REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 TCe 115 dostępny w Renault Kangoo

Renault Kangoo 1.2 TCe 115 KM
Renault Kangoo 1.2 TCe 115 KM
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz zmian w wyglądzie nowego Renault Kangoo, modernizacja tego modelu objęła także wprowadzenie do jego oferty nowych silników. Oprócz diesla 1.5 dCi 110 do oferty trafił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 TCE 115. Czym charakteryzuje się nowy motor?

Renault Kangoo 1.2 TCe 115

W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km* (112 g CO2/km*). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km* i emisji CO2 na poziomie 140 g/km* w cyklu mieszanym.

Zobacz też: Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

REKLAMA

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: opis silnika

Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa
w segmencie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: koszt

Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km w jeździe mieszanej* głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu
i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22%** paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.

Zobacz też: Nowy silnik PSA 1.0 EB PureTech - 3 cylindry i turbo

Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.

  • Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim
  • 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm3)
  • System Stop & Start
  • Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management)
  • Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej
  • Blok silnika wykonany z aluminium
  • Bezobsługowy łańcuch rozrządu
  • Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)

Źródło: materiały prasowe Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA