REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Trafic: nowa wersja popularnego dostawczaka

Renault Trafic II 2014
Renault Trafic II 2014
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Trafic II to bliźniaczy model wobec Opla Vivaro. Co oferuje nowe auto dostawcze z Francji? Jakie usprawnienia w nim wprowadzono względem poprzedniego modelu?

Renault Trafic: nadwozie

Przód sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, kontrastujące z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Polakierowany w kolorze nadwozia element pomiędzy grillem a zderzakiem zapewnia atrakcyjny wygląd całości. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej ze światem samochodów osobowych. Napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Vivaro II 2014

Renault Trafic: wnętrze

Kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To prawdziwe „biuro na kołach”, z szeregiem pomysłowych elementów wyposażenia, umożliwiających zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic, dysponujące największą objętością schowków w kabinie , dostępną na rynku w tej klasie pojazdów (14 schowków o różnym kształcie i objętości, od 0,2 do 54 litrów,), bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Uchwyt do tabletu znalazł swoje miejsce nad radioodtwarzaczem. Można w nim mocować tablety o przekątnych od 4,8 do 10,6” (dla porównania: przekątna ekranu iPada wynosi 9,7”, mini iPada – 7,9”, Samsunga Galaxy Tab 2 – 10,1” itd.). Po złożeniu oparcia przedniego środkowego fotela, a następnie podniesieniu pokrywy na jego tylnej stronie uzyskujemy dostęp do schowka na laptop.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fabrycznie montowana kamera cofania jest umieszczona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami/tylną klapą. Takie usytuowanie zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym bądź też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link).

W porównaniu do modelu Trafic II, siedzenie kierowcy zostało obniżone o 36 mm, a oparcie pochylone, żeby uzyskać ustawienie ciała kierowcy zbliżone do tego, jakie znamy z osobowych vanów. Liczne regulacje ustawienia fotela (wysokości, położenia wzdłużnego, podparcia lędźwiowego) oraz możliwość regulacji ustawienia kierowcy w dwóch płaszczyznach pozwala na dobranie jak najlepszej pozycji ciała, zapewniającej optymalny komfort. Dzięki systemowi pompy, której dźwignia jest umieszczona z boku siedzenia, można bardzo precyzyjnie wyregulować jego wysokość w zakresie 60 mm. Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 200 mm, czyli o 18 mm więcej niż w modelu Trafic II, przy takim samym pochyleniu oparcia. Fotel kierowcy, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii.

Renault Trafic: przestrzeń transportowa

Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm.
Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą.

Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Nowy Trafic dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian.

W celu dodatkowego zwiększenia pojemności użytecznej, w Nowym Traficu jest dostępna (w opcji) wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.

Renault Trafic: silniki

Dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalające obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników Renault Trafic II.

1. dCi 90 (260 Nm).

Jest to wydajna, przystępna cenowo i dostosowana do użytku miejskiego jednostka.

2. dCi 115 (300 Nm).

REKLAMA

Dzięki większej mocy i większemu momentowi obrotowemu silnik ten jest bardziej uniwersalny. Nadaje się do jazdy zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim. Może bez trudu poradzić sobie z dużymi ładunkami. Stanowi idealny kompromis między wysokimi osiągami a oszczędnością paliwa i zużywa zaledwie 6,5 l/100 km.

Jednostki z technologią Twin Turbo (dwie turbosprężarki) odznaczają się większą mocą, lepszymi przyspieszeniami i niższymi kosztami użytkowania dzięki zużyciu paliwa wynoszącym poniżej 6 l/100 km. Ruszanie z miejsca i przyspieszenia na każdym biegu są dynamiczne, nawet przy znacznym obciążeniu.

3. Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) z systemem Stop & Start

Dzięki temu silnikowi Nowy Trafic może się poszczycić jednym z najniższych poziomów zużycia paliwa w swojej klasie: 5,9 l/100 km (155 g CO2/km) w wersji furgon i 5,7 l/100 km (149 g CO2/km) w wersjach osobowych. Łączy wyjątkowo niskie spalanie z wysokim komfortem i elastycznością pracy

4. Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) z systemem Stop & Start

Charakteryzuje się on większą mocą, dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu (270 Nm już od 1250 obr./min) oraz bardzo niskim zużyciem paliwa (6,1 l/100 km). Jest to idealny silnik do przewożenia dużych ładunków, długich tras, holowania oraz użytkowania w górzystym terenie. Dostępna jest również wersja bez systemu Stop & Start.

Silniki te spełniają wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b.

Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014 deska rozdzielcza schowek
Renault
Renault Trafic II 2014 uchwyty telefon komputer tablet
Renault
Renault Trafic II 2014 paka
Renault
Renault Trafic II 2014 pólka
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA