REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.

Elektryczny Passat bardziej przypomina koncepcją... Arteona

Na razie Niemcy mówią bardzo zachowawczo o Volkswagenie ID.Aero. Zaznaczają, że model pokazany w Chinach jest na razie wersją studyjną i pokazuje kierunek stylistyczny, w którym pójdzie już niedługo flagowy model z rodziny ID, czyli powiedzmy elektryczny Passat. Skąd ta zachowawczość? Jej przyczyn można się doszukiwać w wyglądzie auta. ID.Aero ma zdecydowanie bliżej do Arteona niż Passata. Jest bardziej liftbackiem ze sportową linią niż sedanem.

REKLAMA

Elektryczny Passat

Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!

Materiały prasowe Volkswagen

Jaki zasięg zaoferuje Volkswagen ID.Aero? Nawet 620 km!

REKLAMA

Niemcy na razie nie chcą zdradzać bliższych informacji technicznych dotyczących elektrycznego Passata. Mimo wszystko informacją prasową zdetonowali bombę. Powód? Zapowiadają, że źródłem energii w ID.Aero będzie akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh, czyli taki sam jak w ID.3 i ID.4. Tyle że tu ma pozwolić według wyliczeń normy WLTP na osiągnięcie zasięgu rzędu 620 kilometrów.

Uzyskanie tak dużego dystansu na jednym ładowaniu jest w pewnym stopniu efektem stylizacji. Wyjątkowo opływowej stylizacji! Linia dachu opadająca w stylu coupe pozwoliła uzyskać projektantom współczynnik Cx na poziomie 0,23.

Volkswagen ID.Aero, czyli urok rodziny ID i luksusowe dodatki

Jeżeli chodzi o samą stylizację, jej akcenty wyraźnie odwołują się do detali znanych z pozostałych modeli rodziny ID. Uzupełniono je jednak m.in. 22-calowymi, dwukolorowymi felgami ze stopów lekkich, powierzchniami dotykowymi zamiast klamek czy lakierem o nazwie Polar Light Blue. Sercem konstrukcji Volkswagena ID.Aero stanie się oczywiście platforma podłogowa MEB. Elektryczny Passat wykorzysta tą samą płytę, która posłużyła do budowy innych elektryków niemieckiej marki.

Elektryczny Passat

Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!

Materiały prasowe Volkswagen

Kiedy będzie produkowany elektryczny Passat?

No dobrze, a więc kiedy Volkswagena ID.Aero w wersji produkcyjnej można się spodziewać na rynku? Niemcy wyraźnie wskazują rok 2023. W drugiej jego połowie samochód będzie produkowany z przeznaczeniem na rynek chiński. W podobnym czasie Volkswagen chciałby jednak uruchomić produkcję auta w fabryce w Emden – tym razem jednak już z myślą o Europie. Niemcy celowo używają słowa planujemy. Nie wiedzą bowiem czy do tego czasu uspokoi się sytuacja z zaopatrzeniem w półprzewodniki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Materiały prasowe Volkswagen
Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Materiały prasowe Volkswagen
Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
Materiały prasowe Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA