Nowy Chevrolet Cruze
REKLAMA
REKLAMA
Cruze będzie miał swoją oficjalną premierę w czasie paryskiej wystawy, ale w europejskich salonach pokaże się w marcu przyszłego roku.
REKLAMA
Łukowata linia dachu, rozciągająca się od ostro pochylonej szyby przedniej do nachylonych słupków tylnych oraz krótki zwis tylny, wnoszą proporcje sportowego coupe do kompaktowego sedana. Szerszy i dłuższy od większości swych rywali, Cruze ma agresywny i zdecydowany wygląd dzięki dużemu rozstawowi osi. Duże lampy przednie rozciągają się na błotniki oraz rzeźbioną maskę. Do innych wyróżniających się motywów należą wklęsłe płaszczyzny, dwuczęściową osłona chłodnicy oraz koła wysunięte poza linię karoserii ("wheels-out/body-in"). Wnętrze Cruze'a charakteryzuje się motywem projektowym „twin cockpit" po raz pierwszy wprowadzonym w Corvette, ikonie samochodów sportowych.
Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji
W czasie premiery na rynku europejskim Cruze będzie dostępny z 16-zaworowymi silnikami benzynowymi 1.6 l, 112 KM (82kW) oraz 1.8 l, 140 KM (103kW) z systemem zmiennych faz rozrządu (VVT) zarówno dla zaworów wlotowych, jak i wylotowych, zapewniając większą moc oraz lepszą ekonomię zużycia paliwa, a także niższą emisję spalin. Nowy 2-litrowy turbo-diesel o mocy 150 KM (110kW) i momencie obrotowym 320 Nm, zapewnia moc przy większej oszczędności paliwa. Pięciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz nowoczesne sześciobiegowe przekładnie automatyczne, po raz pierwszy zastosowane w segmencie samochodów kompaktowych Chevroleta, uzupełniają ofertę układu przeniesienia napędu.
Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.