REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemiecki atleta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Opel Insignia
Opel Insignia

REKLAMA

REKLAMA

Opel Performance Center (OPC) przedstawia usportowioną wersję samochodu roku 2009. Najszybsza odmiana Insigni swoją premierę będzie miała 7 maja podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie.

Insignia jest bez wątpienia przełomowym modelem dla niemieckiego producenta. Linia auta łączy w sobie elegancję i nowoczesność. Insignia OPC jest ukoronowaniem dziesięcioletniej działalności Opel Performance Center. Z zewnątrz auto wyróżniają zmienione zderzaki i dodatkowe wloty powietrza. Ponadto 19 calowe koła wyposażone w opony o rozmiarze 245/40.

REKLAMA

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Wariant OPC różni się od zwykłej wersji Sport obniżonym o 10 mm prześwitem. Poprawiono również przednie zawieszenie, które teraz posiada bardziej czuły, a zarazem mniej podatny na zakłócenia układ kierowniczy. Wszystko to składa się na lepsze i łatwiejsze prowadzenie pojazdu. Dostępny już w „cywilnej” Insigni adaptacyjny system zawieszenia, w wersji OPC został nieco zmieniony i wzbogacony o dodatkowy tryb pracy. Poza ustawieniem komfortowym i sportowym system posiada również tryb OPC, zapewniający optymalne dla tej wersji parametry. Najszybsza wersja niemieckiego średniaka seryjnie wyposażona jest w napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym tylnym dyfrem. Posiada do tego sportowe hamulce zaopatrzone w zaciski marki Brembo, wgryzające się w 355 mm przednie tarcze.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

REKLAMA

Dynamiczny sportowy charakter karoserii jest odzwierciedlony w przedniej części kabiny kierowcy. OPC robi imponujące wrażenie od razu po otwarciu drzwi, od wyjątkowych foteli Recaro do płaskiej sportowej kierownicy i specyficznej dźwigni zmiany biegów. W OPC wyróżnia się również grafika przyrządów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze jednak kryje się pod maską. Pracuje tam znany sześciocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2,8 litra, wyposażony w turbosprężarkę. Tym razem generuje moc 325 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Do tego sześciobiegowa manualna skrzynia. Efekt? Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setkę po sześciu sekundach, a jej podróż po skali kończy się na wartości 250 km/h. Wszystko to w akompaniamencie specjalnie opracowanego, rasowego brzmienia wydechu.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Auto pomyślnie przeszło „testy sprawnościowe” na słynnym Nürburgringu. Opel pokłada w Insigni OPC duże nadzieje i liczy na równą walkę z najlepszymi. Biorąc pod uwagę dotychczasowy sukces auta, nie są to chyba nadzieje bezpodstawne.

Opel Insignia
Opel Insignia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA