Seat hybryda SUV. Nowość w gamie marki!
REKLAMA
REKLAMA
Seat Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Wraz z sześciobiegową skrzynią DSG samochód osiąga łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.
REKLAMA
Seat Tarraco Hybrid - start w trybie elektrycznym
Samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Seat Hybryda Plug-in - ładowanie w... 3 godziny!
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37-46.4 g/km, a spalanie 1.6-2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.
REKLAMA
SEAT Tarraco e-HYBRID został zaprojektowany jako samochód w pełni połączony z otoczeniem. Dzięki aplikacji SEAT Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
Źródło: Materiały prasowe Seat
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.