Nowy silnik Opla w wersji LPG
REKLAMA
REKLAMA
Nowa wersja silnikowa oparta na turbodoładowanej jednostce 1.4 ecoFLEX występuję w dwóch odmianach. Pierwsza dysponująca mocą 140KM i momentem obrotowym wynoszącym 200Nm, oferowana będzie w pięciodrzwiowej Astrze oraz w jej odmianie kombi czyli Sports Tourer. Druga wersja, słabsza o 20 KM, trafi pod maskę Opla Merivy.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
Oba silniki cechują się niską emisją CO2. Najmniej dwutlenku węgla emitować będzie Meriva, bo jedyie 124g/km. Niewiele więcej odda go do atmosfery pięciodrzwiowa Astra - 129g/km, a najwięcej Astra Sports Tourer - 132g/km.
Zaletą posiadania auta z takim napędem ma być ograniczenie kosztów paliwa nawet do 40%. Co więcej, dzięki umiejscowieniu zbiornika z gazem w miejsce koła zapasowego (zastąpionego zestawem naprawczym) nie została ograniczona przestrzeń ładunkowa samochodu. Dodatkowo możliwość użytkowania auta wyposażonego w podwójny system zasilania (gaz + benzyna), może znacznie wydłużyć zasięg. Łącznie na 56-litrowym baku benzyny i 49-litrowym zbiorniku z gazem można pokonać ponad 1400km na jednym, podwójnym tankowaniu.
Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3
Najtańsza, pięciodrzwiowa Astra z silnikiem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX w wersji Enjoy kosztuje 83 000zł. Odmiana kombi czyli Sports Tourer z tym samym silnikiem wyceniona jest na 86 900zł, natomiast na zakup Opla Merivy należy przeznaczyć 77 600zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.