Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
REKLAMA
REKLAMA
- Elektryczny Passat bardziej przypomina koncepcją... Arteona
- Jaki zasięg zaoferuje Volkswagen ID.Aero? Nawet 620 km!
- Volkswagen ID.Aero, czyli urok rodziny ID i luksusowe dodatki
- Kiedy będzie produkowany elektryczny Passat?
Elektryczny Passat bardziej przypomina koncepcją... Arteona
Na razie Niemcy mówią bardzo zachowawczo o Volkswagenie ID.Aero. Zaznaczają, że model pokazany w Chinach jest na razie wersją studyjną i pokazuje kierunek stylistyczny, w którym pójdzie już niedługo flagowy model z rodziny ID, czyli powiedzmy elektryczny Passat. Skąd ta zachowawczość? Jej przyczyn można się doszukiwać w wyglądzie auta. ID.Aero ma zdecydowanie bliżej do Arteona niż Passata. Jest bardziej liftbackiem ze sportową linią niż sedanem.
REKLAMA
Jaki zasięg zaoferuje Volkswagen ID.Aero? Nawet 620 km!
REKLAMA
Niemcy na razie nie chcą zdradzać bliższych informacji technicznych dotyczących elektrycznego Passata. Mimo wszystko informacją prasową zdetonowali bombę. Powód? Zapowiadają, że źródłem energii w ID.Aero będzie akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh, czyli taki sam jak w ID.3 i ID.4. Tyle że tu ma pozwolić według wyliczeń normy WLTP na osiągnięcie zasięgu rzędu 620 kilometrów.
Uzyskanie tak dużego dystansu na jednym ładowaniu jest w pewnym stopniu efektem stylizacji. Wyjątkowo opływowej stylizacji! Linia dachu opadająca w stylu coupe pozwoliła uzyskać projektantom współczynnik Cx na poziomie 0,23.
Volkswagen ID.Aero, czyli urok rodziny ID i luksusowe dodatki
Jeżeli chodzi o samą stylizację, jej akcenty wyraźnie odwołują się do detali znanych z pozostałych modeli rodziny ID. Uzupełniono je jednak m.in. 22-calowymi, dwukolorowymi felgami ze stopów lekkich, powierzchniami dotykowymi zamiast klamek czy lakierem o nazwie Polar Light Blue. Sercem konstrukcji Volkswagena ID.Aero stanie się oczywiście platforma podłogowa MEB. Elektryczny Passat wykorzysta tą samą płytę, która posłużyła do budowy innych elektryków niemieckiej marki.
Kiedy będzie produkowany elektryczny Passat?
No dobrze, a więc kiedy Volkswagena ID.Aero w wersji produkcyjnej można się spodziewać na rynku? Niemcy wyraźnie wskazują rok 2023. W drugiej jego połowie samochód będzie produkowany z przeznaczeniem na rynek chiński. W podobnym czasie Volkswagen chciałby jednak uruchomić produkcję auta w fabryce w Emden – tym razem jednak już z myślą o Europie. Niemcy celowo używają słowa planujemy. Nie wiedzą bowiem czy do tego czasu uspokoi się sytuacja z zaopatrzeniem w półprzewodniki.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA