KM. Szkoda, że większość silników współpracować będzie tylko z 5-biegowym przekładniami. Skrzynia DSG-7 dostępna będzie w przypadku najmocniejszej wersji 1.2 TSI 110 KM i 1.4 TDI 90 KM (być może także w przypadku wariantu 105 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz silników zmianie ulegnie kilka innych elementów. Pojawi się nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, zawieszenie Sport Select z regulowaną siłą tłumienia nierówności, automatyczny tempomat ACC z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system obserwacji otoczenia Front Assist anlizujący i autonomicznie reagujący na zagrożenie czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Zobacz też: Nissan Juke lifting 2014

Volkswagen Polo 2014 - wnętrze

Także we wnętrzu najmłodszego Polo wprowadzono kilka ulepszeń. Obok nowej, trójramiennej kierownicy znanej z Golfa, uwagę zwracają nowe zegary w tubach. Wskaźniki utrzymane w charakterystycznej stylistyce Volkswagena. W centralnej części deski rozdzielczej , poniżej wlotów wentylacji, znalazła się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Specjaliści od stylistyki wnętrza zoptymalizowali także elementy obsługowe klimatyzacji (manualnej lub automatycznej). Znajdują się one poniżej systemów Infotainment (nowych, rozbudowanych systemów informacyjnych pojazdu) . Wśród najnowszych rozwiązań multimedialnych należy wymienić układ Discover Media, który oprócz tego, że obejmuje między innym złącze USB i 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi, złącze telefoniczne Bluetooth, JPEG-Viewer do przeglądania zdjęć oraz – jako wyposażenie dodatkowe – funkcję obsługi głosowej, to dodatkowo ma nawigację, a na życzenie klienta także możliwość zintegrowania z iPodem (MEDIA-IN) i kamerę cofania.

Volkswagen Polo 2014 - cena

Ceny nowego Volkswagena Polo rozpoczynają się od 47 290 zł za 3-drzwiowy wariant w wersji 1.0 60 MPI 60 KM Trendline.

Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Volkswagen Polo 2014
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA