REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Trafic: nowa wersja popularnego dostawczaka

Subskrybuj nas na Youtube
Renault Trafic II 2014
Renault Trafic II 2014
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Trafic II to bliźniaczy model wobec Opla Vivaro. Co oferuje nowe auto dostawcze z Francji? Jakie usprawnienia w nim wprowadzono względem poprzedniego modelu?

Renault Trafic: nadwozie

Przód sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, kontrastujące z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Polakierowany w kolorze nadwozia element pomiędzy grillem a zderzakiem zapewnia atrakcyjny wygląd całości. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej ze światem samochodów osobowych. Napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Vivaro II 2014

Renault Trafic: wnętrze

Kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To prawdziwe „biuro na kołach”, z szeregiem pomysłowych elementów wyposażenia, umożliwiających zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic, dysponujące największą objętością schowków w kabinie , dostępną na rynku w tej klasie pojazdów (14 schowków o różnym kształcie i objętości, od 0,2 do 54 litrów,), bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Uchwyt do tabletu znalazł swoje miejsce nad radioodtwarzaczem. Można w nim mocować tablety o przekątnych od 4,8 do 10,6” (dla porównania: przekątna ekranu iPada wynosi 9,7”, mini iPada – 7,9”, Samsunga Galaxy Tab 2 – 10,1” itd.). Po złożeniu oparcia przedniego środkowego fotela, a następnie podniesieniu pokrywy na jego tylnej stronie uzyskujemy dostęp do schowka na laptop.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fabrycznie montowana kamera cofania jest umieszczona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami/tylną klapą. Takie usytuowanie zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym bądź też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link).

W porównaniu do modelu Trafic II, siedzenie kierowcy zostało obniżone o 36 mm, a oparcie pochylone, żeby uzyskać ustawienie ciała kierowcy zbliżone do tego, jakie znamy z osobowych vanów. Liczne regulacje ustawienia fotela (wysokości, położenia wzdłużnego, podparcia lędźwiowego) oraz możliwość regulacji ustawienia kierowcy w dwóch płaszczyznach pozwala na dobranie jak najlepszej pozycji ciała, zapewniającej optymalny komfort. Dzięki systemowi pompy, której dźwignia jest umieszczona z boku siedzenia, można bardzo precyzyjnie wyregulować jego wysokość w zakresie 60 mm. Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 200 mm, czyli o 18 mm więcej niż w modelu Trafic II, przy takim samym pochyleniu oparcia. Fotel kierowcy, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii.

Renault Trafic: przestrzeń transportowa

Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm.
Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą.

Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Nowy Trafic dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian.

W celu dodatkowego zwiększenia pojemności użytecznej, w Nowym Traficu jest dostępna (w opcji) wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.

Renault Trafic: silniki

Dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalające obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników Renault Trafic II.

1. dCi 90 (260 Nm).

Jest to wydajna, przystępna cenowo i dostosowana do użytku miejskiego jednostka.

2. dCi 115 (300 Nm).

REKLAMA

Dzięki większej mocy i większemu momentowi obrotowemu silnik ten jest bardziej uniwersalny. Nadaje się do jazdy zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim. Może bez trudu poradzić sobie z dużymi ładunkami. Stanowi idealny kompromis między wysokimi osiągami a oszczędnością paliwa i zużywa zaledwie 6,5 l/100 km.

Jednostki z technologią Twin Turbo (dwie turbosprężarki) odznaczają się większą mocą, lepszymi przyspieszeniami i niższymi kosztami użytkowania dzięki zużyciu paliwa wynoszącym poniżej 6 l/100 km. Ruszanie z miejsca i przyspieszenia na każdym biegu są dynamiczne, nawet przy znacznym obciążeniu.

3. Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) z systemem Stop & Start

Dzięki temu silnikowi Nowy Trafic może się poszczycić jednym z najniższych poziomów zużycia paliwa w swojej klasie: 5,9 l/100 km (155 g CO2/km) w wersji furgon i 5,7 l/100 km (149 g CO2/km) w wersjach osobowych. Łączy wyjątkowo niskie spalanie z wysokim komfortem i elastycznością pracy

4. Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) z systemem Stop & Start

Charakteryzuje się on większą mocą, dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu (270 Nm już od 1250 obr./min) oraz bardzo niskim zużyciem paliwa (6,1 l/100 km). Jest to idealny silnik do przewożenia dużych ładunków, długich tras, holowania oraz użytkowania w górzystym terenie. Dostępna jest również wersja bez systemu Stop & Start.

Silniki te spełniają wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b.

Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014 deska rozdzielcza schowek
Renault
Renault Trafic II 2014 uchwyty telefon komputer tablet
Renault
Renault Trafic II 2014 paka
Renault
Renault Trafic II 2014 pólka
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA