REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 TCe 115 dostępny w Renault Kangoo

Subskrybuj nas na Youtube
Renault Kangoo 1.2 TCe 115 KM
Renault Kangoo 1.2 TCe 115 KM
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz zmian w wyglądzie nowego Renault Kangoo, modernizacja tego modelu objęła także wprowadzenie do jego oferty nowych silników. Oprócz diesla 1.5 dCi 110 do oferty trafił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 TCE 115. Czym charakteryzuje się nowy motor?

Renault Kangoo 1.2 TCe 115

W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km* (112 g CO2/km*). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.

REKLAMA

Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km* i emisji CO2 na poziomie 140 g/km* w cyklu mieszanym.

Zobacz też: Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: opis silnika

Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa
w segmencie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: koszt

Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km w jeździe mieszanej* głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu
i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22%** paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.

Zobacz też: Nowy silnik PSA 1.0 EB PureTech - 3 cylindry i turbo

Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.

  • Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim
  • 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm3)
  • System Stop & Start
  • Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management)
  • Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej
  • Blok silnika wykonany z aluminium
  • Bezobsługowy łańcuch rozrządu
  • Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)

Źródło: materiały prasowe Renault

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA