REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Trafic: nowa wersja popularnego dostawczaka

Renault Trafic II 2014
Renault Trafic II 2014
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Trafic II to bliźniaczy model wobec Opla Vivaro. Co oferuje nowe auto dostawcze z Francji? Jakie usprawnienia w nim wprowadzono względem poprzedniego modelu?

Renault Trafic: nadwozie

Przód sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, kontrastujące z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Polakierowany w kolorze nadwozia element pomiędzy grillem a zderzakiem zapewnia atrakcyjny wygląd całości. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej ze światem samochodów osobowych. Napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Vivaro II 2014

Renault Trafic: wnętrze

Kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To prawdziwe „biuro na kołach”, z szeregiem pomysłowych elementów wyposażenia, umożliwiających zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic, dysponujące największą objętością schowków w kabinie , dostępną na rynku w tej klasie pojazdów (14 schowków o różnym kształcie i objętości, od 0,2 do 54 litrów,), bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Uchwyt do tabletu znalazł swoje miejsce nad radioodtwarzaczem. Można w nim mocować tablety o przekątnych od 4,8 do 10,6” (dla porównania: przekątna ekranu iPada wynosi 9,7”, mini iPada – 7,9”, Samsunga Galaxy Tab 2 – 10,1” itd.). Po złożeniu oparcia przedniego środkowego fotela, a następnie podniesieniu pokrywy na jego tylnej stronie uzyskujemy dostęp do schowka na laptop.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fabrycznie montowana kamera cofania jest umieszczona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami/tylną klapą. Takie usytuowanie zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym bądź też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link).

W porównaniu do modelu Trafic II, siedzenie kierowcy zostało obniżone o 36 mm, a oparcie pochylone, żeby uzyskać ustawienie ciała kierowcy zbliżone do tego, jakie znamy z osobowych vanów. Liczne regulacje ustawienia fotela (wysokości, położenia wzdłużnego, podparcia lędźwiowego) oraz możliwość regulacji ustawienia kierowcy w dwóch płaszczyznach pozwala na dobranie jak najlepszej pozycji ciała, zapewniającej optymalny komfort. Dzięki systemowi pompy, której dźwignia jest umieszczona z boku siedzenia, można bardzo precyzyjnie wyregulować jego wysokość w zakresie 60 mm. Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 200 mm, czyli o 18 mm więcej niż w modelu Trafic II, przy takim samym pochyleniu oparcia. Fotel kierowcy, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii.

Renault Trafic: przestrzeń transportowa

Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm.
Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą.

Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Nowy Trafic dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian.

W celu dodatkowego zwiększenia pojemności użytecznej, w Nowym Traficu jest dostępna (w opcji) wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.

Renault Trafic: silniki

Dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalające obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników Renault Trafic II.

1. dCi 90 (260 Nm).

Jest to wydajna, przystępna cenowo i dostosowana do użytku miejskiego jednostka.

2. dCi 115 (300 Nm).

REKLAMA

Dzięki większej mocy i większemu momentowi obrotowemu silnik ten jest bardziej uniwersalny. Nadaje się do jazdy zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim. Może bez trudu poradzić sobie z dużymi ładunkami. Stanowi idealny kompromis między wysokimi osiągami a oszczędnością paliwa i zużywa zaledwie 6,5 l/100 km.

Jednostki z technologią Twin Turbo (dwie turbosprężarki) odznaczają się większą mocą, lepszymi przyspieszeniami i niższymi kosztami użytkowania dzięki zużyciu paliwa wynoszącym poniżej 6 l/100 km. Ruszanie z miejsca i przyspieszenia na każdym biegu są dynamiczne, nawet przy znacznym obciążeniu.

3. Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) z systemem Stop & Start

Dzięki temu silnikowi Nowy Trafic może się poszczycić jednym z najniższych poziomów zużycia paliwa w swojej klasie: 5,9 l/100 km (155 g CO2/km) w wersji furgon i 5,7 l/100 km (149 g CO2/km) w wersjach osobowych. Łączy wyjątkowo niskie spalanie z wysokim komfortem i elastycznością pracy

4. Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) z systemem Stop & Start

Charakteryzuje się on większą mocą, dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu (270 Nm już od 1250 obr./min) oraz bardzo niskim zużyciem paliwa (6,1 l/100 km). Jest to idealny silnik do przewożenia dużych ładunków, długich tras, holowania oraz użytkowania w górzystym terenie. Dostępna jest również wersja bez systemu Stop & Start.

Silniki te spełniają wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b.

Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014 deska rozdzielcza schowek
Renault
Renault Trafic II 2014 uchwyty telefon komputer tablet
Renault
Renault Trafic II 2014 paka
Renault
Renault Trafic II 2014 pólka
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

REKLAMA

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA