REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Trafic: nowa wersja popularnego dostawczaka

Renault Trafic II 2014
Renault Trafic II 2014
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Trafic II to bliźniaczy model wobec Opla Vivaro. Co oferuje nowe auto dostawcze z Francji? Jakie usprawnienia w nim wprowadzono względem poprzedniego modelu?

Renault Trafic: nadwozie

Przód sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, kontrastujące z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Polakierowany w kolorze nadwozia element pomiędzy grillem a zderzakiem zapewnia atrakcyjny wygląd całości. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej ze światem samochodów osobowych. Napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Vivaro II 2014

Renault Trafic: wnętrze

Kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To prawdziwe „biuro na kołach”, z szeregiem pomysłowych elementów wyposażenia, umożliwiających zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic, dysponujące największą objętością schowków w kabinie , dostępną na rynku w tej klasie pojazdów (14 schowków o różnym kształcie i objętości, od 0,2 do 54 litrów,), bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Uchwyt do tabletu znalazł swoje miejsce nad radioodtwarzaczem. Można w nim mocować tablety o przekątnych od 4,8 do 10,6” (dla porównania: przekątna ekranu iPada wynosi 9,7”, mini iPada – 7,9”, Samsunga Galaxy Tab 2 – 10,1” itd.). Po złożeniu oparcia przedniego środkowego fotela, a następnie podniesieniu pokrywy na jego tylnej stronie uzyskujemy dostęp do schowka na laptop.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fabrycznie montowana kamera cofania jest umieszczona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami/tylną klapą. Takie usytuowanie zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym bądź też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link).

W porównaniu do modelu Trafic II, siedzenie kierowcy zostało obniżone o 36 mm, a oparcie pochylone, żeby uzyskać ustawienie ciała kierowcy zbliżone do tego, jakie znamy z osobowych vanów. Liczne regulacje ustawienia fotela (wysokości, położenia wzdłużnego, podparcia lędźwiowego) oraz możliwość regulacji ustawienia kierowcy w dwóch płaszczyznach pozwala na dobranie jak najlepszej pozycji ciała, zapewniającej optymalny komfort. Dzięki systemowi pompy, której dźwignia jest umieszczona z boku siedzenia, można bardzo precyzyjnie wyregulować jego wysokość w zakresie 60 mm. Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 200 mm, czyli o 18 mm więcej niż w modelu Trafic II, przy takim samym pochyleniu oparcia. Fotel kierowcy, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii.

Renault Trafic: przestrzeń transportowa

Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm.
Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą.

Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Nowy Trafic dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian.

W celu dodatkowego zwiększenia pojemności użytecznej, w Nowym Traficu jest dostępna (w opcji) wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.

Renault Trafic: silniki

Dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalające obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników Renault Trafic II.

1. dCi 90 (260 Nm).

Jest to wydajna, przystępna cenowo i dostosowana do użytku miejskiego jednostka.

2. dCi 115 (300 Nm).

Dzięki większej mocy i większemu momentowi obrotowemu silnik ten jest bardziej uniwersalny. Nadaje się do jazdy zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim. Może bez trudu poradzić sobie z dużymi ładunkami. Stanowi idealny kompromis między wysokimi osiągami a oszczędnością paliwa i zużywa zaledwie 6,5 l/100 km.

Jednostki z technologią Twin Turbo (dwie turbosprężarki) odznaczają się większą mocą, lepszymi przyspieszeniami i niższymi kosztami użytkowania dzięki zużyciu paliwa wynoszącym poniżej 6 l/100 km. Ruszanie z miejsca i przyspieszenia na każdym biegu są dynamiczne, nawet przy znacznym obciążeniu.

3. Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) z systemem Stop & Start

Dzięki temu silnikowi Nowy Trafic może się poszczycić jednym z najniższych poziomów zużycia paliwa w swojej klasie: 5,9 l/100 km (155 g CO2/km) w wersji furgon i 5,7 l/100 km (149 g CO2/km) w wersjach osobowych. Łączy wyjątkowo niskie spalanie z wysokim komfortem i elastycznością pracy

4. Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) z systemem Stop & Start

Charakteryzuje się on większą mocą, dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu (270 Nm już od 1250 obr./min) oraz bardzo niskim zużyciem paliwa (6,1 l/100 km). Jest to idealny silnik do przewożenia dużych ładunków, długich tras, holowania oraz użytkowania w górzystym terenie. Dostępna jest również wersja bez systemu Stop & Start.

Silniki te spełniają wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b.

Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014
Renault
Renault Trafic II 2014 deska rozdzielcza schowek
Renault
Renault Trafic II 2014 uchwyty telefon komputer tablet
Renault
Renault Trafic II 2014 paka
Renault
Renault Trafic II 2014 pólka
Renault
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA