REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facelifting Mazdy CX-7

Michał Karczewski
Mazda CX-7 - przód, fot. Mazda
Mazda CX-7 - przód, fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Crossover Mazdy zyskał nowe oblicze. Zmiany objęły zarówno wygląd zewnętrzny jak i design wnętrza, jednak najważniejsza nowość znalazła się pod maską. W ofercie nareszcie pojawił się silnik wysokoprężny.

Zmiany zewnętrzne dotyczą jedynie szczegółów. Zmieniona osłona chłodnicy, inne wykończenie świateł przeciwmgłowych, większy tylny zderzak i spojler oraz odświeżony wygląd 18 i 19 calowych alufelg to najważniejsze z nich. Ponadto producent proponuje trzy nowe kolory nadwozia. We wnętrzu pojawiły się nowe materiały obić i deski rozdzielczej. Wygląd zmieniła także kierownica oraz zestaw wskaźników. Nad konsolą środkową znajduje się teraz wielofunkcyjny wyświetlacz prezentujący obraz z kamery cofania oraz nawigacji.

REKLAMA

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Producent poprawił wyciszenie wnętrza. Ponadto, dzięki wzmocnieniu nadwozia oraz większej sztywności, auto ma prowadzić się jeszcze lepiej. Fotel pasażera może być teraz regulowany elektrycznie, zaś siedzenie kierowcy posiada pamięć trzech różnych ustawień. Zmieniono także charakterystykę amortyzatorów, dzięki czemu auto ma być bardziej komfortowe. Każda wersja CX-7 wyposażona jest w napęd na cztery koła.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Mazda CX-7 była do tej pory dostępna jedynie z silnikiem benzynowym. Teraz pod maską tego wszechstronnego auta zagościł nowoczesny turbodiesel z systemem common-rail. Nowy motor z pojemności 2,2 litra generuje 173 KM przy 3500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm uzyskiwany jest przy 2000 obrotów. Według zapewnień producenta auto z tym silnikiem ma spalać średnio 7,5 litra oleju napędowego na sto kilometrów. Motor wyposażono w filtr cząstek stałych oraz rozrząd napędzany łańcuchem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

Nowa CX-7 zaopatrzona została w system, który ostrzega kierowcę o pojeździe jadącym zbyt blisko tyłu oraz monitoruje martwe pole. Auto wyposażono także w kamerę cofania, system hamowania awaryjnego oraz urządzenie kontrolujące ciśnienie w oponach.

Mazda CX-7 - przód, fot. Mazda
Mazda CX-7 - tył, fot. Mazda
Mazda CX-7 - przód, fot. Mazda
Mazda CX-7 - silnik, fot. Mazda
Mazda CX-7 - fotele, fot. Mazda
Mazda CX-7 -kokpit, fot. Mazda
Mazda CX-7 - tył, fot. Mazda
Mazda CX-7 - bok, fot. Mazda
Mazda CX-7 - przód, fot. Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA